• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sjöö Sandström ORC klocka, fråga?!

Richard1987

Panerai
Hej alla klockgenier!
Jag har några fungeringar kring en Sjöö Sandström ORC..hittar inte mycket info på nätet. Har blivit erbjuden en sådan i utbyte mot en annan klocka jag har.
Läst något om att man fick med en ORC när man köpte en VW vid någon tidpunkt, stämmer det? Hur ser priserna ut i dagsläget?

Skriv gärna några rader, vad som helst om som ni vet om modellen, vill bilda mig en uppfattning :)

Fick en kass bild på klockan av personen: Enligt uppgift en är det en "Sjöö Sandström ORC tillverkad i titan. Ruskigt tålig. Svensksåld i Stockholm. Allt finns med, box, certifikat och extralänk( 500. :- biten)". På bilden ser det inte ut som certet är signerat, eller?
image1.PNG
 

mouqvist

Rolex
Har haft en, fin klocka men jag tröttnade rätt fort av nån anledning.
Tycker att stålet inte var särskilt hårt, både bezeln och länk fick repor rätt fort.
Fördrar originalet med positivt display men skulle inte betala mer för det ändå och jag skulle inte betala mer än 10.000:- för en ny och oanvänd, lätt begagnat 8000:- beroende på skick.
VW eller ej spelar ingen roll.
Men kanske har priserna gått upp lite nu när marknaden har lugnat sig. Förra året kom en massa sådan klockor på Blocket, även nya kunde man köpa för 9000:-
Vad begär säljaren och är den använd? Årsmodell?
 

Richard1987

Panerai
Tack för info! Kan du genom den bifogade bilden avgöra om det är VW edition eller ej? Så priset ligger runt 8-10k?

Har precis slängt iväg ett mail till personen med frågor om skick, årtal etc. Återkommer vid svar :)
 

Richard1987

Panerai
Fick svar:

"Jag har också hört om VW samarbetet. Dock finns ingen VW märkning på min. Den köptes i Stockholm 2014, 17/1. Serienummer 1151.
Klockan är i fint skick. En polering och den är i nyskick. Inga repor eller dings. "

Fick ett par bilder:

image1.JPG
image2.JPG
 

mouqvist

Rolex
Varför behövs polering om det inte finns repor?
WV-modellerna från tidigt 2014 hade väl ingen märkning men jag tror att det står WV på baksidan certifikatet. Då hade WV ett erbjudande och många klockor såldes under våren/sommaren 2014, jag gissar att den som du är intresserad av är en av dem
Vad ska säljaren ha för den?
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Endast baklocket är i titan (men detta kanske är någon specialversion?) På några väldigt få står det VW på ringen vid 12 men enligt SS kunde man få ringen utbytt mot en liten slant. Vid något tillfälle för en tid sedan fick man en UTC ORC med bilen vid nyköp men vad jag förstår så fanns ingen märkning på dessa. De som är märkta ingick i någon slags säljtävling - fick detta som svar av SS när jag frågade.
Min är från 2014 och har varken märkning på klockan eller cert.
Värdet ligger väl omkring 8-9 tkr.

Länk till recension:
https://klocksnack.se/threads/sjöö-sandström-utc-orc-vw-edition.25399/
 
Topp