• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljare utan referenser

Hazmania

Omega
Hej alla,

Det finns en klockan på köp och sälj som jag är intresserad av. Säljaren har inga referenser på "Good guy/bad guy" och har inte jättemånga inlägg i forumet har varit medlem i drygt ett år. Tyvärr har jag ingen möjlighet till f2f affär. Vad hade ni gjort som nästa steg, eller hade ni struntat i affären? Någon gång måste det vara säljarens första tänker jag.
 

Mr Chance

Kalmar
Väldigt svårt att svara på. Har säljaren varit medlem länge, hur många inlägg, vilken sorts inlägg har hen skrivit, i vilka trådar? Finns någon här som kan gå i god för säljaren? Sådana frågor hade jag ställt mig om det varit jag som skulle köpa.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej alla,

Det finns en klockan på köp och sälj som jag är intresserad av. Säljaren har inga referenser på "Good guy/bad guy" och har inte jättemånga inlägg i forumet har varit medlem i drygt ett år. Tyvärr har jag ingen möjlighet till f2f affär. Vad hade ni gjort som nästa steg, eller hade ni struntat i affären? Någon gång måste det vara säljarens första tänker jag.
För du har så mycket referenser här att det är säkert att sälja till dig? ;)
Referenser säger inte allt. Är klockan så dyr att du vill ha referenser kanske det finns någon som kan gå i god för honom? Eller så kanske någon du litar på här på forumet kan göra upp affären åt dig där köparen bor? Mitt dyraste klockköp gjorde jag till en privatperson i Italien utan referenser. Fick bra vibbar. :D

Edit: Bra tråd förresten och relevant frågeställning.
 

Hazmania

Omega
Nej jag var inte några referenser men kommer ju att skicka pengar innan klockan skickas så det blir ju referensen:)
Hur hittar jag någon som vill gå i godo för någon?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nej jag var inte några referenser men kommer ju att skicka pengar innan klockan skickas så det blir ju referensen:)
Hur hittar jag någon som vill gå i godo för någon?
Fråga säljaren. Finns många som har sina bröder, kollegor eller dylikt här. Vilken stad gäller det? Finns säkert någon med referenser som kan hjälpa dig och köpa den lokalt åt dig annars.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Nej jag var inte några referenser men kommer ju att skicka pengar innan klockan skickas så det blir ju referensen:)
Hur hittar jag någon som vill gå i godo för någon?
Lägg upp en tråd med säljarens namn och fråga öppet på forumet om någon vet vem hen ör eller om någon gjort affärer med densamme

Typ: referenskoll på xxxxxxxx
 

majkot

Breitling
Jag är nyligen registrerad medlem som skapat ett konto främst för att sälja ett par klockor. Insåg sedan att det ingår ett par krav för att annonsera. Känns väl rimligt. Hoppas att jag inte framstår som allt för suspekt trots att det är ett par enklare ur som behöver komma bort från min klocklåda.
Skulle ni hellre rekommendera mig att sälja på Blocket istället för Klocksnack?
Vänligen
/Mikael
 

Sjobedan

Rolex
Jag är nyligen registrerad medlem som skapat ett konto främst för att sälja ett par klockor. Insåg sedan att det ingår ett par krav för att annonsera. Känns väl rimligt. Hoppas att jag inte framstår som allt för suspekt trots att det är ett par enklare ur som behöver komma bort från min klocklåda.
Skulle ni hellre rekommendera mig att sälja på Blocket istället för Klocksnack?
Vänligen
/Mikael

Nejdå, håll dig här inne i värmen på KS och följ ''kraven'' för att få annonsera. Är det klockor som någon gärna vill köpa så säljer du dem lika snabbt här som på blocket, om inte snabbare till och med. Var bara rak och ärlig i kommunikationen med evt köpare så går allt som på räls.

/ Daniel
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Om klockan kostar 10 000 eller mindre så kan ni använda Blocket "betala direkt" ändå. Säljaren lägger upp en annons på Blocket, kontaktar dig så fort den blir godkänd och ligger ute. Du köper den omgående via "betala direkt" och köparen tar därefter bort annonsen. Då är pengarna låsta till att du har fått klockan och säljaren vet att du har betalt och inte kan dra tillbaka betalningen hur som helst.
Kostar säljaren lite för annonsen men ni kan göra upp om att dela på den kostnaden om ni båda tycker det.
 

Hazmania

Omega
Tack för all svar.

Börjar med att kontakta vederbörande sedan har jag fått lite tips PM:ade till mig. Mycket hjälpsamt av alla.
 
Topp