• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Penna + klocka

watchout1972

Panerai
Rolex Explorer II = Lamy 2000
S&S Royal Capital = Montblanc
Musse Pigg = Lamy Vista -Safari
F27AA917-B885-4D5F-9072-009DEEB5D0A5.jpeg

Rätt penna till rätt klocka.
Roligt att det börjar bli lite drag i tråden.
Nu har ju inte jag en lika fin bricka som du har så jag tog boxarna som hängde på köpen.
Detta är väl en ok match för att fira Speedy Tuesday imorgon :)

När det gäller Lamy så är det riktigt mycket penna för pengarna som ni har skrivit.
EC4B46F8-E1C1-4102-8345-78B5965BE467.jpeg
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Roligt att det börjar bli lite drag i tråden.
Nu har ju inte jag en lika fin bricka som du har så jag tog boxarna som hängde på köpen.
Detta är väl en ok match för att fira Speedy Tuesday imorgon :)

När det gäller Lamy så är det riktigt mycket penna för pengarna som ni har skrivit.
EC4B46F8-E1C1-4102-8345-78B5965BE467.jpeg
Ja, verkligen kul med lite drag i tråden.
Brickan fick jag av Sjöö Sandström på femårsfesten, som tack för lång och trågen tjänst ;)
Jag personligen gillar verkligen Lamy, dock har MB lyckats mycket bra med StarWalker urban speed. Men lamy 2000 är verkligen ett bra alternativ. (Anser jag)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Ja, verkligen kul med lite drag i tråden.
Brickan fick jag av Sjöö Sandström på femårsfesten, som tack för lång och trågen tjänst ;)
Jag personligen gillar verkligen Lamy, dock har MB lyckats mycket bra med StarWalker urban speed. Men lamy 2000 är verkligen ett bra alternativ. (Anser jag)

Lamy 2000 har som jag sagt förr typ dödat mitt penn-intresse. Otroligt bra.

Är det någon som har erfarenhet av Sailor? Är sugen på att testa.
 

Zalath

Panerai
Förresten, en fråga till (må vara off-topic, men känner att det ändå passar lite halvt här): Vad rekommenderar ni för märke om man vill ha ett lite finare anteckningsblock? Moleskine finns ju att köpa lite överallt, men jag har hört att kvaliteten på deras papper är under all kritik.
Alltså jag har testat en hel del olika typer. Det som blev mest använt var lite större än A5 (fast fyrkantigt) och hade tygbeklädda pärmar. Det var ganska trevligt att gå omkring med. Annars blir det ofta någon form av omslagsliknande grej med ett block i, fungerar bra för att ha med olika handlingar till möten, eller något mindre som funkar bra i en kavajficka. Bara att testa lite och se vad som fungerar bäst med ditt anteckningsstil... :)
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Ja, verkligen kul med lite drag i tråden.
Brickan fick jag av Sjöö Sandström på femårsfesten, som tack för lång och trågen tjänst ;)
Jag personligen gillar verkligen Lamy, dock har MB lyckats mycket bra med StarWalker urban speed. Men lamy 2000 är verkligen ett bra alternativ. (Anser jag)
Om jag minns rätt så har lamy2000 en spets i guld, men den är insatt långt bak därav flexar inte spetsen något?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Om jag minns rätt så har lamy2000 en spets i guld, men den är insatt långt bak därav flexar inte spetsen något?

Platinabelagd 14 karats guld.

Och du har rätt, eftersom den är halvtäckt så är det mindre flex än i andra reservoarpennor. Finns ju både för och nackdelar med det, beror lite på hur man använder pennan. Till vardags, för att göra anteckningar, som jag använder pennan - fungerar den perfekt.

586B5B91-4687-4A7D-B538-B4F4293A4B83.jpeg
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Platinabelagd 14 karats guld.

Och du har rätt, eftersom den är halvtäckt så är det mindre flex än i andra reservoarpennor. Finns ju både för och nackdelar med det, beror lite på hur man använder pennan. Till vardags, för att göra anteckningar, som jag använder pennan - fungerar den perfekt.

586B5B91-4687-4A7D-B538-B4F4293A4B83.jpeg
Är verkligen sugen på en men vet inte om jag ska satsa på en pelikan m200 istället just för att spetsen bör ha mer flex.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
menar du klockan eller pennan? :) Efter att ha suttit och skrivit en hel del idag, kan jag varmt rekommendera den. Jag trodde att en skön väl fungerande reservoarpenna kostade mer, men en tung med skruvplopp är redan i sikte.
Jag har också betydligt dyrare men gillar safari bättre än dom flesta jag testat
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Vad tror ni om denna kombo? Min AP speciellt framtagen för 150 års firandet av schweiziska banken och denna reklampenna från riktiga Yuppie-tiden?
(Klockan är på service därav att den inte fotograferas ihop med pennan.) En kombo i din smak @NiklasArvid ?
IMG_2534.JPG
IMG_2533.JPG
9D4CB164-8594-40B8-89E7-A0520FCB4090.jpeg
B1830CAF-D134-408C-AA6D-A80ECA42AFE1.jpeg
0BA2550B-BD30-4AE3-B882-DCED527DDDEC.jpeg
3570BD68-90DB-4273-B1D6-6A6E5A098B6F.jpeg
[/QUOT E]
.
:D underbar 90-tals kapitalistkombo! :) Eurofima ställde tydligen ut ett 300M företagsobligationslån, och kostade på sig pennor för att fira/sälja..
 
Topp