• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PP höjer priserna idag

nobblan

Omega
Verkar som att nypris på en 5711 nu ligger på 230 400. Vet inte vad priset var tidigare, men 7% stämmer säkert?

Extra skönt att man precis köpt en begagnad till superpris :)
 
  • Like
Reactions: par

bondiga

Breitling
Hmm ok...
Jag var i en av PPs egna butik här i Dubai och säljaren där trodde att jag skulle kunna få tag på en inom ett år.
Dom har dock en tendens att säga vad man vill höra här nere.
Jag är ganska säker på att priset va 67000 AED vilket skulle motsvara ca 153 000kr med dagen kurs, jag får nog åka tillbaka o dubbelkolla.

Återkommer!

Tillägg: Jag syftade på 5167A, inte 5711A.
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Finns det någonstans prisutvecklingen för olika märken loggas/sparas? Har ju sett en arolexgraf, men ingen på PP, JLC, AP. Har försökt googla fram JLC-priserna men bara hittat lösa rykten om ökning 2012, 2013.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
@Niklas
Är det möjligtvis en 5167 A du väntar på om man får fråga?
Är lite nyfiken på väntetiden i Sverige...

Nix, har redan en 5167R (roseguld).
Den var det ingen kö på när jag var inne hos Rob förra året så jag skulle få nästa de fick in.
Tror jag väntade ca ett halvår och fick den levererad i november.
 

Snårtas

Rolex
Finns det någonstans prisutvecklingen för olika märken loggas/sparas? Har ju sett en arolexgraf, men ingen på PP, JLC, AP. Har försökt googla fram JLC-priserna men bara hittat lösa rykten om ökning 2012, 2013.
www.paneristi.com om jag inte missminner mig.
Edit: jag missminner mig inte, de har bara tagit bort prishistorik :( Fanns både i EUR och USD för några år sen.
 

Kson

Patek
2-Faktor
Score! :D
Men jag står i kö för en till PP med leverans sent 2016.. Så de hinner nog med en till prishöjning innan dess :(
You win some, you lose some.


När du bokade din är det ett fast pris som du får betala 2016 eller betalar du dagens pris? Alltså du får betala höjningen?
 
Topp