• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Saker som gör er glada i vardagen

Acos

Audemars
Låter lite avancerat kanske, så vi utgår från färdiga snussatser. Tyvärr chockhöjde dom skatten på "industritobak" till att motsvara "röktobak" för två år sedan, men jag köpte på mig en bunt innan höjningen. Har väl 28 av 40 kvar:
Snus 2021-02-19.jpg

Snus 2023-04-24.jpg

Snus 2022-05-15 (1).jpg

Snus 2021-10-26.jpg

Snus 2023-04-30.jpg
Snyggt! jo vet om skatten därför jag tänkte att du odlade själv med det priset per dosa, kungsnus är väl dom enda som fortsatte sälja satser efter den sinnessjuka höjningen? Själv har jag just gjort lite på hemmaodlat
D15C1685-2B27-44C5-A143-FDDB9E303895.jpeg
8359EA11-7F0D-4A46-85AD-0C6D49FCA5BF.jpeg
EFDFF07E-339A-4CC2-9971-02284B062DCF.jpeg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Vi är ju faktiskt på ett klockforum så jag måste få nämna min vita Omega SMP från senaste generationen. Byter ju klocka varje fredag lagom till fredagstråden. När jag byter bort den och kollar gångavvikelsen under den vecka jag haft den så landar den konstant under dom senaste tre åren på +/- 1 sekund PER VECKA! Då blir man glad varje gång! :happyhappy:
Omega 42 2024-03-27 (morgonrock).jpg
 
Senast ändrad:

laketwig

Patek
2-Faktor
Håller med till 100%.
Gillar verkligen inte otyget med granitkross...de enda som blir glada är Carglass...

Ett elände som sagt.

Har två säkra vårtecken: ;)

1. När det blir sommartid så man kan gå kvällspromenaden med hund/hundarna och komma in lagom till Rapport och det fortfarande är ljust ute.

2. När dom sopar upp sanden så man kan tvätta bilen i tvätthallen och åka hem därifrån utan att den blir full av damm från sanden.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Ett elände som sagt.

Har två säkra vårtecken: ;)

1. När det blir sommartid så man kan gå kvällspromenaden med hund/hundarna och komma in lagom till Rapport och det fortfarande är ljust ute.

2. När dom sopar upp sanden så man kan tvätta bilen i tvätthallen och åka hem därifrån utan att den blir full av damm från sanden.
I min ungdom var sanden brun och som verkligen hjälpte mot halka, säkert inblandad salt för skorna såg förjävliga ut:)
Men halkade gjorde du inte.
Det som idag kallas sand är ju grus..
 
Senast ändrad:
Topp