• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround Passaround: Sinn 358

Daddyeo

Omega
Jag tog över stafettpinnen idag.

Sinnen fick vara med på lite fotboll.
klklklk074_zps139a17cd.jpg


Så testar vi lumen också.
klklklk089_zpsaf929698.jpg

Jag bjuder på lite mer intryck under veckan när jag inte är såhär söndagstrött.
 

Daddyeo

Omega
Då får man be lite om ursäkt för bristande engagemang. Jobbade 0700-2200 igår så jag orkade inte ladda upp några bilder när jag kom hem, fast jag laddar upp ett gäng nu istället.

Hade lite svårt för klockan till att börja med. Den kändes lite blek och trist, inte alls min typ av klocka. Så jag började experimentera under söndagskvällen, fastnade för den här kombinationen.

sinn023_zps88046ed1.jpg


Lumen går inte att klaga på.

sinn025_zps92395d5c.jpg


Tidig morgon idag, det firar vi med att ta knäppa en bild.

sinn068_zps3a4bfce9.jpg


Passade på att ta en bild till när jag fick lite "alone time" i en hiss. Man vill ju inte gärna bli spottad när man står och fotar klockan, för det ser inte riktigt friskt ut.

sinn085_zps274298bc.jpg


Hemkommen, precis vaknat efter snabb powernap laddar jag inför middag med att byta band på klockan. Osäker på om det fungerar, men det känns rätt bra.

sinn100_zps0156e4d5.jpg


sinn104_zpsac29a34a.jpg


Det kommer mer under veckan.
 

Sond

Patek
Idag ska jag hämta upp den. Känns riktigt spännande. Berättade för hustrun att vi är 20 pers som gått ihop och köpt en klocka som vi ska använda en vecka var och sedan lotta ut bland oss. Stora ögon -Hur kan ni lite på varandra att inte någon bara förvinner med den..?
Så fungerar det på KS sa jag..:)
 

Sond

Patek
Då har den dykt upp hos mig. Den senaste resan, den till mig, var lite speciell men den överlåter jag till Daddyeo att berätta, om han vill..;).

Första intrycket är mycket bra. En fin klocka helt enkelt. Och tung, överraskande tung. Hela Tysklands ingenjörskonst i den..? I boxen finns nu två läder och en länk. Om jag fattat det rätt är ena lädret ett verk av cheepo63 och det uppskattar jag. Att få möjlighet att bekanta sig med forumets egen sadelmakares arbete är ett rent frispel.

Ska nu byta till länk och se hur klockan kommer att kännas.
IMG_7273.jpg


Ps. i boxen finns en liten flaska... typ olja... Vad är det..?
 

Daddyeo

Omega
Då har den dykt upp hos mig. Den senaste resan, den till mig, var lite speciell men den överlåter jag till Daddyeo att berätta, om han vill..;).
Det var lite skämmigt, en slirig utekväll slutade på ett badrumsgolv ute i Solna. Vilket gjorde att det planerade överlämnadet av klockan sprack ganska så rejält. En irriterad Sond stod utanför min port, medan jag nyvaket försökte förklara situationen över telefon. Fast som den problemlösare för självförvållade problem jag är fick jag köra ut klockan till Sond lite senare på kvällen. Så det löste sig ganska bra ändå, men jag ber återigen om ursäkt för klantigt beteende.
 

Sond

Patek
Det var lite skämmigt, en slirig utekväll slutade på ett badrumsgolv ute i Solna. Vilket gjorde att det planerade överlämnadet av klockan sprack ganska så rejält. En irriterad Sond stod utanför min port, medan jag nyvaket försökte förklara situationen över telefon. Fast som den problemlösare för självförvållade problem jag är fick jag köra ut klockan till Sond lite senare på kvällen. Så det löste sig ganska bra ändå, men jag ber återigen om ursäkt för klantigt beteende.
Hihi.. Man får ju hoppas att utekvällen var extremt bra med tanke på den extra resa du fick ge dig ut på under kvällen för att leverera klockan..:D. Nåja, slutet gott allting gott. Klockan levererades och ytterligare en liten vardagshändelse som bidrar till att KS hela tiden utvecklas..:)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Min klassiker - dåliga mobilbilder fortsätter nu i denna tråd...

Bytte till länk på passaronden. Trivs med denna klocka. Får hänga med till jobbet i morgon. Klart slut.
IMG_7275.jpg
Riktigt hårigt... :D

Skämt åsido: Om du jämför "vintage"-känslan med din Explorer 1016, hur skulle du resonera då? 358an har ju - bortsett från den blästrade boettens yta - väldigt mycket vintage-känsla, särskilt på läder och är för mig en av de mest prisvärda nya klockorna i den kategorin.

A
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det var lite skämmigt, en slirig utekväll slutade på ett badrumsgolv ute i Solna. Vilket gjorde att det planerade överlämnadet av klockan sprack ganska så rejält. En irriterad Sond stod utanför min port, medan jag nyvaket försökte förklara situationen över telefon. Fast som den problemlösare för självförvållade problem jag är fick jag köra ut klockan till Sond lite senare på kvällen. Så det löste sig ganska bra ändå, men jag ber återigen om ursäkt för klantigt beteende.


Stackare! Men byt GENAST Avatarbild! "Skärgårdsdoktorn" skulle ALDRIG hamna i den situationen!! :-o
 

Sond

Patek
Riktigt hårigt... :D

Skämt åsido: Om du jämför "vintage"-känslan med din Explorer 1016, hur skulle du resonera då? 358an har ju - bortsett från den blästrade boettens yta - väldigt mycket vintage-känsla, särskilt på läder och är för mig en av de mest prisvärda nya klockorna i den kategorin.

