• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround Sjöö Sandström Royal Steel Classic

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt kul iniativ och att passarounden blev fulltecknad så snabbt. Hade jag inte haft min Tonneau så hade jag kastat mig på anmälan!
 

VRD

Cartier
Jo, faktiskt. Det tänkte jag inte på. Vet inte om nån annan tillverkare kör så, men SS är ju inte särskilt stora så då dom gör så? Får se om någon sitter på svaret!

Ja det är tillverkningsåret, här är en bild på min från december 2013! :)
IMAG4167.jpg
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Checkar min prel. lista och ser att det inte ser just ut för varken smålänningar eller skåningar! Kan ju trösta med att du inte är sist iaf! ;)
 

VRD

Cartier
Så pass! Lite annorlunda sätt att individualisera klockor, men funkar ju fint!

Bifoga gärna bild på framsidan och kanske en wristshot också ;) Ser fin ut!

Ja, det är väl just pga att tillverkningen inte är enorm så dom kan numrera alla sina klockor samt år den är tillverkad.

Tror dock det är när själva boetten är tillverkad som märks med år, boetten kan dom sedan kan ha på lager tills behovet uppfylls. Därmed 2011 på passaround exemplaret :)


Slänger med några bilder :D
Har 41mm med Silvertavla och roségulds färgade index, den lyser så otroligt härligt i solen :cool:
IMAG3164-01.jpeg

IMAG1580-01.jpeg

IMG-20150823-WA0000-01.jpeg
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Ja, det är väl just pga att tillverkningen inte är enorm så dom kan numrera alla sina klockor samt år den är tillverkad.

Tror dock det är när själva boetten är tillverkad som märks med år, boetten kan dom sedan kan ha på lager tills behovet uppfylls. Därmed 2011 på passaround exemplaret :)


Slänger med några bilder :D
Har 41mm med Silvertavla och roségulds färgade index, den lyser så otroligt härligt i solen :cool:
IMAG3164-01.jpeg

IMAG1580-01.jpeg

IMG-20150823-WA0000-01.jpeg
Mäkta fin! Helt underbar :D Är det SS eget armband du har till?
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Skapar lite perspektiv eller förvirring med dessa bilder. Det jag vill framföra är att 37mm inte är så litet i fallet med Sjöö Sandström. Man har absolut gått in för att göra en stor 37:a! Bandhornen är långa, klockan har höjd och skön tyngd, vilket gör att den tar sin plats på handleden! Jag trivs absolut med den på läderarmband, men undrar ändå inte om jag skulle trivas än mer med länk? Skulle absolut kunna bli OWG med denna på länk! (Lite övermodig såhär på söndagseftermiddagen. OWG är en utopi som inte kan nås :D ) Läderarmbandet har dock mjuknat väldigt fort och klockan sitter redan skönt! Tyvärr har inte denna modell getts viklås som standard, vilket jag tycker drar ner betyget lite, men å andra sidan: hur mycket får klocka får man inte för runt 20k? Viklås skulle höja priset så man får ju se båda sidorna av myntet! :)

Bild nr 1 är ju nästan mer vilseledande än korrekt eftersom Santosarna hamnar en bit upp i luften tack vare sina länkband. Och kamera-fokus är ju på klockan vi diskuterar också... :D
DSC_0164.jpg
DSC_0165.jpg
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Den ser rätt stor ut ändå för att vara 37mm så ska bli intressant o se om jag kommer trivas med den på armen.
Tycker nu att 36mm är i allra minsta laget för mig, men som sagt ser det ut som att SS ger en liten illusion av att vara större än den är (på bild iallafall)
skönt att man är nummer 3 så väntan inte blir så lång ;)
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Jodå, nu börjar lädret att mjuka upp sig lite så klockan sitter skönare! Klockan växer bara i mina ögon så det kommer bli jäkla trist att lämna ifrån sig den på torsdag! :( Jag kanske aldrig ser den mer än på bild!
 

Biffbert

Cartier
Jodå, nu börjar lädret att mjuka upp sig lite så klockan sitter skönare! Klockan växer bara i mina ögon så det kommer bli jäkla trist att lämna ifrån sig den på torsdag! :( Jag kanske aldrig ser den mer än på bild!
Kommer den inte svänga förbi dig under utlottningen? Eller är det direkt från siste man till vinnaren?
Meeeer bilder :artist:
 

DrDre

Patek
Ja, det är väl just pga att tillverkningen inte är enorm så dom kan numrera alla sina klockor samt år den är tillverkad.

Tror dock det är när själva boetten är tillverkad som märks med år, boetten kan dom sedan kan ha på lager tills behovet uppfylls. Därmed 2011 på passaround exemplaret :)


Slänger med några bilder :D
Har 41mm med Silvertavla och roségulds färgade index, den lyser så otroligt härligt i solen :cool:
IMAG3164-01.jpeg

IMAG1580-01.jpeg

IMG-20150823-WA0000-01.jpeg

Jag tycker båda storlekarna av Royal Steel är jäkla trevliga klockor. Lite som en svensk variant av Date Just, dvs suverän allroundklocka. Konstigt och synd att man inte ser den oftare.
 
  • Like
Reactions: VRD

agraw

Cartier
2-Faktor
Jag tycker båda storlekarna av Royal Steel är jäkla trevliga klockor. Lite som en svensk variant av Date Just, dvs suverän allroundklocka. Konstigt och synd att man inte ser den oftare.
Precis vad jag gått och tänkt på, DJ! Med länk går den verkligen som allround.
Kanske är det brand power som saknas? Det ska ju dock nämnas att SS arbetat rejält på det med samarbeten med militären och VW.
Om man jämför med Rolex och Omega så är det ju ändå en lång bit kvar.
Lite som Grand Seiko kanske? En ganska liten grupp som fattar skillnaden mellan en sån och en riktigt billig Seiko, och kanske därför vill rätt få använda såna och istället kör Rolex/Omega/Breitling osv. som mer eller mindre alla associerar med dyra, fina klockor.
Men det är ju samtidigt lite kul att modellen inte syns så ofta. Blir lite ovanlig och samtidigt kul att prata om när den väl dyker upp.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Precis vad jag gått och tänkt på, DJ! Med länk går den verkligen som allround.
Kanske är det brand power som saknas? Det ska ju dock nämnas att SS arbetat rejält på det med samarbeten med militären och VW.
Om man jämför med Rolex och Omega så är det ju ändå en lång bit kvar.
Lite som Grand Seiko kanske? En ganska liten grupp som fattar skillnaden mellan en sån och en riktigt billig Seiko, och kanske därför vill rätt få använda såna och istället kör Rolex/Omega/Breitling osv. som mer eller mindre alla associerar med dyra, fina klockor.
Men det är ju samtidigt lite kul att modellen inte syns så ofta. Blir lite ovanlig och samtidigt kul att prata om när den väl dyker upp.
Kanske dags att bryta samarbete med fuskarna på VW
 
Topp