• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning Omega Seamaster AT quartz (BILDBOMB)

McOak

Omega
Jag som inte gillar Omega får nog tänka om. Riktigt snygg klocka i rätt storlek!
Var inte heller något större fan av Omega i början, men med denna känns det helt rätt! Gäller nog bara att inte vara helt insnöad på andra andra märken och ha ett öppet sinne. Tycker man borde testa någonting från varje tillverkare, för att sedan bilda sig en åsikt.

Så.. Testa! ;)
 
Håller helt med dig om att nya int där värd pengarna. Kul att du köpte från watchfinder och var nöjd. Jag har funderat på knata till deras butik och klämma lite ;)
Vrt du om detta är en seriös handlare? Min chef ska köpa klocla till sin fru och hittade en på deras sida och ville ha lite input om de var pålitliga och seriösa.
 

McOak

Omega
Vrt du om detta är en seriös handlare? Min chef ska köpa klocla till sin fru och hittade en på deras sida och ville ha lite input om de var pålitliga och seriösa.
Ja, det skulle jag vilja påstå. De har ett flertal butiker i olika städer om jag har förstått det rätt, så man kan boka tid och knata in hos dem och handla. Jag ringde till en av butikerna (den i Leeds) och fick ett mycket gott och seriöst intryck. Bestämde mig efter samtalet att köpa klockan av dem!

Kör på säger jag :)
 

Joseph

Cartier
God kväll kära KS:are!

Efter mycket om och men, föll valet till slut på en Omega Seamaster Aqua Terra Quartz ref. 231.10.39.61.02.001. Valet stod mellan den ny varianten, eller denna, som endast producerades fram till -13 (om jag inte minns helt fel). Den nya kändes helt enkelt inte värd pengarna jämfört med föregående modell, då både batteritid och övrig finish på klockan känns mer "riktig" på denna. Klockan är inhandlad hos WatchFinder UK. Mycket trevligt bemötande och trots kontakt endast via mail mycket måna om snabb och gedigen service. Fler frågor besvarar jag gärna via PM eller här i tråden! :)

Lite kort om klockan (saxat från internet):

BRAND: OMEGA
RANGE: AQUA TERRA 150M GENTS
MODEL: 231.10.39.61.02.001
GENDER: MENS
MOVEMENT: QUARTZ
CALIBRE: OMEGA 1538
CASE SIZE: 38.5 MM
CASE: MATERIAL STEEL
BRACELET: MATERIAL STEEL
DIAL: SILVER TECK-OPALINE
WATER RESISTANCE: 150 METRES

Värt att nämna är att dåliga bilder förekommer, hoppades på en dagsleverans (=bättre ljus) från DHL:s sida men det blev lite förseningar. Nog skrivet, dags för lite bilder!

Klockan kom ordentligt förpackad med garantikortet, en putsduk och ett slags dammskydd till ytterboxen.
1.jpeg


WatchFinders egna 12 månaders garantikort.
2.jpeg


Bra skyddade kanter.
3.jpeg


Ytterbox + innerbox.
4.jpeg


5.jpeg


Fullset.
6.jpeg


Detaljbilder.
7.jpeg
8.jpeg
9.jpeg
10.jpeg


Två (extremt dåliga) jämförelsebilder med 007an.
jämförelse skx.jpeg
jämförelse skx 2.jpg


Samt avslutningsvis säljarens egna bilder.
20160322_160311.jpg
20160322_160359.jpg
20160322_160345.jpg
20160322_160409.jpg



Sådärja! Kommer sitta perfekt på handleden i sommar (och alla andra dagar för den delen) ;)

/Viktor
Tankar nu efter att ha burit den i tre månader? :cigar:
 
Topp