A
Jag tycker den avviker kraftigt från 1016. Explorern utstrålar återhållen aggressivitet, klädd i skräddarsydd kostym, dyr skjorta utan slips... Typ..;)

Däremot ligger den i samma kategori som Speedyn. Jag har ju ingen vintage Speedy utan en relativt ny. Men tavla, färgsättning tavla/visare och storlek gör att den drar mot Speedy.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Det var lite skämmigt, en slirig utekväll slutade på ett badrumsgolv ute i Solna. Vilket gjorde att det planerade överlämnadet av klockan sprack ganska så rejält. En irriterad Sond stod utanför min port, medan jag nyvaket försökte förklara situationen över telefon. Fast som den problemlösare för självförvållade problem jag är fick jag köra ut klockan till Sond lite senare på kvällen. Så det löste sig ganska bra ändå, men jag ber återigen om ursäkt för klantigt beteende.
Ett badrumsgolv? hmmmmm.....kinky....:)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Jag tycker den avviker kraftigt från 1016. Explorern utstrålar återhållen aggressivitet, klädd i skräddarsydd kostym, dyr skjorta utan slips... Typ..;)

Däremot ligger den i samma kategori som Speedyn. Jag har ju ingen vintage Speedy utan en relativt ny. Men tavla, färgsättning tavla/visare och storlek gör att den drar mot Speedy.
Skön recension av Explorern! Det gillas! Bär just nu min 1016, till kostym (dock ej skräddat...), rimligt prissatt skjorta (av svensk tillverkning - jo, det ska tydligen fortfarande ske, samt utan slips... :D)

Och håller med om jämförelsen med Omegan... men då tycker jag också att Sinnen kommer till korta något, med tanke på Speedyns sköna arv.

Njut av Sinnen nu! Var ju kanske lite dumt att jag försatte chansen att vara med... Å andra sidan är 356an mer min storlek... Kollade nyss priser... :happyhappy:

A
 
Ångrar att man inte hängde på den här passarounden. Om jag någon dag ska äga en Sinn så är det en flieger! Att dag-visaren är på ursprungsspråket höjer suget rejält...
Lyckos er! Fortsätt att lägga upp bilder! :)
 

Daddyeo

Omega
Stackare! Men byt GENAST Avatarbild! "Skärgårdsdoktorn" skulle ALDRIG hamna i den situationen!! :-o

Man måste ha förebilder. En dag vill jag vara som honom.

Stör mig lite att jag inte upptäckte att det fanns en länk med förens när jag skulle lämna över klockan. Den skulle varit rolig att testa, hur känns den?
 

Sond

Patek
Idag fick inte passarounden följa med till jobbet. Kände vissa behov av att lufta Explorern. Samma imorgon. Men när jag kom hem åkte den på. Jag måste säga att den första förtjusningen kvarstår. Det är en väldigt trevlig klocka. Länken är fin, tung(som klockan) och ger en känsla av kvalitet.

Det enda som drar ned intrycket är den blästrade(heter det så?) ytan. Inget som stör mycket, men jag hade föredragit vanligt stål. Det är den största klocka jag just nu har i lådan. Men den känns inte för stor. Visst är den 42 mm? Har inte tagit fram skjutmåttet.

Visarna är tydliga och man ser väldigt enkelt vad klockan är. Helt enkelt en klocka man vill ha. Ärligt talat vet jag inte så mycket om modellen. Såg den när passaroundidén presenterades och tyckte den var värd att prova (+ kul att vara med bara..:)), men den borde vara ganska populär då typ, utseende och pris känns helt rätt.
 

Sond

Patek
Idag ska flygaren ut och flyga:

Först ska vi till förskolan
null_zps1d3ae9b6.jpg

null_zps6a01fdf9.jpg


På bussen
null_zps180ce05d.jpg


Pendeltåg
null_zps761f5b10.jpg


Ska åka fr Bromma men var på väg till arn. Hann som tur är inte gå på Arlanda Express...
Nu i en taxi
null_zps6ce7fa74.jpg
 

Sond

Patek
Hemma och alla barnbestyr avklarade. En kollega undrade vad jag höll på med då hon såg mig fota så kontigt idag..:angel:. Klockan fortsätter att imponera. Definitivt en klocka jag kan rekommendera. Däremot är det ingen perfekt kostymklocka. Det är den för stor för. Inte så stor så att det stör, men det blir trots allt lite fel.

Bjuder på en bild till.
null_zps8e6aaae0.jpg
 

Sond

Patek
Var ute på lite blandad höstpromenad och shopping. Sinnen fick följa med:
IMG_7333.jpg

IMG_7334.jpg

IMG_7336.jpg

IMG_7338.jpg

IMG_7339.jpg


IMG_7343.jpg

Intrycken håller i sig. En mycket fin klocka. Känns välbyggt och välbalanserad. Om än något för stor för min smak. Jag gillar visarna. Kanske inte designvärldens elegantaste, men man ser verkligen vad klockan är direkt. Även tavlan bidrar till det. Men de kraftiga visarna med den lilla pinnen i änden gör ändå huvudjobbet.
 

aspo

Cartier
För varje ny bild gillar jag klockan mer och mer, den är så snygg. Ångesten att jag missade detta race minskar inte direkt...
 
Topp