Gmt master II 16710Riktigt fin coke. Vilken modell/år är det?
Känns som det överlägset är en av de modeller som lättast blir crisp. Effortless både på bild och i verkligheten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gmt master II 16710Riktigt fin coke. Vilken modell/år är det?
Känns som det överlägset är en av de modeller som lättast blir crisp. Effortless både på bild och i verkligheten.
Ganska sen modell antar jag? Ser riktigt fet och fin ut (gällande klockor en bra kombination) .Gmt master II 16710
Stämmer, 2007 är den ifrånGanska sen modell antar jag? Ser riktigt fet och fin ut (gällande klockor en bra kombination) .
Jag har inte mätt upp min men 30h är ju för dåligt. Jag tycker du ska lämna in den för en koll. Men se till att dra upp den ordentligt och lite till, och gör en riktigt mätning först.Jag har en 16710 från -96 som har ca 30 timmar gångreserv. Ett par år sedan jag servade den, men tycker det känns klent. Vad får ni ut av era 16710: or?
Ser onödigt vasst ut. Brukar ta en smal smörkniv och tejpa bandhornet innan. Som skydd.Byta inlägg på GMT igen då - vad tror gänget om att använda en sån här att bända med?
Eller är det bättre med typ boettkniv eller annan kniv?
Smal smörkniv i metall?Ser onödigt vasst ut. Brukar ta en smal smörkniv och tejpa bandhornet innan. Som skydd.
Ja precis, typ denna.Smal smörkniv i metall?
Trycka in och sen bända uppåt typ?
Såja!Ja precis, typ denna.
Just do it!Jag måste verkligen skaffa en 16710. Möjligheterna är ju otroliga. Coke har alltid legat mig varmt kring hjärtat. Vintagemarknaden är dock lite skrämmande.
Såja!
Äntligen vågade jag mig på detta igen. Första gången med denna klockan så lossnade ju även ringen som håller glaset och jag höll på att bli galen. Efter att den varit hos Bergströms och fått en ny fjäder för ett tag sen så har jag inte vågat röra den, men nu gav jag mig påt med bra resultat. Jag blev lite nervös när jag inte fick ringen att snurra innan jag fattade att den måste klickas fast först. Sen i med insert och voilà:
Nu blir det original pepsi ett tag!
Haha - ja det var bara att smöra dit!Fick du fast insertet med smörkniven också?
Haha snyggt, med rätt teknik går allt!Haha - ja det var bara att smöra dit!
Rubber B!Jag är fortfarande inne på att skaffa ett premiumgummi till min 126710blnr(varmare tider närmar sig med stormsteg). Rubber B och Everest lockar, men jag kan inte motivera över 3000:- för ett gummi. Hade ett Rubber B på min 114060 och det var perfekt passform förvisso, men det är trots allt ett eftermarknadsband även om det betraktas som ”originalet” av gummin till Rolex. Någon som testat Horus? De skriver som info på sina band DOES NOT FIT REF #126710BLNR (BATGIRL). Men exempelvis bandet jag länkar till ser onekligen ut att vara monterar på just den referensen enligt andra bilden
Jag är fortfarande inne på att skaffa ett premiumgummi till min 126710blnr(varmare tider närmar sig med stormsteg). Rubber B och Everest lockar, men jag kan inte motivera över 3000:- för ett gummi. Hade ett Rubber B på min 114060 och det var perfekt passform förvisso, men det är trots allt ett eftermarknadsband även om det betraktas som ”originalet” av gummin till Rolex. Någon som testat Horus? De skriver som info på sina band DOES NOT FIT REF #126710BLNR (BATGIRL). Men exempelvis bandet jag länkar till ser onekligen ut att vara monterar på just den referensen enligt andra bilden
Den är väl monterad på en 116710BLNR så det är ju en helt annan referens
Det där är väl ändå inte en 116710?
Kronan mellan swiss & made skvallrar om att det är den senare referensen vilket ju enligt Horus inte ska vara en kompatibel match.Jag har svårt att bedöma det men det hade varit en rimlig förklaring till att det inte passat en 126710
Det är ingen skillnad på infästningen på 126710 beroende på länktyp. Därtill passar länk från 114060 på 126710 så det är svårt att se att ett gummi som passar sub inte skulle passa på GMT.
Låter märkligt? Är det inte samma infästning oavsett länk? men ett etablerat företag som säljer band borde väl veta?
Jaha, funkar länken från subben? Köpte ett begagnat Rubber B av en kille som sålt sin sub och köpt en 126710blnr då han menade på att det inte passade hans nya klocka. Bytte sen bort klockan jag köpte gummit till så kan ju inte testa, men efter lite detektivarbete idag kan jag konstatera att det inte blir Horus. Horus menade på att om klockan såldes ny med ett Oyster skulle deras band passa men inte om den kom på Jubilee. Skrev till Nymans som bekräftade det jag redan va rätt säker på, att infattningen för bandet med lugholes storlek och placering är 100% identiska oavsett länk. Hittade på en bild på Horus Instagram där en norsk profil var taggad. Letade mig in på hans konto där samma bild återfanns så skrev till honom och frågade och för att citera honom: ”Godt observert. Gummibandet passer dessverre mindre optimalt på 1267xx-kassene. En av grunnene er at Rolex har endret plasseing av Lug holes.Det är ingen skillnad på infästningen på 126710 beroende på länktyp. Därtill passar länk från 114060 på 126710 så det är svårt att se att ett gummi som passar sub inte skulle passa på GMT.
Vad som däremot kan skilja är infästningen i låset. Så om det gäller den varianten av AM gummi där man monterar viklåset från bandet så kan det vara olika.
Jag har testat att montera låset från 126710 oyster på en 126710 jubilee och det går men det är inte en perfect match