• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har lite problem att få till en bra size på min Royal Steel 36mm länk. Kan inte se att den har någon millimeterjustering så gissar att det är större respektive mindre länkbitar som gäller? Verkar som original följa med en mindre länkbit så gissar att optimalt hade varit att ta bort en större bit och istället sätta dit två mindre länkbitar.

Någon som har annat tips? Vad kan en mindre länkbit kosta annars?
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Har lite problem att få till en bra size på min Royal Steel 36mm länk. Kan inte se att den har någon millimeterjustering så gissar att det är större respektive mindre länkbitar som gäller? Verkar som original följa med en mindre länkbit så gissar att optimalt hade varit att ta bort en större bit och istället sätta dit två mindre länkbitar.

Någon som har annat tips? Vad kan en mindre länkbit kosta annars?
Hör med @ERIKSON URHANDEL
 

Tappen

Omega
4C97A78A-5FD5-4CAA-84E3-D59E8FC1AD6D.jpeg

Kastar in en bild på originalet till Worldtimern, dvs generation 1 (Finns 100 ex av den här tavlan.) Kan ni hitta skillnaderna mot de som säljs nu???
Har du jämfört lumen mellan den gamla vs. den nya? Upplever lumen i min med ”nya” tavlan som inte direkt imponerande...
 

Hawk100

Rolex
Har du jämfört lumen mellan den gamla vs. den nya? Upplever lumen i min med ”nya” tavlan som inte direkt imponerande...
Med så lite lysmassa är det förstås inte något kraftigt ljussken från klockan. Jag har dock blivit förvånad över hur länge det lyser, inga problem att se tiden på morgonen om man vaknar i ett mörkt rum.
Men nu var det dock ett bra tag sedan jag kollade på det så lystiden kan förstås ha försämrats sedan dess....
 
C

Coach

Guest
Haha, så man är inte enkelspårig i sitt klocksamlande om man utökar?

jag är lite sugen på ytterligare en färg av royal steel..
Vilken färg är du sugen på ?

Känner jag mig själv någorlunda rätt nu så skulle det mycket väl kunna bli en Worldtimer till fast i blått framledes ;)
Har bara haft 41mm förut med olika tavlor men känner nu att 36 var mer utav en sweetspot för mig.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Tack för det!
Yes jag slog till :) Känns fräscht med en färgklick till sommaren.
Kan passa på att hissa Nymans Ur i Västerås i samma veva för ett mycket trevligt möte.
Nymans Västerås är super. Köpte min speedy där för ett par år sen.

Hur var rean? Värt en tripp eller bara svårsålda Omega?
 
C

Coach

Guest
Nymans Västerås är super. Köpte min speedy där för ett par år sen.

Hur var rean? Värt en tripp eller bara svårsålda Omega?
Jag tog gott om tid på mig att kika runt på rean. Var trevliga rabatter på Longines, Tag, Omega, några Sjöö modeller, Tissot mm.
Sen vet inte jag exakt vilka som det varit rea på tidigare och vilka som specifikt reas nu.
Tycker absolut det är värt en tripp om man inte har alltför långt avstånd till butiken.
 
  • Like
Reactions: NRE

NRE

Vacheron
2-Faktor
Jag tog gott om tid på mig att kika runt på rean. Var trevliga rabatter på Longines, Tag, Omega, några Sjöö modeller, Tissot mm.
Sen vet inte jag exakt vilka som det varit rea på tidigare och vilka som specifikt reas nu.
Tycker absolut det är värt en tripp om man inte har alltför långt avstånd till butiken.
Låter ju riktigt bra. Får se om man kommer iväg.
 
Vilken färg är du sugen på ?

Känner jag mig själv någorlunda rätt nu så skulle det mycket väl kunna bli en Worldtimer till fast i blått framledes ;)
Har bara haft 41mm förut med olika tavlor men känner nu att 36 var mer utav en sweetspot för mig.


Jag tycker den blå är fantastiskt, och har sneglat på den gröna annual edition också.. jag har ju coppern nu och älskar den den.

jag har aldrig förstått mig på (eller lärt mig uppskatta) gmt-funktionen . Dock är ju worldtimern i övrigt magnifik enligt mig!
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Jag tycker den blå är fantastiskt, och har sneglat på den gröna annual edition också.. jag har ju coppern nu och älskar den den.

jag har aldrig förstått mig på (eller lärt mig uppskatta) gmt-funktionen . Dock är ju worldtimern i övrigt magnifik enligt mig!
Det bästa med gmt är ju den extra visaren som ger en helt ny balans och dimension i tavlan. Vem bryr sig om vad klockan är i Bombay liksom? ;)
 
Det bästa med gmt är ju den extra visaren som ger en helt ny balans och dimension i tavlan. Vem bryr sig om vad klockan är i Bombay liksom? ;)
Haha lite så jag tänker med, skulle jag byta tidszon ( vilket man inte lär göra på ett tag med tanke på corona) ;), hade det ju inte varit jättejobbigt att ställa om klockan. Men är det någon klocka med gmt jag kan tänka mig är det SS. Den extra visaren har bäst proportioner Om man jämför med andra enligt mig.. men jag är bara en lekman så vad vet jag?


Fast den blå tavlan på den vanliga RS:en är väl egentligen snyggare än den blå tavlan på WT:n, eller vad tycker ni övriga??

Och ja, jag håller den blå på RS lite högre :rolleyes:
 
Topp