• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

WDWD

Omega
2-Faktor
Fick hem en trevlig 16700 uttagen nov -99! Nyservad och fortf plast kvar efter detta.
Kommer nog inte sÀljas vidare pÄ lÀÀÀnge! :)
20170713_180331.jpg
20170713_180229.jpg
 

Zalath

Panerai
Hur Àr det med Pepsin. Vilken referens Àr den "Àkta", dÄ man kan byta bezel insert pÄ pre-keramiska, det skiljer ju ganska mycket i pris emellan dem
Du kan 1675 och alla femsiffriga. 16760 kom dock inte med Pepsi. 16710 finns i tre fÀrger. DÄ 16700 Àr en safirmodell gÄr det att ha coke pÄ den, men det Àr inte korrekt. Samma som att det gÄr att ha 16760 med pepsi.
 

galĂĄcticon

Patek
2-Faktor
Hur Àr det med Pepsin. Vilken referens Àr den "Àkta", dÄ man kan byta bezel insert pÄ pre-keramiska, det skiljer ju ganska mycket i pris emellan dem
Om du med "Àkta" menar den som det vid leverans satt pepsi pÄ sÄ Àr det 16750 och 16710. Dock fanns den senare Àven med Coke.

Edit: tvÄa pÄ bollen, och glömde 1675.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Tjena, alla GMT-snackare.
Vilken GMT modell har en box plexi och minst hype runt sig? Jag vill ha en gmt master med plexi, men inte redo att betala femsiffrigt. Nu förstÄr jag att nÀstintill alla Rolex gmt-master klockor Àr samlingsklockor nu, men det skulle finnas de som Àr mindre intressanta för samlare. Eller Àr jag ute och cyklar?
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Tjena, alla GMT-snackare.
Vilken GMT modell har en box plexi och minst hype runt sig? Jag vill ha en gmt master med plexi, men inte redo att betala femsiffrigt. Nu förstÄr jag att nÀstintill alla Rolex gmt-master klockor Àr samlingsklockor nu, men det skulle finnas de som Àr mindre intressanta för samlare. Eller Àr jag ute och cyklar?
Betala femsiffrigt? Antar att du menar sexsiffrigt, annars kan det bli vÀldigt svÄrt minst sagt.
Med plexi sÄ Àr det nog endast 1675 och 16750 som gÀller för din del.
DessvÀrre sÄ Àr de flesta GMT-Master Àr av stort intresse för mÄnga sÄ nÄgot klipp ska du inte förvÀnta dig att göra.
 

vaniljglass

Nisse pÄ lagret
2-Faktor
Tjena, alla GMT-snackare.
Vilken GMT modell har en box plexi och minst hype runt sig? Jag vill ha en gmt master med plexi, men inte redo att betala femsiffrigt. Nu förstÄr jag att nÀstintill alla Rolex gmt-master klockor Àr samlingsklockor nu, men det skulle finnas de som Àr mindre intressanta för samlare. Eller Àr jag ute och cyklar?
Fattar inte ditt inlÀgg.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tjena, alla GMT-snackare.
Vilken GMT modell har en box plexi och minst hype runt sig? Jag vill ha en gmt master med plexi, men inte redo att betala femsiffrigt. Nu förstÄr jag att nÀstintill alla Rolex gmt-master klockor Àr samlingsklockor nu, men det skulle finnas de som Àr mindre intressanta för samlare. Eller Àr jag ute och cyklar?
16750 med plexi och vitguldsindex lÄter dom det mest prisvÀrda för dig. Finns mÄnga ex till salu för under 60.000 kr.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Tjena, alla GMT-snackare.
Vilken GMT modell har en box plexi och minst hype runt sig? Jag vill ha en gmt master med plexi, men inte redo att betala femsiffrigt. Nu förstÄr jag att nÀstintill alla Rolex gmt-master klockor Àr samlingsklockor nu, men det skulle finnas de som Àr mindre intressanta för samlare. Eller Àr jag ute och cyklar?
Om du tror att du hittar dem för fyrsiffrigt har du haft en lÄng cykeltur... bra skick ligger högt i pris. Som sagts 60-70 och uppÄt
 

evki

Audemars
2-Faktor
Om du tror att du hittar dem för fyrsiffrigt har du haft en lÄng cykeltur


