• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Har börjat övervÀga att sÀlja min 114060 för en 16710, kÀnns som att valmöjligheterna med GMT'n Àr nÀstintill oÀndliga jÀmfört med SubC.


Klokt beslut tycker jag, Àr som du sÀger den klocka som har störst valmöjligheter, mer mÄngsidig klocka Àr nog svÄrt att finna. Blir vÀl att lÀgga till 10-15k för att fÄ Àn dock dessvÀrre.

Kolla in den hÀr trÄden, sÄ fÄr du se vad jag tycker om GMT generellt.

https://klocksnack.se/threads/jag-och-min-relation-till-mina-klockor.88074/
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tack för de kloka orden. Blir kanske att jaga en annan insert i framtiden istÀllet :)


Är bara glad om man kan hjĂ€lpa en broder som eventuellt tar ett fel beslut ;)! Enda gĂ„ngen det skulle vara OK att göra sig av med klockan, Ă€r om den skulle vara ful/felpolerad, och anledningen var att man ville ha den i ett bĂ€ttre skick! Om din Ă€r i ett grymt bra skick och dessutom har lite tillbehör, alternativt fullset sĂ„ skulle fet vara dumdristigt att göra sig av med den.

Sub:cn Àr en dussinklocka i jÀmförelse med din nuvarande!
 

PhilipH

Cartier
2-Faktor
Klokt beslut tycker jag, Àr som du sÀger den klocka som har störst valmöjligheter, mer mÄngsidig klocka Àr nog svÄrt att finna. Blir vÀl att lÀgga till 10-15k för att fÄ Àn dock dessvÀrre.

Kolla in den hÀr trÄden, sÄ fÄr du se vad jag tycker om GMT generellt.

https://klocksnack.se/threads/jag-och-min-relation-till-mina-klockor.88074/
Klokt beslut tycker jag, Àr som du sÀger den klocka som har störst valmöjligheter, mer mÄngsidig klocka Àr nog svÄrt att finna. Blir vÀl att lÀgga till 10-15k för att fÄ Àn dock dessvÀrre.

Kolla in den hÀr trÄden, sÄ fÄr du se vad jag tycker om GMT generellt.

https://klocksnack.se/threads/jag-och-min-relation-till-mina-klockor.88074/
Ska avvakta tills efter Baselworld, sen fÄr vi se vad som hÀnder. Om det blir en 16710 Àr jag ute efter en med SEL och superluminova-tavla. Fullset vore trevligt men klockans skick gÄr före allt annat, har du nÄgra pointers för vad man ska hÄlla utkik pÄ nÀr man letar?
 

Daytona96

Rolex
1675 frÄn 1977
IMG_4964.JPG
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ska avvakta tills efter Baselworld, sen fÄr vi se vad som hÀnder. Om det blir en 16710 Àr jag ute efter en med SEL och superluminova-tavla. Fullset vore trevligt men klockans skick gÄr före allt annat, har du nÄgra pointers för vad man ska hÄlla utkik pÄ nÀr man letar?

Hmm...nja, med tanke pÄ dina önskemÄl, sÄ skulle nog en 16710 med den nyare calibern 3186 vara roligast. Ju senare serie ju större chans att den Àr bÄde opolerad och Àr fullset.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Herregud sÄ snygg den Àr!! Det hugger till lite i klockhjÀrat nÀr man ser din!!
Ver inte hur mÄnga timmar jag lagt pÄ att titta pÄ 16760...
sÄ jag mÄste hitta en bra 16760, gÀrna frÄn -85.


Tackar!

Tog mig som sagt tre 16760 innan jag hittade helt rĂ€tt! Hehe...kan bara rekommendera dig att lĂ„ta det ta sin tid och hitta en i ett perfekt skick. Är en mycket trevlig klocka, kul att den bara gjordes mellan Ă„ren 83-88. Kan bara ge tummen upp för denna modell!
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Tackar!

Tog mig som sagt tre 16760 innan jag hittade helt rĂ€tt! Hehe...kan bara rekommendera dig att lĂ„ta det ta sin tid och hitta en i ett perfekt skick. Är en mycket trevlig klocka, kul att den bara gjordes mellan Ă„ren 83-88. Kan bara ge tummen upp för denna modell!


