• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Daytona eller GMT 2? Köpråd!

Är i fas och skall köpa min första Rolex och känner mig väldigt glad :) Kommer använda den dagligen och har ett varierade arbete.

Jag väljer mellan Rolex Daytona med svart urtavla eller den senaste GMT 2 med svart urtavla.
Jag tycker personligen Daytonan är snäppet snyggare, men hur praktisk är den att hålla "snygg" vid dagligt användande?
Vilken skulle ni köpt som en vardagsklocka? gärna för och nackdelar.
Jag uppskattar verkligen tipsen!
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
En GMT är enligt mig mer all-around med fler användningsområden. Daytonan sitter dock riktigt bra, så prova båda och köp den du själv vill ha.
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Personligen uppskattar jag Kronografer mer, så skulle säga Daytona.
Är även den du säger du tycker bäst om.....
 
Tusen tack för svaren :)
Äger någon av er en Daytona? Jag är mest känslig för stryktåligheten på Daytonan. Arbetar som butikschef och är ju självklart med i svängen ibland, vilket kan göra att klockan får sig en knuff el dyl. Erfarenheter?
 

Selvedge

Rolex
Är partisk i målet! Men klart du ska ha en daytona! Du ska inte vara rädd för repor o dylikt, skapar bara charm! En klocka ska användas och "slitas in". Lycka till.
image.jpeg
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Tusen tack för svaren :)
Äger någon av er en Daytona? Jag är mest känslig för stryktåligheten på Daytonan. Arbetar som butikschef och är ju självklart med i svängen ibland, vilket kan göra att klockan får sig en knuff el dyl. Erfarenheter?

Daytona är en fin modell! Ångrar lite att jag sålde min.. Men! Den klarar det mesta du kan slänga mot den utan problem! :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Båda lär tåla allt du utsätter dem för. Frågan är om du vill ha en blingig klocka eller en toolig klocka, GMTn är ju klart tooligare.

Kontorsråtta: Daytona
Reser en del: GMT.
 

TheBear

Omega
2-Faktor
Jag är väldigt förtjust i looken på gmt 2, tycker den ser mer avslappnad ut. Daytona är ju fin den med, men i mina ögon inte lika allround. Dykardinkor bär upp slitage bättre än Daytona enligt min åsikt. Du ska givetvis välja den som hjärtat bultar hårdast för. Det är ju trots allt din känsla som betyder något :)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag är väldigt förtjust i looken på gmt 2, tycker den ser mer avslappnad ut. Daytona är ju fin den med, men i mina ögon inte lika allround. Dykardinkor bär upp slitage bättre än Daytona enligt min åsikt. Du ska givetvis välja den som hjärtat bultar hårdast för. Det är ju trots allt din känsla som betyder något :)
Fast GMT är ingen dykare ;)
 

MånsT

Rolex
Jag går mot strömmen och säger, GMT!

Daytonan sitter skönare på handleden men den är en riktig repmagnet - fast allt beror i slutändan på hur ditt psyke funkar map repor - det går att åtgärda mycket vid en service!

Här är ett exempel på en Daytona som levt ett hårt liv i en resaurang och sedan hur den ser ut efter service.
Jäklar vad trött den såg ut innan service. Är det verkligen samma klocka på "efter-bilderna"? Sanslöst o_O
 

Samps

Cartier
Har ägt bägge och GMTc är klart mer stilren och användbar, bara en sån sak som datum liksom. Krongraf använder man ju aldrig. Sen är en svart bezel mkt snyggare, eller varför inte en blå-svart =)??
 
Topp