• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Seadweller deepsea

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Gillade deepsea utseendemässigt men den är för topptung att bära som vardagsklocka. Valde en Sea Dweller istället och kan inte bli nöjdare.

image.jpg
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Det här ska man kanske inte skriva på ett klockforum, det visar ju på min okunskap, men jag klev in i butiken och hade bestämt mig för en DSSD.
Hade bara läst om den hos Rolex och sett lite videos mm.

När säljaren kom med klockan höll jag på att svimma. Vilket as! :wideyed:

Kände att det här går inte, du kan inte ha en klocka tjock som en snusdosa.
Sa till säljaren att hämta en Submariner och några andra modeller som jag testade och de kändes plötsligt pyttesmå.

Funderade några minuter, gick fram till spegeln och bestämde mig efter en stund för att för en gångs skull gå på magkänslan: Det här blir bra!
Har burit min DSSD dagligen i ett par månader nu och och är riktigt nöjd. Kvalitetskänslan gör mig lycklig varje morgon när jag "spänner på den" :D

IMG_4687.jpeg
 

Dr.Rolex

Omega
Det här ska man kanske inte skriva på ett klockforum, det visar ju på min okunskap, men jag klev in i butiken och hade bestämt mig för en DSSD.
Hade bara läst om den hos Rolex och sett lite videos mm.

När säljaren kom med klockan höll jag på att svimma. Vilket as! :wideyed:

Kände att det här går inte, du kan inte ha en klocka tjock som en snusdosa.
Sa till säljaren att hämta en Submariner och några andra modeller som jag testade och de kändes plötsligt pyttesmå.

Funderade några minuter, gick fram till spegeln och bestämde mig efter en stund för att för en gångs skull gå på magkänslan: Det här blir bra!
Har burit min DSSD dagligen i ett par månader nu och och är riktigt nöjd. Kvalitetskänslan gör mig lycklig varje morgon när jag "spänner på den" :D

IMG_4687.jpeg
Kul att du är nöjd med DSSD!! Jag kände precis likadant första gången jag såg en och testade hos AD. Vid det laget hade jag en Submariner - skillnaden kändes enorm. Var in och klämde ett par gånger och slog slutligen till och sålde i samma veva Submarinern. Har nu burit DSSD i en dryg månad och är också väldigt nöjd. Det går otroligt snabbt att vänja sig vid den lite större storleken, och ärligt talat, så stor är den inte! Däremot, mycket stor kvalitetskänsla! Du gjorde ett mycket bra val! =)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Kul att du är nöjd med DSSD!! Jag kände precis likadant första gången jag såg en och testade hos AD. Vid det laget hade jag en Submariner - skillnaden kändes enorm. Var in och klämde ett par gånger och slog slutligen till och sålde i samma veva Submarinern. Har nu burit DSSD i en dryg månad och är också väldigt nöjd. Det går otroligt snabbt att vänja sig vid den lite större storleken, och ärligt talat, så stor är den inte! Däremot, mycket stor kvalitetskänsla! Du gjorde ett mycket bra val! =)
Härligt med ännu en nöjd DSSD-ägare! Den blå är riktigt snygg! :)
 

JohnDoe

Rolex
Såvitt jag har förstått det har den aldrig sålts. Svårt att hitta tillförlitlig information på nätet om den, men har för mig att jag läst att den bara tillverkats i 10 exemplar, varav James Cameron fick ett... Om någon VET att detta är fel, får ni gärna rätta mig här i tråden. :bookworm:

Således finns det en del som talar för att den du såg på flyget var fejk. Då är det inte riktigt lika coolt... :arghh: :clown:

Hursom helst torde det vara få som kan bära upp den:

07_Rolex-Deepsea.jpg
Hittade lite specar på experiment DSSD jmf med vanlig DSSD
image.png
 
Topp