• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Det här med aquanauts lås som hoppar upp av sig självt låter otroligt obehagligt på en klocka för 200k +..

Hur vanligt är det tro..?
Iofs kan det väl vara en bra sak om det kan få en att kanske avstå en svindyr stålklocka till förmån för några annat...
Men fan.. Den är juh så snygg. :p

Mvh
 

davestoni

Panerai
60652373-3D6A-4B3B-B520-6637FE39E3E8.png
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Det här med aquanauts lås som hoppar upp av sig självt låter otroligt obehagligt på en klocka för 200k +..

Hur vanligt är det tro..?
Iofs kan det väl vara en bra sak om det kan få en att kanske avstå en svindyr stålklocka till förmån för några annat...
Men fan.. Den är juh så snygg. :p

Mvh
För mig hände det nog endast några få gånger. Och då hade man säker kommit åt "knappen" på sidan.
Jag skulle kalla det ett bra lås.
/j
 

nissehult

Patek
2-Faktor
För mig hände det nog endast några få gånger. Och då hade man säker kommit åt "knappen" på sidan.
Jag skulle kalla det ett bra lås.
/j
Fast å andra sidan så har det aldrig hänt med någon av de klockor på länk jag äger och har ägt genom åren (allt från Rolex till Seiko). Jag håller med @Roffe Persson , det låter lite sådär för att vara klockmärkenas klockmärke.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Fast å andra sidan så har det aldrig hänt med någon av de klockor på länk jag äger och har ägt genom åren (allt från Rolex till Seiko). Jag håller med @Roffe Persson , det låter lite sådär för att vara klockmärkenas klockmärke.
Alla länkar sprätter väl upp då och då. Menar du att en oysterlänk aldrig gått upp? Rör du inte på dig?
Och klart att länklås går upp om man kommer åt knapparna.
8F440A4B-3A5B-44BF-A449-6DD92C289B5F.jpeg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Nötens lås går ut en bit från sidan så det är ju klart högre risk att man råkar öppna av misstag.

Helt annan låsmekanism dvs
Brukade en Aqua Terra under längre tid som har likande lås med tryckknappar på sidorna. Denna öppnade heller aldrig sig av misstag!

Säger inte att Aquanauten har dåligt lås, tycker bara det skulle vara jobbigt ifall det ibland kan hända utav misstag. Speciellt på en sån dyr klocka, som ändå får anses som en sportklocka :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Alla länkar sprätter väl upp då och då. Menar du att en oysterlänk aldrig gått upp? Rör du inte på dig?
Och klart att länklås går upp om man kommer åt knapparna.
8F440A4B-3A5B-44BF-A449-6DD92C289B5F.jpeg
Jag rör på mig för lite säger min fru :) Men jag har aldrig fått upp en länk. Räcker det med att trycka på ena knappen, eller måste båda tryckas? Knapparna kanske sitter närmare huden/armen än på andra märken.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
De är äkta och till salu.

Ok...har Patek gjort dessa?
Fula hursomhelst

Är du säker, eller är du ironisk? Jag tycker att formerna misstämmer överallt.

Rundad glasring, inte den destinkta hexagon slipningen
Runt glas
Fel krona
Jätteglapp mellan länkar
Kamons glasrings övre del ser ut att vara större/plattare


bara för att nämna några...

Va? Är ju en solklar plankning av Nautilus. Definitivt ingen Patek.

Om inte annat kostar supreme-varianten usd 250. Vilket, utan att ha koll på aktuellt listpris för the real deal, gissningsvis är lite lågt.
Supreme har iof gjort det sin grej att planka saker tajt av, och sätta sin logga på det. Det var så de breakade en gång i tiden, genom att "kapa" en LV-design.
 
Topp