• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Titt Ut!
Sedan ett par timmar är man åter fullvärdig medlem i den här tråden. Senast det begav sig hade jag en 116000 med champagnetavla. Den här gången föll valet på den silvergrå sunbursttavlan. Jag är enormt nöjd och överraskad av hur mycket coolare den är i verkligheten jämfört med på bild.
Inomhus:
33750874-21E4-417D-B362-AF180D7DA482.jpeg

Utomhus:
718BD973-5643-47DA-8708-AB887685671E.jpeg
 

FreddeM

Rolex
2-Faktor
Sålde min datejust nyss och nu börjar suget efter en OP36 växa sig ännu starkare! Den här tråden gör inte att det minskar..

Främst sugen på en med white grape-tavla men även steel är lite lockande. Hur upplever ni dessa färger? Har inte sett dessa IRL tyvärr men på bild är båda riktigt snygga. Risk att man tröttnar kanske? Fast det gör man väl med allt kanske :D Gillar blått men dels hade jag det på min DJ och jag är inget fan av 369-tavlan.. tycker faktiskt att dubbelindexen är schyssta!
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Sålde min datejust nyss och nu börjar suget efter en OP36 växa sig ännu starkare! Den här tråden gör inte att det minskar..

Främst sugen på en med white grape-tavla men även steel är lite lockande. Hur upplever ni dessa färger? Har inte sett dessa IRL tyvärr men på bild är båda riktigt snygga. Risk att man tröttnar kanske? Fast det gör man väl med allt kanske :D Gillar blått men dels hade jag det på min DJ och jag är inget fan av 369-tavlan.. tycker faktiskt att dubbelindexen är schyssta!
Tycker du aldrig kan gå fel med blå :) Gör sig väldigt bra irl jmf med foto.
20190414_114001.jpg
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Sålde min datejust nyss och nu börjar suget efter en OP36 växa sig ännu starkare! Den här tråden gör inte att det minskar..

Främst sugen på en med white grape-tavla men även steel är lite lockande. Hur upplever ni dessa färger? Har inte sett dessa IRL tyvärr men på bild är båda riktigt snygga. Risk att man tröttnar kanske? Fast det gör man väl med allt kanske :D Gillar blått men dels hade jag det på min DJ och jag är inget fan av 369-tavlan.. tycker faktiskt att dubbelindexen är schyssta!
Jag hade white grape tidigare och silver nu. Båda två är jäkligt läckra.
B50C23FC-63E3-43E9-ABA7-4B5208322683.jpeg

E557FA5C-1FD8-4476-BBB7-B4599D5838BE.jpeg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Har funderingar köpa en 34mm airking
Märks det tydligt att den är mindre än en 36mm
Eller känns dom rätt lika
En till fråga länken på en 114200 är det samma som på en 36mm
Hur bred är den?
Jag upplever att det märks. Framförallt när du ser båda bredvid varandra. Jag har 36mm på 16,5 handled och känner att det är precis perfekt. 34mm upplevde jag som för liten.
Länken på 34 och 36 är inte samma, 34mm har 19mm och 36mm har 20mm bandbredd.
 
Topp