• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Sideshow Bob

Cartier
Precis! Därför nyttjandet av T.EX. Jag har nyttjat både Chistopolcity och Meranom; bra skit! Men någonstans skall en nybörjare börja. Då kan en helsvensk sida med både bra bemötande och ok priser kännas tryggt.

Precis så tänkte jag, :) köpte denna av Bosse på klockanett:
9E217688-E50F-4D75-8405-271C42AF2A7D.jpeg
 

Beo

Patek
Den här Vostok Amphibiavarianten tog vi fram på WUS under 2012-13 till minne av Valentina Tereshkova (första kvinnan i rymden 50 år). Det skulle nog inte vara omöjligt. Har för mig att vi hade 3 eller 4 olika varianter (tavla/boett) med en upplaga av 400st/variant. Här är mitt ex. På den tiden var ja hyfsat aktiv, men var inte direkt inblandad i själv "upphandlingprocessen". Det vore dock kul om någon med tålamod och entusiasm kunde försöka ge sig hän med det. Har ingen uppfattning om minsta upplaga dock. Helt klart tror jag att det skulle finnas ett intresse! Osbservera att vi även klämde in en 3AKA3 märkning på tavlan:cigar:

DSCF4100.JPG
DSCF4101.JPG
Du den klockan var helfin och kul med infon till den,ja det skulle vara jätte skoj med en Ks Vostok men frågan är om nån orkar dra i det?
 

Husse

Patek
Stabil rysk klocka var det nån som sai tråden.
Instämmer!
Suttit på en skidrem i dag, inte svikit en enda sekund! :)
785A8EEB-4DA4-4AC3-9793-E1B2A4E0D6E7.jpeg
5797B8E7-7EB7-48CF-90E3-75591BE44ADC.jpeg
70FCEEDB-B168-46CA-8438-7495F6892C7D.jpeg
FDF3144F-A742-460D-8604-C714B23B557D.jpeg
 

Bilagor

  • 720F057B-B6BA-4510-80DD-CD22C2E736A8.jpeg
    720F057B-B6BA-4510-80DD-CD22C2E736A8.jpeg
    320.1 KB · Visningar: 2
  • 84236649-C9A3-422D-9ACD-E53E6A7E0D6C.jpeg
    84236649-C9A3-422D-9ACD-E53E6A7E0D6C.jpeg
    320.1 KB · Visningar: 2
  • CB3EBCC2-CE10-4B54-A11B-3BF0D049E777.jpeg
    CB3EBCC2-CE10-4B54-A11B-3BF0D049E777.jpeg
    118.8 KB · Visningar: 1

Fredriks89

Cartier
2-Faktor
Den här Vostok Amphibiavarianten tog vi fram på WUS under 2012-13 till minne av Valentina Tereshkova (första kvinnan i rymden 50 år). Det skulle nog inte vara omöjligt. Har för mig att vi hade 3 eller 4 olika varianter (tavla/boett) med en upplaga av 400st/variant. Här är mitt ex. På den tiden var ja hyfsat aktiv, men var inte direkt inblandad i själv "upphandlingprocessen". Det vore dock kul om någon med tålamod och entusiasm kunde försöka ge sig hän med det. Har ingen uppfattning om minsta upplaga dock. Helt klart tror jag att det skulle finnas ett intresse! Osbservera att vi även klämde in en 3AKA3 märkning på tavlan:cigar:

DSCF4100.JPG
DSCF4101.JPG
Jäklar vad fin! Hur gick ni tillväga för att få till den, kontaktade ni fabriken direkt?
 

Fredriks89

Cartier
2-Faktor
Jag har varit i kontakt med en kille på meranom (de har ordnat med klockor åt ett spanskt och ett italienskt forum). De kunde nog fixa det, har efterfrågat lite mer detaljer kring hur många klockor som är minimum för produktion, ungefärligt pris per enhet och hur man gör med design osv. Inget svar än, skriver i tråden när jag får mer info.
 

Beo

Patek
Jag har varit i kontakt med en kille på meranom (de har ordnat med klockor åt ett spanskt och ett italienskt forum). De kunde nog fixa det, har efterfrågat lite mer detaljer kring hur många klockor som är minimum för produktion, ungefärligt pris per enhet och hur man gör med design osv. Inget svar än, skriver i tråden när jag får mer info.
Det är ju strålande!stor eloge till dig!:happyhappy:
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Jag har varit i kontakt med en kille på meranom (de har ordnat med klockor åt ett spanskt och ett italienskt forum). De kunde nog fixa det, har efterfrågat lite mer detaljer kring hur många klockor som är minimum för produktion, ungefärligt pris per enhet och hur man gör med design osv. Inget svar än, skriver i tråden när jag får mer info.
Så spännande !
 

