• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Belfort

Omega
Vad tjänar säljarna som jobbar i klockbutiker som har Rolex? Har de provision? Bra förmåner? Köper Rolex-klockor med personalrabatt och kränger vid sidan?
 

RobHK

Cartier
Vad tjänar säljarna som jobbar i klockbutiker som har Rolex? Har de provision? Bra förmåner? Köper Rolex-klockor med personalrabatt och kränger vid sidan?
one-million-dollars-5b0c0d.jpg
 

G.Clooney

Cartier
Köpte Rolex hos Svensk AD,inte en käft i butiken mer än jag. Fick varken bubbel,kaffe eller ens ett glas vatten 🙃
Ja, fast tiderna har ju också varit lite skeva på sistone, när man istället för skumpa fått en massa gratis pengar på kontot, ifall man bestämde sig för att flippa på en gång. Det har nog satt sina spår inom "skumpahanteringen", skulle jag gissa.
 
Känns som att det borde komma en ordentlig uppjustering av listpriserna i alla fall hyfsat snart då SEK är på väg rakt ner i källaren och har varit det under en längre tid.
 

W&D1905

Breitling
Apropå behandling hos AD, har ni fått en sån stor rolexbok när ni varit inne? Är det vanligt? Var inne och testade lite modeller med en polare för nått år sedan och blev då erbjuden att ta med en sån hem, värt ett antal hundralappar såg jag senare..
 

Dman

Omega
Ja, fast tiderna har ju också varit lite skeva på sistone, när man istället för skumpa fått en massa gratis pengar på kontot, ifall man bestämde sig för att flippa på en gång. Det har nog satt sina spår inom "skumpahanteringen", skulle jag gissa.

Samtidigt har AD sålt all time high och utan prut = alltid full marginal borde kunna ge motsatt effekt vad du beskriver och att de finns högre budget för kunderna. Vad klockan är värd när den lämnar butiken påverkar ju inte marginalerna.
 

G.Clooney

Cartier
Samtidigt har AD sålt all time high och utan prut = alltid full marginal borde kunna ge motsatt effekt vad du beskriver och att de finns högre budget för kunderna. Vad klockan är värd när den lämnar butiken påverkar ju inte marginalerna.
En synvinkel som säkert stämmer i majoriteten av fallen och resten kanske faller in under ren missunsamhet och då blir det minsann ingen skumpa. ;)
 
Har haft lite koll på LW's DJs. De hade en blå DJ36, den gick på en gång. Sedan hade de en DJ Blue Concentric, det gick inte lika fort. Nu finns det en DJ36 Palm, men den har legat där ett tag. Palmen verkar inte vara så populär, eller fel pris?
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Har haft lite koll på LW's DJs. De hade en blå DJ36, den gick på en gång. Sedan hade de en DJ Blue Concentric, det gick inte lika fort. Nu finns det en DJ36 Palm, men den har legat där ett tag. Palmen verkar inte vara så populär, eller fel pris?
Det är ju en ganska ”egen” tavla. Den är kul men kanske inte lika rolig om det är den enda klockan man äger.

Sedan är kombinationen av Jubilee, vitguldsringen OCH palmtavla ganska extrem.
Jag tycker tavlan kräver oyster för att inte bli för skrikig.

Har dålig koll på priserna men gissar att de ligger runt 110’ för en komplett om du köper från privatperson så 125 är väl där man kan förvänta sig att LW kommer lägga sig.

Vidare är det nog många som slickar ekonomiska sår efter semestern som bidrar till tröghet på marknaden.
 
Ja, fast tiderna har ju också varit lite skeva på sistone, när man istället för skumpa fått en massa gratis pengar på kontot, ifall man bestämde sig för att flippa på en gång. Det har nog satt sina spår inom "skumpahanteringen", skulle jag gissa.
Jag tror dessvärre det är så torrt (i dubbel bemärkelse) att de inte får servera alkohol i samband med försäljning (min frisör hade som vana tidigare att servera en whisky i samband med klippning/rakning men fick sluta med det). Helt enkelt krävs serveringstillstånd för att servera alkohol. Undantag invigningar, events osv för slutna sällskap (dvs när butiken bjuder in kunder).
 
Det är ju en ganska ”egen” tavla. Den är kul men kanske inte lika rolig om det är den enda klockan man äger.

Sedan är kombinationen av Jubilee, vitguldsringen OCH palmtavla ganska extrem.
Jag tycker tavlan kräver oyster för att inte bli för skrikig.

Har dålig koll på priserna men gissar att de ligger runt 110’ för en komplett om du köper från privatperson så 125 är väl där man kan förvänta sig att LW kommer lägga sig.

Vidare är det nog många som slickar ekonomiska sår efter semestern som bidrar till tröghet på marknaden.
More is more som YM menade! :D
 
Jag tror dessvärre det är så torrt (i dubbel bemärkelse) att de inte får servera alkohol i samband med försäljning (min frisör hade som vana tidigare att servera en whisky i samband med klippning/rakning men fick sluta med det). Helt enkelt krävs serveringstillstånd för att servera alkohol. Undantag invigningar, events osv för slutna sällskap (dvs när butiken bjuder in kunder).
Jag fick inget att dricka när jag köpte min DJ. Däremot fick jag ett "jag måste säga att just den här kombon som du valde blev ju riktigt bra!" Vilket jag tyckte värmde mycket mer än lite champagneframkallad svajighet ;-)
 
Det är som när jag köper vin från en av leverantörerna på Grevgatan, då får jag alltid ett "grattis till ett mycket bra köp!" Känns bra!
Det är väl lite det som utmärker en bra säljare, att få kunden att gå därifrån nöjd, oavsett om det krävs en halv flaska dompa med tillhörande choklad och kaffe på det eller om det räcker med en enkel komplimang.
Vad som bör serveras eller sägas bör ju sitta i ryggraden på en duktig säljare :cool:
 
Topp