• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Present till frun. Svårt att bestämma mig....

TicTack

Cartier
Omegans vita bezel ser billig ut och lär inte hålla bra (?). Ja, jag har sett den i verkligheten, kändes inte som en Omega.
 

Sputniq

Panerai
Ok, men fundera på varför så få klockor har helvit bezel. Vilka andra har det egentligen? Någon blancpain tror jag?

image.jpg
 

Sword

Breitling
Tack för alla förslag!

Jag blir som vanligt på detta forum lite konfunderad... Man får inte ogilla Rolex här! Det är nästan värre än att ifrågasätta DIR-dykning på dykarna.nu... Kan bara citera en annan tråd, "Rolex, jag fattar inte hypen".

Just nu är jag kanske snarare inne på denna i 37,5mm utförande. Någon som vet om den finns hemma hos någon handlare i Stockholm så att man kan känna och klämma lite?
omega-seamaster-planet-ocean.jpg
 

Man

Rolex
Tack för alla förslag!

Jag blir som vanligt på detta forum lite konfunderad... Man får inte ogilla Rolex här! Det är nästan värre än att ifrågasätta DIR-dykning på dykarna.nu... Kan bara citera en annan tråd, "Rolex, jag fattar inte hypen".

Just nu är jag kanske snarare inne på denna i 37,5mm utförande. Någon som vet om den finns hemma hos någon handlare i Stockholm så att man kan känna och klämma lite?
omega-seamaster-planet-ocean.jpg

Snygg!!! Skulle hon gilla en sån tror du?
Mvh
 

Sword

Breitling
Nu ljög jag faktist lite... Jag tyckte att Rolex Yacht-Master 168622 var helt ok (men för dyr) och visade den för frun. Fick direkt kommentaren "den var väl ok, men den ser ju för trisst ut...".
 

E.Z.

Panerai
Skulle föreslå antingen en Cartier som är feminin eller en riktig herrklocka. Har svårt för damvarianter av herrklockor. Varför inte en Omega AQ 41.5mm?
 

Sword

Breitling
Ok, liten uppdatering.... Efter mycket letande och funderande så satte jag till sist ihop ett litet kollage till henne som hon fick titta på . Avidentifierade all klockor först så att eventuellt märke inte skulle påverka henne. Efter ett antal itereringar kom hon fram till denna:
seamasterChronoDiver_02428_1.jpg



eller denna:

22258000-20.png


41,5mm på båda. Någon som har koll på vad det kostar att byta bezel och tavla mellan de två?
 
  • Like
Reactions: Man

Man

Rolex
Ok, liten uppdatering.... Efter mycket letande och funderande så satte jag till sist ihop ett litet kollage till henne som hon fick titta på . Avidentifierade all klockor först så att eventuellt märke inte skulle påverka henne. Efter ett antal itereringar kom hon fram till denna:
seamasterChronoDiver_02428_1.jpg



eller denna:

22258000-20.png


41,5mm på båda. Någon som har koll på vad det kostar att byta bezel och tavla mellan de två?

Vrålsnygga båda två!
Du får gärna uppdatera med lite wrist shot bilder sen!
 
Topp