Jag hade kollat pÄ C24 för mycket och tÀnkte Euro för valuta, det var felskrivit. Det jag menade var att klockan ska ligga under 100 000 kronor, helst runt 60-70.
Har jag fel att en vintage TT GMT-Master ligger lÀgre i pris Àn Pepsi varianten?
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
@evki
DĂ€r har du det, shoot!
16750 med plexi och vitguldsindex lÄter dom det mest prisvÀrda för dig. Finns mÄnga ex till salu för under 60.000 kr.

Jag hade kollat pÄ C24 för mycket och tÀnkte Euro för valuta, det var felskrivit. Det jag menade var att klockan ska ligga under 100 000 kronor, helst runt 60-70.
Har jag fel att en vintage TT GMT-Master ligger lÀgre i pris Àn Pepsi varianten?
 

evki

Audemars
2-Faktor
Tack snÀlla, @Choppe :)

C24 verkar ha högre priser Àn det. Jag kollar Kaplans och Bukowskis, WUS och TZ (finns vÀldigt lite frÄn EU). Finns det andra sajter man kan kolla?
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Tack snÀlla, @Choppe :)

C24 verkar ha högre priser Àn det. Jag kollar Kaplans och Bukowskis, WUS och TZ (finns vÀldigt lite frÄn EU). Finns det andra sajter man kan kolla?
Bara att dammsuga Blocket, Uretvintage.se, Swissera, Gripenbro.se etc. Àr jag rÀdd för. Du fÄr nog jaga samt noga bevaka Köp & SÀlj hÀr pÄ KS.
 

pfefferz

Breitling
Nja. Alla GMT förutom hel- och halvguldarna kom eller kunde komma med Pepsi, utom 16760.
Okej! Men hur kommer det sig dÄ att de skiljer sÄ mycket i pris, kÀnns som att de med pepsi inserten sÀljs för betydligt högre priser Àn de andra. Ett insert kostar vÀll runt 1500?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Okej! Men hur kommer det sig dÄ att de skiljer sÄ mycket i pris, kÀnns som att de med pepsi inserten sÀljs för betydligt högre priser Àn de andra. Ett insert kostar vÀll runt 1500?
Har inte noterat det faktiskt. 1675 Àr generellt dyrast och den har ofta pepsi. PÄ 16710 ska det inte vara nÄgon skillnad. Kanske om klockan har ett synnerligen snyggt fadat insert.
 

Zalath

Panerai
Okej! Men hur kommer det sig dÄ att de skiljer sÄ mycket i pris, kÀnns som att de med pepsi inserten sÀljs för betydligt högre priser Àn de andra. Ett insert kostar vÀll runt 1500?
VÀldigt oklart. Tycker det inte Àr sÄ ofta som det Àr snyggt blekta inserts heller utan ofta ganska nya, och dÄ Àr det konstigt att det skiljer i pris.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
T.ex varför Àr denna 16710 frÄn 2005 med svart insert http://www.chrono24.se/rolex/gmt-master-ii-16710-year-2005--id6564398.htm, betydligt billigare Àn denna 16710 frÄn 2004 med pepsi http://www.chrono24.se/rolex/gmt-ii-st-ref-16710-box--papiere-wie-neu-traumzustand--id6060599.htm Skulle inte den första med pepsi insert bli i princip samma sak?
Den förstnÀmnda kommer utan cert och den andra verkar vara fullset vilket kan förklara viss prisskillnad fast inte all sÄklart. Sedan vet vi inte vad prisskillnaden blir nÀr de sÀljs. Utannonserat pris och försÀljningspris avviker ofta.
 
Topp