Laddar...
Klockor och Urmakeri hos Klockmaster-Stockholm

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Seiko skx007 säljs inte längre?

Diskussion i 'Kobra Kai' startad av Bergaren, 26 juni 2016.

1. Bergaren
    Trådstartare

Bergaren Stadsbo

Hej! Jag tänkte höra lite ifall någon kan redogöra för varför seiko skx007 inte säljs längre hos creationwatches.com eller andra handlare? Det står bara "out of stock" osv. Nu går bara skx007:an att köpa dyrt från sverige eller amazon. 2000 kr var billigaste jag hittade på amazon :(.
    Jag är sugen på en med länk, oyster eller jubilee. Någon som kan tipsa om var den kan tänkas säljas? Eller är det så att man får betala 2000kr+ för en skx007:a nu får tiden?

Mvh

2. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Också hört detta, har varit uppe i någon tråd här som jag dessvärre glömt namnet på.
    Håll utkik på K&S är mitt bästa råd
    @yonsson

Bergaren gillar detta.
  3. Bergaren
    Trådstartare

Bergaren Stadsbo

Det får jag göra, eller är 2000 ca ett okej nypris för en skx007:a?

4. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    I det här läget när de knappt finns att tillgå tycke jag att 2 k låter överkomligt för en ny :)
    Jag hade betalt det.

yonsson, Kson och Bergaren gillar detta.
  5. Buffi

Buffi Bonde

Blir intressant att se vad de lanserar senare istället för skx007. Det var ju en rätt populär modell, så dom borde ju lansera något roligt som tar över efter den tycker man.

Bergaren gillar detta.
  6. Bergaren
    Trådstartare

Bergaren Stadsbo

Men varför sluta med ett vinnande koncept?.. Skx007:an är ju omåttligt populär.

7. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Bra fråga! tiderna ändras och så även produkter antar jag.
    Kanske kommer något coolare, vem vet :)

8. Matts

Matts Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Har en kompis som köpte en 009 för ca 1500 ink tull nyligen. Ganska säker att det var på creations?!
    Den nya är väl en remake/reissue på gamla turtle. Allt det här kan seikogänget, knacka på i seikotråden så hittar du säkert svaret du letar efter.

Bergaren och tissoter gillar detta.
  9. Bergaren
    Trådstartare

Bergaren Stadsbo

Det kan inte bli coolare!

tissoter gillar detta.
  10. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Vad tycker du själv? 2000kr för en sådan klocka anser jag är riktigt billigt.
    Vad jämför du med?
    Vad anser du att du vill betala, det har ju inte vart astronomiska prisvariationer på de som kommer från Singapore tex.

Jag köpte ett gäng tidigare i år åt mig och kollegor, vi hamnade på strax under 2000kr med länk och alla avgifter.

Kolla på prisjakt där hittar du fler ställe som säljer

Bergaren och tissoter gillar detta.
  11. vhedlof

vhedlof Bonde

Med tanke på att den gått ur produktion känns det som att den kan bli svår att fynda på samma sätt som tidigare (även om det ska finnas en del kvar hos Seiko/distributör). Om du bor i Stockholm kan du gå till Klockmäster Fältöversten eller Globen och köpa en för 2400 och fixa en länk separat. Annars har jag för mig att Monster Watches har fått in K-versionen i lager igen nu i juni och även får in J-versionen under juli.

Bergaren gillar detta.
  12. alfgren

alfgren Biskop

Jag gav 1400:- hos watchhubs sist jag köpte och det var den knappt värd. Bezelns "klick" känns som det utgörs av ett fastkladdat tuggummi och kronan går knappt att använda. Helt ärligt är den vansinnigt överreklamerad, gäller även Sumo. Har haft två stycken, en SKX007 och en 009 så det beror inte på det enskilda exemplaret heller tyvärr. Ska bli intressant att få känna på ersättaren.

BME gillar detta.
  13. Bergaren
    Trådstartare

Bergaren Stadsbo

Tråkigt att höra! Det här med hur man uppfattar klockor kan ju och andra sidan vara väldigt olika, tidigare erfarenheter med klockor och så vidare tror jag spelar stor roll..

alfgren gillar detta.
  14. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Hmm, har inte så på min 009? Den snurrar bra tycker jag. Konstigt hur olika det vara :)
    (Dock inte som Breitling eller Rolex jag haft men de kan man ju förstå :) )

alfgren gillar detta.
  15. Bergaren
    Trådstartare

Bergaren Stadsbo

Monster watches verkar ha inne! Allt verkar däremot stå på holländska (?) :/.

16. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Kollade in hemsidan (Har ingen aning om det är seriöst eller inte så låter det vara osagt, men sidan gav inget professionellt intryck direkt men det kan ju vara bra för det)
    Angående språket så finns det en flik som heter Talen till höger, där finns engelska :)

17. vhedlof

vhedlof Bonde

Google translate is your friend ;) Funkar dugligt och har du frågor kan du maila Rob på engelska.

18. vhedlof

vhedlof Bonde

Har ingen personlig erfarenhet av att handla därifrån, men har bara hört positivt om dem och skulle inte tveka att själv handla därifrån.

19. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Låter bra!
    Kanske finns någon goodguy-recension här på KS?

supmah gillar detta.
  20. vhedlof

vhedlof Bonde

21. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
  22. Bergaren
    Trådstartare

Bergaren Stadsbo

Kommer ni in på kategorierna när ni har språket på engelska?

23. vhedlof

vhedlof Bonde

Om man läser på förstasidan står det att den inte är klar på engelska än. Därför man får köra Google translate.

Bergaren gillar detta.
  24. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    En bra sammanfattning. Lite komiskt att vi inte visste att de sålde till specialpris, jäklar vad många de hade kunnat sälja senaste halvåret för 2400kr om folk hade vetat om det.

vhedlof och Bergaren gillar detta.
  25. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Finns kvar?

26. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Slut just nu men tror Globen beställt en ny laddning, den sista som kommer komma. Minns inte när de får den men det dröjer nog någon månad eller så.

Spencer gillar detta.
  27. vhedlof

vhedlof Bonde

Fältöversten hade när jag var där i veckan, vet dock inte hur många.

Spencer gillar detta.
  28. Kson

Kson Friends of KS

20160626_211334.jpg
    Tur att jag har 2 :cool:.

juanstman, Littera69, mega och 4 andra gillar detta.
  29. Skalman76

Skalman76 Torpare

Monsterwatches verkar bra efter vad jag läst på forumet och sett på hemsidan.
    Köpte min på Klockmäster Globen, trevligt bemötande och är sjukt nöjd!
    image.jpeg

mega, Bergaren, Scaramanga och 1 annan gillar detta.
  30. sveol

sveol Borgare

Från:
    Solna
    Monster är bra. Lägg till handlingarna. Mer intressant vad som kommer nu. Bättre lume, diashield, hack and wind?

Wozzor gillar detta.