• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Restaurangtips malmö

Icaras

Rolex
Bastard - ligger inom gångavstånd om man håller sig i centrum.

Årstiderna - ett stenkast från Bastard.

Finns fler såklart men nog dessa jag tyckt varit bäst "restaurangkäk"
 

JonasF

Omega
2-Faktor
Atmosfär - kör konceptet med mellanrätter, man äter 2-3 stycken, alltid bra mat
B.A.R - mer "avancerad" matlagning, endast naturviner
Grand - bra mat helt enkelt
Vollmers - Malmös bästa (?) ställe
Brogatan - Mer åt det klassiska hållet
Plockepinn - Smårätter typ tapas fast inte spanska tapas, äter vanligtvis 5-6 stycken
Scania - Korsning mexikansk/koreanskt

Vilken typ av restaurang söker du?
 

philip.eldh

Omega
2-Faktor
Snapphane, Franskt bistrostuk på skånsk fine-dining, trevlig miljö som fan.
Lyran - menylöst och helt fantastiskt!
Vollmers: Enligt rykten så sägs vollmers bli Malmös första stjärnkrog, bör säga allt.
B.A.R - som nämnt innan, bara naturviner och bra mat.
Gamla brogatan kan också rekommenderas
 
  • Like
Reactions: Ako

Johanw

Cartier
Kan bara hålla med
"Krogen är så diskret placerad att man måste vara något av en invigd för att hitta den.

Det stillsamma kvarteret på Gamla Väster är lätt att missa helt, likaså den blygsamma skyltningen. Men hittar man hit så hittar man tillbaka, igen och igen. Det är en osedvanligt atmosfärisk och välskött liten italiensk restaurang, som dessutom håller "vanliga" priser.."

Källa: Bong Sydsvenska Dagbladet.
http://www.epicure.nu/
 

Randel

Cartier
Kan bara hålla med
"Krogen är så diskret placerad att man måste vara något av en invigd för att hitta den.

Det stillsamma kvarteret på Gamla Väster är lätt att missa helt, likaså den blygsamma skyltningen. Men hittar man hit så hittar man tillbaka, igen och igen. Det är en osedvanligt atmosfärisk och välskött liten italiensk restaurang, som dessutom håller "vanliga" priser.."

Källa: Bong Sydsvenska Dagbladet.
http://www.epicure.nu/


Epicuré är en väldigt liten restaurang till ytan och synnerligen trång och bullrig. Maten är helt klart bra, men jag föredrar den på sommaren när man kan sitta utomhus på deras lilla men mysiga innergård.

Vollmers: Malmös bästa om man kollar statistiken, eller i alla fall White Guide

Bloom in the Park: Ligger ganska off, man tar enklast taxi dit, men maten är fantastisk. Krögaren (om det är samma som för några år sedan) är emellertid fullständigt skogstokig och vissa gäster har blivit vansinnigt oförskämt hanterade.

Sture: Jag åt en sjurätters där för en månad sedan och maten var väldigt bra, utan tvekan. Men, det tog 4,5h att få ätit sju rätter vilket är horribelt.

Atmosfärs: Väldigt bra restaurang.

Bastard: Har aldrig ätit där men de är väldigt välrenommerade. Dock är får man boka bord minst en månad i förväg om man vill äta där en fredag eller lördag sist jag kollade.
 

JonasF

Omega
2-Faktor
Många verkar gilla Bastard. Var där för en månad sedan och blev väldigt besviken, kanske hade jag för höga förväntningar. Köket kanske hade en dålig dag.
 

chff

Cartier
Förutom de bra restauranger som redan nämnts så kommer här lite fler alternativ,
ett italienskt alternativ till, Via Napoli på Ribersborg.
För den som vill ha burgare så är Tusen2 (bergsgatan eller lilla torg) min favorit, vilka fler alternativ finns det?
Brasserie KP i gamla posthuset, endast ätit lunch här men det va mycket bra.
Vill man ha sushi åker man till Regementsgatan i Slottsstaden och äter på Chill Out.
 

Randel

Cartier
Förutom de bra restauranger som redan nämnts så kommer här lite fler alternativ,
ett italienskt alternativ till, Via Napoli på Ribersborg.
För den som vill ha burgare så är Tusen2 (bergsgatan eller lilla torg) min favorit, vilka fler alternativ finns det?
Brasserie KP i gamla posthuset, endast ätit lunch här men det va mycket bra.
Vill man ha sushi åker man till Regementsgatan i Slottsstaden och äter på Chill Out.


Angående burgare så är Tusen2 riktigt prisvärt på lunchen, men jag håller nog kvaliteten högre på Surf Shack som ligger på Västergatan (ligger på Gamla Väster). Riktigt goda Pommes också.

Bästa lunchställe är såklart ett kapitel för sig, och även jag tycker att KP håller hög klass, men jag tycker att de är lite ojämna. Köttbaren var otroligt bra i början, men även de svajar lite i kvalitet. Där tycker jag att Sture håller en otroligt hög lägsta-nivå. Så även Atmosfär.
 

chff

Cartier
Angående burgare så är Tusen2 riktigt prisvärt på lunchen, men jag håller nog kvaliteten högre på Surf Shack som ligger på Västergatan (ligger på Gamla Väster). Riktigt goda Pommes också.

Bästa lunchställe är såklart ett kapitel för sig, och även jag tycker att KP håller hög klass, men jag tycker att de är lite ojämna. Köttbaren var otroligt bra i början, men även de svajar lite i kvalitet. Där tycker jag att Sture håller en otroligt hög lägsta-nivå. Så även Atmosfär.


Då ska jag ta och testa Surf Shack snarast, hört om det för ett tag sedan men glömt bort att det finns. Tack för påminnelsen.
 

JohanHLM

Rolex
Epicuré är en väldigt liten restaurang till ytan och synnerligen trång och bullrig. Maten är helt klart bra, men jag föredrar den på sommaren när man kan sitta utomhus på deras lilla men mysiga innergård.

Vollmers: Malmös bästa om man kollar statistiken, eller i alla fall White Guide

Bloom in the Park: Ligger ganska off, man tar enklast taxi dit, men maten är fantastisk. Krögaren (om det är samma som för några år sedan) är emellertid fullständigt skogstokig och vissa gäster har blivit vansinnigt oförskämt hanterade.

Sture: Jag åt en sjurätters där för en månad sedan och maten var väldigt bra, utan tvekan. Men, det tog 4,5h att få ätit sju rätter vilket är horribelt.

Atmosfärs: Väldigt bra restaurang.

Bastard: Har aldrig ätit där men de är väldigt välrenommerade. Dock är får man boka bord minst en månad i förväg om man vill äta där en fredag eller lördag sist jag kollade.
Hehe, förstår precis vad du menar med Bloom in the Park.
Var där för några år sedan och skulle aldrig få för mig att sätta min fot där igen :)
Håller med om att både Vollmers och Atmosfär har bra mat!
 

Randel

Cartier
Hehe, förstår precis vad du menar med Bloom in the Park.
Var där för några år sedan och skulle aldrig få för mig att sätta min fot där igen :)
Håller med om att både Vollmers och Atmosfär har bra mat!


Jag och min fru var där för några år sedan och fick fantastiskt bra service, och maten/vinet var VÄLDIGT bra. Men, det märktes att engelsmannen som basar över stället var jäkligt knepig när han hade hand om ett annat sällskap i restaurangen. Och, har hört av andra att han betett sig oerhört konstigt och oförskämt så tyvärr blir det nog inget återbesök...Snacka om rysk roulette :D
 
Topp