• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SIHH 2016

NDJD

Cartier
2-Faktor
Fick svar från IWC i Schaffhausen (HK?) att de skulle återkom till mig när den släpptes. Kanske ska dra ett mail till Krons också så de hör av sig när man kan klämma :)
Är intresserad av att klämma på Mark XVIII, så det kan ha varit den modellen de syftade på. Vill även betona att det var "gissningar" och inte bekräftad tidsperiod...
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Om jag blir rik nån dag ska jag ha en Voutilainen (Notera "hand made" där vi vanliga dödliga har "swiss made"):

Voutilainen_GMT-6_Platinum_613v3.jpg


Mer Kari SIHH 2016:

http://quillandpad.com/2016/01/17/sneak-peek-voutilainen-sihh-2016-novelties-with-live-photos/
 

JEK

Cartier
Vad har jag missat då vi inte sett några Rolex- eller Patek-nyheter. Kommer de ej att visa upp något eller har det gått mig förbi?
 

BCKSTRM

Rolex
Köp en gammal ;)
image.png
image.png


Edit:JLC Master?
Är inne på vintage nu, men vill egentligen ha en modern (ej patinerad) men alla är för stora. Är ute efter en tunn med ljus tavla och liten sekundvisare och blanka stavindex samt med stålcase på 36-38mm ex krona. Är svårt då moderna ofta är över 38 (tex JLC) och vintage är under 36...
Har nu gått så långt att jag mailat en klockproducent i Shweisch och frågat om de kan göra en... Tar all hjälp jag kan få :)
 

BCKSTRM

Rolex

Gold

Panerai
2-Faktor
Är inne på vintage nu, men vill egentligen ha en modern (ej patinerad) men alla är för stora. Är ute efter en tunn med ljus tavla och liten sekundvisare och blanka stavindex samt med stålcase på 36-38mm ex krona. Är svårt då moderna ofta är över 38 (tex JLC) och vintage är under 36...
Har nu gått så långt att jag mailat en klockproducent i Shweisch och frågat om de kan göra en... Tar all hjälp jag kan få :)

Kör på en Jaeger-Lecoultre (1348420) Master Ultra Thin
Den är 38mm
jaeger-lecoultre-master-ultra-thin-mecanique-38mm_square.jpeg
 
Senast ändrad:

Gummo

Joker
2-Faktor
Är inne på vintage nu, men vill egentligen ha en modern (ej patinerad) men alla är för stora. Är ute efter en tunn med ljus tavla och liten sekundvisare och blanka stavindex samt med stålcase på 36-38mm ex krona. Är svårt då moderna ofta är över 38 (tex JLC) och vintage är under 36...
Har nu gått så långt att jag mailat en klockproducent i Shweisch och frågat om de kan göra en... Tar all hjälp jag kan få :)
Specialbeställa är väl lite väl "Male bridezilla..." :D Dressare är inte mina hemmavatten men det borde fan gå att fixa. Jag röstar vintage!
 

Psykel

Patek
Är inne på vintage nu, men vill egentligen ha en modern (ej patinerad) men alla är för stora. Är ute efter en tunn med ljus tavla och liten sekundvisare och blanka stavindex samt med stålcase på 36-38mm ex krona. Är svårt då moderna ofta är över 38 (tex JLC) och vintage är under 36...
Har nu gått så långt att jag mailat en klockproducent i Shweisch och frågat om de kan göra en... Tar all hjälp jag kan få :)
Nå drar vi lite of topic, men kikat på Longines Heritage Flagahip? 38mm, subsekund, stavindex...
 

BCKSTRM

Rolex
Specialbeställa är väl lite väl "Male bridezilla..." :D Dressare är inte mina hemmavatten men det borde fan gå att fixa. Jag röstar vintage!
Haha ja det är nog ganska sant ;) Om det blir en egendesignad kommer den dock bli sjukt snygg, även om det inte kommer vara inhouseverk vilket stör... :(
Det finns ju omegor som är större, en IWC cal 583 (eller ngt sådant) som är nära, en Longines men det är ganska tunnt i övrigt och alla dessa är ganska ovanliga...
 

JCE

Cartier
Är inne på vintage nu, men vill egentligen ha en modern (ej patinerad) men alla är för stora. Är ute efter en tunn med ljus tavla och liten sekundvisare och blanka stavindex samt med stålcase på 36-38mm ex krona. Är svårt då moderna ofta är över 38 (tex JLC) och vintage är under 36...
Har nu gått så långt att jag mailat en klockproducent i Shweisch och frågat om de kan göra en... Tar all hjälp jag kan få :)

Nomos kan ha en lösning!
http://www.nomos-glashuette.com/the-watches/orion/
 
Topp