Fredriks89

Cartier
2-Faktor
Fick följande svar från meranom:

”You should at least provide an idea for design. Minimum amount depends on design.
I’d say minimum minimum is 50 pcs.
The cost will be based on prices of the watches we sell at our site plus extra cost. I don’t know what you will choose for your watches.”

Hur stor är efterfrågan på forumet tror ni?
 

Samlarn

Rolex
Fick följande svar från meranom:

”You should at least provide an idea for design. Minimum amount depends on design.
I’d say minimum minimum is 50 pcs.
The cost will be based on prices of the watches we sell at our site plus extra cost. I don’t know what you will choose for your watches.”

Hur stor är efterfrågan på forumet tror ni?
Det är flera projekt som pågår just nu i andra forum. Kommer du med en jäkligt unik och snygg design på en klocka så finns det nog efterfrågan.
 

Beo

Patek
Fick följande svar från meranom:

”You should at least provide an idea for design. Minimum amount depends on design.
I’d say minimum minimum is 50 pcs.
The cost will be based on prices of the watches we sell at our site plus extra cost. I don’t know what you will choose for your watches.”

Hur stor är efterfrågan på forumet tror ni?
Det är flera projekt som pågår just nu i andra forum. Kommer du med en jäkligt unik och snygg design på en klocka så finns det nog efterfrågan.
Ja jag håller med Samlarn,visar du ett trevligt förslag så är jag på iaf!!:)
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Sjukt snygg! Vad står det i texten under loggan?
Den där var ju riktigt snygg!!
Tack! Jag vill säga quick and dirty, men det tog mer tid än jag skulle vilja medge. Jag är också av den bestämda uppfattningen att en amphibia ska ha 420-boett.
Texten under loggan är en google translate av "klocksnack" till ryska. Känns lite tråkig, men är åas något jag skulle kunna tänka mig att använda.
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Tack! Jag vill säga quick and dirty, men det tog mer tid än jag skulle vilja medge. Jag är också av den bestämda uppfattningen att en amphibia ska ha 420-boett.
Texten under loggan är en google translate av "klocksnack" till ryska. Känns lite tråkig, men är åas något jag skulle kunna tänka mig att använda.
Tycker det var en bra idé med klocksnack på ryska !
 

zzaphod

Cartier
Tack! Jag vill säga quick and dirty, men det tog mer tid än jag skulle vilja medge. Jag är också av den bestämda uppfattningen att en amphibia ska ha 420-boett.
Texten under loggan är en google translate av "klocksnack" till ryska. Känns lite tråkig, men är åas något jag skulle kunna tänka mig att använda.
Det går säkert att fila på detaljer i all evighet, skulle t.e.x. kunna göra KS loggan mindre så tror jag klockan får mer klass :)
Såna där saker brukar bli bäst när dom får lite tid på sig!
Grundkonceptet och layouten är bra :)

Blir dom inte ohemult dyra så är jag sugen på en :)
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Det går säkert att fila på detaljer i all evighet, skulle t.e.x. kunna göra KS loggan mindre så tror jag klockan får mer klass :)
Såna där saker brukar bli bäst när dom får lite tid på sig!
Grundkonceptet och layouten är bra :)

Blir dom inte ohemult dyra så är jag sugen på en :)
Jag funderade lite på att sätta en trekants-markör kl12 för att få en explorer-tavla, och sen ha KS-loggan istället för krona, men dels kändes det lite rip-off, och dels är just den tavlan så "trubbig" i övrigt att detaljnivån liksom krockade lite. Bättre matchning skulle kunna vara att ta 12-markören från den andra av de två klassiska tavlorna, dvs två breda streck. Oavsett så blir det ju en diskret och gångbar, men kanske lite tråkig tavla. Roligare vore att spela mer på någon annan av klassikerna - zissou, scuba dude, eller radio room. Eller hitta på något helt eget, som zon-tavla.
 

zzaphod

Cartier
Jag funderade lite på att sätta en trekants-markör kl12 för att få en explorer-tavla, och sen ha KS-loggan istället för krona, men dels kändes det lite rip-off, och dels är just den tavlan så "trubbig" i övrigt att detaljnivån liksom krockade lite. Bättre matchning skulle kunna vara att ta 12-markören från den andra av de två klassiska tavlorna, dvs två breda streck. Oavsett så blir det ju en diskret och gångbar, men kanske lite tråkig tavla. Roligare vore att spela mer på någon annan av klassikerna - zissou, scuba dude, eller radio room. Eller hitta på något helt eget, som zon-tavla.
Det låter som att du har massa kul ideer! Jag är tyvärr för grön för att tillföra så mycket ;)
 
Topp