• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Service Tudor?

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Precis. Det var min poäng, men orkade inte skriva mer med en hand. :D
Vill inte antyda fusk, utan de har olika interna krav helt enkelt. Man kan ju exempelvis smörja en packning istället för att rutinmässigt byta den.
Jag tycker inte misstro mot oberoende urmakare behöver ingå i debatten men självklart har en AD högre krav. Att en AD byter glas för att garantera täthet är ett exempel. Men jag vill helt enkelt inte att delar på min 79090 ska bytas i onödan. Den ska få åldras med värdighet. Verkservice och tryckprov till 10 bar räcker. Men det är min preferens. Vill man återställa sin klocka så nära nyskick som möjligt, ja då är det bara fullservice hos AD eller Rolex som gäller men man bör åtminstone tänka till hur man vill ha sin Tudor 79090 servad. Det är trots allt en klocka på gränsen till vintage.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag tycker inte misstro mot oberoende urmakare behöver ingå i debatten men självklart har en AD högre krav. Att en AD byter glas för att garantera täthet är ett exempel. Men jag vill helt enkelt inte att delar på min 79090 ska bytas i onödan. Den ska få åldras med värdighet. Verkservice och tryckprov till 10 bar räcker. Men det är min preferens. Vill man återställa sin klocka så nära nyskick som möjligt, ja då är det bara fullservice hos AD eller Rolex som gäller men man bör åtminstone tänka till hur man vill ha sin Tudor 79090 servad. Det är trots allt en klocka på gränsen till vintage.

De vi menade är att en fristående urmakare inte har tillgång till alla verksdelar vilket kan innebära att sådana inte byts fast de är slitna.
 
Topp