• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audjoh

Omega
226570

4E5D204F-9C57-433A-8E7D-A80C4528FDD5.jpeg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag håller med, jag tkr inte de större rolexmodellerna är snygga, det blir "fel", jag har haft några st på 42mm, ett par Omega, en Panna en IWC Portugieser och kanske nån mer.. Men Rolex den största rolex jag har kommit överens med är datejust 41, och det är gränsfall, hade hellre sett den i 39mm, som explorern..

Så JAG skulle byta, men alla är vi ju olika. :)
Jo, föregångaren ser ut som en fyrkantig kloss bara.. På tok för breda bandhorn.
Mmm, ingen risk att någon av dem kan kännas feminin 😀
 

K97

Cartier
Ni som kan, buda på🤪 Rolex Daytona 116500LN
 
Senast ändrad:

RobbanAB78

Breitling
Vilka butiker/handlare köper in en Rolex i Stockholm nuförtiden?🤷‍♂️
Efter lite undersökning så finns det endast Luxury watches... Fredmans ur och Kaplans är endast mellanhänder men om man vill hitta en snabb affär så är det väldigt tunt med utbud eller har ni några bra förslag?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Vilka butiker/handlare köper in en Rolex i Stockholm nuförtiden?🤷‍♂️
Efter lite undersökning så finns det endast Luxury watches... Fredmans ur och Kaplans är endast mellanhänder men om man vill hitta en snabb affär så är det väldigt tunt med utbud eller har ni några bra förslag?
https://www.chrono24.se/info/valuation.htm eller till en gråhandlare. Finns mängder, på nätet och här på forumet.

Här är en bra början.
 

RobbanAB78

Breitling

FlipSwede

Rolex
Vilka butiker/handlare köper in en Rolex i Stockholm nuförtiden?🤷‍♂️
Efter lite undersökning så finns det endast Luxury watches... Fredmans ur och Kaplans är endast mellanhänder men om man vill hitta en snabb affär så är det väldigt tunt med utbud eller har ni några bra förslag?
Vad ar problemet med att lagga ut en annons sjalv?
Lagger du dig ettpar tusenlappar over vad en naringsidkare som ska leva pa detta bjuder dig i renkop sa bor du ha ko av privatkopare pa din vara.
 

RobbanAB78

Breitling
Vad ar problemet med att lagga ut en annons sjalv?
Lagger du dig ettpar tusenlappar over vad en naringsidkare som ska leva pa detta bjuder dig i renkop sa bor du ha ko av privatkopare pa din vara.
Ska jag vara helt ärlig så orkar jag inte med diverse oseriösa köpare och föredrar hellre en snabbare och säkrare affär men med någon lusing mindre i vinst.

Finns det något ranking system här för seriösa köpare så är jag helt på.😉
 

FlipSwede

Rolex
Ska jag vara helt ärlig så orkar jag inte med diverse oseriösa köpare och föredrar hellre en snabbare och säkrare affär men med någon lusing mindre i vinst.

Finns det något ranking system här för seriösa köpare så är jag helt på.😉
Kolla isafall i GoodGuy traden.
Dar finns det ju en hel del handlare som sakert ger dig bud pa en Rolex.
 
Senast ändrad:

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Är alla Cellinis förutom Moonphasen borttagna från hemsidan? Har de utgått? I så fall verkar det som att alla missat att de försvunnit.
 

K97

Cartier
Ska jag vara helt ärlig så orkar jag inte med diverse oseriösa köpare och föredrar hellre en snabbare och säkrare affär men med någon lusing mindre i vinst.

Finns det något ranking system här för seriösa köpare så är jag helt på.😉
Vill du ha snabba pengar, sälj till Luxury watches. Men beroende vad du har för klocka kommer du antagligen gå back olika mycket, om du inte sitter på en väldigt eftertraktad klocka så att säga.
Om du orkar vänta och inte har någon stress att sälja/behov av pengar, då lägg ut annons privat.
 

Baba_tid

Omega
2-Faktor
AD hörde av sig och sa att den nya gröna stål-subben finns för mig att hämta (trodde inte det skulle hända på några år). Men står även på kö för en GMT i guld/stål.

vad tycker forumet? Ska jag plocka ut subben eller vänta tills GMT kommer?
 

PE76

Cartier
2-Faktor
AD hörde av sig och sa att den nya gröna stål-subben finns för mig att hämta (trodde inte det skulle hända på några år). Men står även på kö för en GMT i guld/stål.

vad tycker forumet? Ska jag plocka ut subben eller vänta tills GMT kommer?
Står du på intresselistan så gissar jag att du vill ha den?
 
  • Like
Reactions: PJZ
Topp