• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

M.U

Rolex
chef macone knep den
IMG_0380.PNG
Gött ändå att punga ut en dryga 2mil för den..
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
99,9% säker med tanke på vem som säljer dem.

https://instagram.com/wristaficionado
Menar du allvar? Inga mått är de samma och de ser ut att vara i plast. Mittlänkbitarna är ju inte ens en egen bit, sitter ihop med de större länkbitarna. Tror man att detta är äkta klockor kan man lägga ner klockintresset. Klockan till vänster är ju inte ens lik.

https://www.sneakpeekluxury.com/collections/patek-phillippe/products/red-patek-supreme-novelty-watch
 
Senast ändrad:

Hallis

Panerai
2-Faktor
Menar du allvar? Inga mått är de samma och de ser ut att vara i plast. Mittlänkbitarna är ju inte ens en egen bit, sitter ihop med de större länkbitarna. Tror man att detta är äkta klockor kan man lägga ner klockintresset. Klockan till vänster är ju inte ens lik.

https://www.sneakpeekluxury.com/collections/patek-phillippe/products/red-patek-supreme-novelty-watch

Om inte annat kostar supreme-varianten usd 250. Vilket, utan att ha koll på aktuellt listpris för the real deal, gissningsvis är lite lågt.
 

Espresso

Cartier
"vanliga" människor har oftast inte råd med en klocka för 950 lök.
Vill man tolka inlägget så är det helt fine, nu var det ju dock inte det jag menade.
Säg att jag säljer mitt hus, gör 1,5 miljoner vinst, skattar och sedan säger att nu får det bli en patek. Kommer jag då att någonsin kunna köpa den via AD eller är den redan borta från butiker för all framtid?
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vill man tolka inlägget så är det helt fine, nu var det ju dock inte det jag menade.
Säg att jag säljer mitt hus, gör 1,5 miljoner vinst, skattar och sedan säger att nu får det bli en patek. Kommer jag då att någonsin kunna köpa den via AD eller är den redan borta från butiker för all framtid?
Tvivlar starkt på att du kommer kunna köpa den direkt från butik. Speciellt som första-gångaköpare. Oavsett plånbok.
 

Espresso

Cartier
Tvivlar starkt på att du kommer kunna köpa den direkt från butik. Speciellt som första-gångaköpare. Oavsett plånbok.
Tack för svaret. Tycker det är intressant att både Rolex och patek nu tillverkar klockor som i princip inte finns. Pratade med Bo Berggren om flertalet Nautilus- eller acqunautmodeller och inga av de mer "vanliga" referenserna gick det ens att ställa sig i kö för. Känns som de nästa kunde limitera modellerna redan från start.
 

davestoni

Panerai
Tack för svaret. Tycker det är intressant att både Rolex och patek nu tillverkar klockor som i princip inte finns. Pratade med Bo Berggren om flertalet Nautilus- eller acqunautmodeller och inga av de mer "vanliga" referenserna gick det ens att ställa sig i kö för. Känns som de nästa kunde limitera modellerna redan från start.
Limiterade känns mindre exklusivt nu för tiden då man vet hur många som kommer att göras. Det är mer spännande om det inte finns en maxgräns men att de pumpar ut otroligt få. Sen skulle det även kännas väldigt konstigt om en standardmodell var limiterad, skulle de bara sluta tillverka de sen? Jag tycker hellre producera få under en lång tid än säg 1000 st direkt.
rQUK3Hu.gif
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Menar du allvar? Inga mått är de samma och de ser ut att vara i plast. Mittlänkbitarna är ju inte ens en egen bit, sitter ihop med de större länkbitarna. Tror man att detta är äkta klockor kan man lägga ner klockintresset. Klockan till vänster är ju inte ens lik.

https://www.sneakpeekluxury.com/collections/patek-phillippe/products/red-patek-supreme-novelty-watch
Bara att backa och erkänna att jag hade fel. Var helt övertygad om att de var äkta med tanke på vem som sålde dem. Sorry!
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Tack för svaret. Tycker det är intressant att både Rolex och patek nu tillverkar klockor som i princip inte finns. Pratade med Bo Berggren om flertalet Nautilus- eller acqunautmodeller och inga av de mer "vanliga" referenserna gick det ens att ställa sig i kö för. Känns som de nästa kunde limitera modellerna redan från start.

Driver man ett företag med tidshorisont över årtionden eller århundranden för den delen gör man saker och ting lite annorlunda än tex Omega som jobbar mot bra Q1. Sen bra Q2. Osv.
 

Espresso

Cartier
Driver man ett företag med tidshorisont över årtionden eller århundranden för den delen gör man saker och ting lite annorlunda än tex Omega som jobbar mot bra Q1. Sen bra Q2. Osv.
Jag är i sak enig med dig, mest en frustration över att det finns klockor som jag gärna hade haft men som "tagits bort från marknaden". Men det är helt klart et värde i deras sett att producera/distribuera så länge kunderna är lojala rent märkesmässigt (likt Rolex).
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Kan man justera gummit på Aqaunaut själv fram och tillbaka eller måste det kapas?

Här kan du se hur konstruktionen ser ut. Det är väl det enda jag saknar på modellen, att det inte finns någon som helst justeringsmöjlighet i spännet.

DA0A8A1F-68A8-45B9-8CED-D8CD5953C591.jpeg

Enda lilla minusen, inga justeringsmöjligheter och jag tyckte låset var lite osäkert. Hade ganska många ggr då det öppnades under jacka eller liknande. Kan ju vara att det var slitet men det kändes lite osäkert.
 
Topp