Ja verkligen kul att den bara gjordes under ett par Är. De har nÄgot som jag uppskattar, kan inte riktigt sÀtta fingret pÄ der men det Àr vÀl helheten med fÀrgval och allt. dock har jag aldrig sett den IRL.
Gillar att de Àr lite tjockare Àn de andra. DÄ Àven jag Àr det ;)
LÀste nÀr du listade dina klockor att du hade fÄtt gÄ igenom ett par.
Skulle du se nÄgot bra ex till salu fÄr du mer Àn gÀrna inboxa mig :)
DÄ min kunskap Àr tÀmligen ringa sÄ vet jag inte om jag törs klicka hem en frÄn c24. Om man inte fÄr lite hjÀlp med en bedömning vill sÀga :)
KÀnns som pris spannet Àr ganska luddigt. I alla fall pÄ c24.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ja verkligen kul att den bara gjordes under ett par Är. De har nÄgot som jag uppskattar, kan inte riktigt sÀtta fingret pÄ der men det Àr vÀl helheten med fÀrgval och allt. dock har jag aldrig sett den IRL.
Gillar att de Àr lite tjockare Àn de andra. DÄ Àven jag Àr det ;)
LÀste nÀr du listade dina klockor att du hade fÄtt gÄ igenom ett par.
Skulle du se nÄgot bra ex till salu fÄr du mer Àn gÀrna inboxa mig :)
DÄ min kunskap Àr tÀmligen ringa sÄ vet jag inte om jag törs klicka hem en frÄn c24. Om man inte fÄr lite hjÀlp med en bedömning vill sÀga :)
KÀnns som pris spannet Àr ganska luddigt. I alla fall pÄ c24.


Absolut, ska kolla av C24 och se vad som finns, ska Àven hÄlla ögon och öron öppna.

BetrÀffande prisetspannet pÄ denna sÄ Àr det som sagt vÀldigt varierande. Mest pga skick och tillbehör, finns Àven dÄliga exemplar som Àr överprisade.
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Absolut, ska kolla av C24 och se vad som finns, ska Àven hÄlla ögon och öron öppna.

BetrÀffande prisetspannet pÄ denna sÄ Àr det som sagt vÀldigt varierande. Mest pga skick och tillbehör, finns Àven dÄliga exemplar som Àr överprisade.


Tavk sÄ jÀtte mycket Affe!!!:happyhappy:
VÀldigt snÀllt!!
 

KingKlock

Breitling
Kommer priset för GMT BLNR gÄ ner nu i andrahandsmarknaden tror ni? TÀnker att de flesta kommer vilja ha nya pepsin och gmt kommer ha tre st sportmodeller vilket borde pressa ner priset. Har en Gmt BLNR frÄn okt 2017 som jag funderar pÄ sÀlja, ska jag sÀlja nu eller vÀnta??
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Kommer priset för GMT BLNR gÄ ner nu i andrahandsmarknaden tror ni? TÀnker att de flesta kommer vilja ha nya pepsin och gmt kommer ha tre st sportmodeller vilket borde pressa ner priset. Har en Gmt BLNR frÄn okt 2017 som jag funderar pÄ sÀlja, ska jag sÀlja nu eller vÀnta??
Kommer ju ta ett tag innan folk fÄr sina pepsi och vid det laget har sÀkert Rolex hunnit med prishöjningar oclsÄ.
SÄ jag tror inte den kommer sjunka nÀmnvÀrt, möjligen att köerna minskar till den!
 

chrs

Cartier
Kommer priset för GMT BLNR gÄ ner nu i andrahandsmarknaden tror ni? TÀnker att de flesta kommer vilja ha nya pepsin och gmt kommer ha tre st sportmodeller vilket borde pressa ner priset. Har en Gmt BLNR frÄn okt 2017 som jag funderar pÄ sÀlja, ska jag sÀlja nu eller vÀnta??
Man kan ju bara spekulera, men den skulle nog blivit sÄld innan Basel Àr min tanke. Nu lÀr alla sukta efter pepsin.
 

KingKlock

Breitling
Man kan ju bara spekulera, men den skulle nog blivit sÄld innan Basel Àr min tanke. Nu lÀr alla sukta efter pepsin.
Jag har en köpare för 77 000 kr. Den Àr helt ny med box, certifikat, t.om. rolex pÄse. Vet inte om det Àr för billigt med 77 000 kr. SvÄrt, jag Àr ju sjÀlv vÀldigt sugen pÄ pepsin.
 

chrs

Cartier
Ligger ju en beg ute för 85....
Det har ju dock gÄtt en del för ca 75tkr pÄ K&S. Men givetvis för mer ocksÄ.

Jag har en köpare för 77 000 kr. Den Àr helt ny med box, certifikat, t.om. rolex pÄse. Vet inte om det Àr för billigt med 77 000 kr. SvÄrt, jag Àr ju sjÀlv vÀldigt sugen pÄ pepsin.
Helt ny sÄ lÄter kanske 77tkr lite vÀl i underkant. Finns som sagt för ca 85tkr ute. Om du sÀljer för att köpa den nya pepsin sÄ lÀr du kanske inte behöva bli av med den imorgon heller.. LÀr ju ta ett tag innan de landar hos AD och jag misstÀnker att alla inte kommer flippa den det första de gör ;)
 
Topp