• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Glömde lägga upp dagens... Lär sitta något annat än Vostok i denna.
20240318_182808.jpg
 

MAz_666

Rolex
På finaste Tonneau-Tisdagen bär jag denna med stolthet!
En av de allra första modellerna av tunnorna, 1190728, med den klassiska svarta tavlan med snygga likheten med de militära NVCh-dykarnas svarta tavlor.
Manuella 2209-verket.
Med den lite konstiga vinkeln kan ni njuta av dels en kupolkrona, men även epilator-länken from hell: tidstypiska Sovjetlänken!
Hemsk. Hemskt cool.
Njut av index och visarnas åldrande grå-beige-rosa ton, paddelvisarna, originalbezelens slitenhet så att mässingen börjat synas, och sekundvisaren som gått från klarröd till blekt nästan ljust orange-röd.
Klockarkärlek!!!
IMG_3238.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
På finaste Tonneau-Tisdagen bär jag denna med stolthet!
En av de allra första modellerna av tunnorna, 1190728, med den klassiska svarta tavlan med snygga likheten med de militära NVCh-dykarnas svarta tavlor.
Manuella 2209-verket.
Med den lite konstiga vinkeln kan ni njuta av dels en kupolkrona, men även epilator-länken from hell: tidstypiska Sovjetlänken!
Hemsk. Hemskt cool.
Njut av index och visarnas åldrande grå-beige-rosa ton, paddelvisarna, originalbezelens slitenhet så att mässingen börjat synas, och sekundvisaren som gått från klarröd till blekt nästan ljust orange-röd.
Klockarkärlek!!!
IMG_3238.jpg

Den där e ju nästan i för bra skick! 🤩
 

Lucidor

Breitling
En Vostok K-43 från 1949 som vid den tiden var känd som Tschistopolsky vilket också är tryckt på urtavlan. Den har en intressant boett av pressad plåt, inklusive skänklarna. Boetten och bakstycket sitter ihop med presspassning som en plåtask. Så vitt jag vet togs denna boett fram av Vostok under kriget. Det var en billig och enkel nödlösning.
SAM3348crop-L.jpg

SAM3357crop-L.jpg
 

MAz_666

Rolex
En Vostok K-43 från 1949 som vid den tiden var känd som Tschistopolsky vilket också är tryckt på urtavlan. Den har en intressant boett av pressad plåt, inklusive skänklarna. Boetten och bakstycket sitter ihop med presspassning som en plåtask. Så vitt jag vet togs denna boett fram av Vostok under kriget. Det var en billig och enkel nödlösning.
SAM3348crop-L.jpg

SAM3357crop-L.jpg
Med det där valet av "klick-boett" är det nog bara vattentäthet till 100m?
;)
Skämt åsido: grym klocka. Grymt skick!
Tavlan ser ju flång ny ut (gissar att det "mörka" i den bara är reflektioner från dig som fotograferar?)
SCHNYGG!!!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
En Vostok K-43 från 1949 som vid den tiden var känd som Tschistopolsky vilket också är tryckt på urtavlan. Den har en intressant boett av pressad plåt, inklusive skänklarna. Boetten och bakstycket sitter ihop med presspassning som en plåtask. Så vitt jag vet togs denna boett fram av Vostok under kriget. Det var en billig och enkel nödlösning.
SAM3348crop-L.jpg

SAM3357crop-L.jpg

Dem där e ju sååå coool! Måste hitta minst en sådan 😇
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Har man 412 klockor, @Rikala, så behövs ingen mer!!!
;)

🤣

Helt säker på att man behöver fler... Finns ju massa kul och upptäcka samt vårda och använda!

Varför begränsa sig när man kan bara gränslös? 😅😇

Nej, nu får jag leta fredags-em-klocka... Har burit en Tag idag för att vara lite diskret under intervju (för nytt jobb), men snart blir det nog något blingit!!!

Stay tuned for updates!
 
Topp