• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Vi får väl se hur många av de dyrare Rolexarna som blir sålda på morgondagens klockauktion på Kaplans. Just nu är det 6 av 14 Rolex som har bud.
 

FlipSwede

Rolex
Äh. Det är fint att få vänta lite. Jag har iofs aldrig skrivit upp mig på nån lista, men jag känner att jag missat lite av den äkta Rolexupplevelsen pga det. Det börjar kanske bli dags.
Eller så kan du titta in hos AP i Beverly Hills om du har vägarna förbi- Där blir du nämligen både utstirrad utskrattad idiotförklarad och utkastad.
Det livar alltid upp att få veta hur ointressant man är när man tänkt spendera sjusiffrigt.
 

BankAnden

Panerai
Vi får väl se hur många av de dyrare Rolexarna som blir sålda på morgondagens klockauktion på Kaplans. Just nu är det 6 av 14 Rolex som har bud.
Ja både idag och flera på Klockkvaliteten har så höga utrop att jag tror det blir rekord på den - i återropade.

Visst - säljaren som bestämmer utrop, men nu tycker jag Kaplans börjar göra bort sig lite. Vem betalar >150 för en 16610?
 

Barricello

Audemars
Ja både idag och flera på Klockkvaliteten har så höga utrop att jag tror det blir rekord på den - i återropade.

Visst - säljaren som bestämmer utrop, men nu tycker jag Kaplans börjar göra bort sig lite. Vem betalar >150 för en 16610?
Vet du med säkerhet att det är säljaren som bestämmer utropspris?
Kaplans måste väl ändå lita på sina auktionsvärderingar för att på så vis få varan såld.. det är ju på sålda varor Kaplans tjänar fläsk
 

Barricello

Audemars
Oväntat 😏

C82C289F-0344-4CD4-B1F1-EE528D96E525.jpeg
 

Marwa

Omega
När milgauss är nere på en hundring, då !

Men tänk vad spännande det skulle vara om, inte troligt men om, de flesta rolex vart osäljbara för nuvarande listpriser under flera års tid.
Vad skulle rolex göra ? Efter 5 år kanske de skulle sänka listpriserna eller börja fokusera på nya marknader ?
 

FlipSwede

Rolex
När milgauss är nere på en hundring, då !

Men tänk vad spännande det skulle vara om, inte troligt men om, de flesta rolex vart osäljbara för nuvarande listpriser under flera års tid.
Vad skulle rolex göra ? Efter 5 år kanske de skulle sänka listpriserna eller börja fokusera på nya marknader ?
Sänka listpriserna skulle göra dem ännu mer osäljbara. Bättre isåfall höja dem rejält och kapa produktionen till en fjärdedel.
 

JW89

Breitling
När milgauss är nere på en hundring, då !

Men tänk vad spännande det skulle vara om, inte troligt men om, de flesta rolex vart osäljbara för nuvarande listpriser under flera års tid.
Vad skulle rolex göra ? Efter 5 år kanske de skulle sänka listpriserna eller börja fokusera på nya marknader ?
Nu vet jag inte hur du definierar osäljbar. Men det är väl vardag för många tillverkare. Du köper klockan ny i butik och den är nu värd ca 60% av listpris.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
När milgauss är nere på en hundring, då !

Men tänk vad spännande det skulle vara om, inte troligt men om, de flesta rolex vart osäljbara för nuvarande listpriser under flera års tid.
Vad skulle rolex göra ? Efter 5 år kanske de skulle sänka listpriserna eller börja fokusera på nya marknader ?
Att klockor tappar så pass i värde är ju hur denna världen alltid fungerat. Det är snarare sista tre åren som varit ett rent undantag.
 

BankAnden

Panerai
-25% var redan i mars månad på hype modeller. Idag -40-42%
Är det så pass? Låter väldigt mycket?

Tänker om vi leker med siffror nedan, där jag kanske har helt fel på min gissning i mars (jag vet att du vet bättre än mig 😀) så innebär 40% ned:

Ny GMT Pepsi och Hulk i bra skick
Mars 320tkr = nu 192

Ny Daytona vit
Mars 475tkr = nu 285

Ny Skydweller
Mars 400tkr = nu 240
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Är det så pass? Låter väldigt mycket?

Tänker om vi leker med siffror nedan, där jag kanske har helt fel på min gissning i mars (jag vet att du vet bättre än mig 😀) så innebär 40% ned:

Ny GMT Pepsi och Hulk i bra skick
Mars 320tkr = nu 192

Ny Daytona vit
Mars 475tkr = nu 285

Ny Skydweller
Mars 400tkr = nu 240

-40-42% från toppnotering i feb är inte exakt på samtliga modeller.
Men Pepsi, Hulk och Sky som du gett exempel på stämmer i princip på öret.
 

MrSpez

Omega
Hur är läget hos AD dessa dagar?

Vågar ju knappt röra sig till närmsta AD efter senast. Gled in för att lämna en förfrågan om Sub, gmt eller en sea Dweller. Köpte ju trots allt en två-tonad Rolle för 150 pix bara en månad tidigare. Fick riktigt tråkig attityd från personalen. Även om det var samma kvinna som tog emot betalningen senast jag var där. ”NEJ ALLA LISTOR ÄR STÄNGDA”

Frågade tom om de minst eftertraktade modellerna för att se om hon hade något emot mig. Tvärt nej på allt :p Detta var i april.

Har de börjat lätta hos era AD än? Vågar man sig dit igen och få service som en kund bör eller är det fortfarande hatten i handen och be om lov så vänligt?
 
Topp