• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Nr två, går +2s på 24h. Favoriten tror jag, så många detaljer förutom de uppenbara. Tex microjustering i viklåset. Grå tavla.

IMG_0866.jpeg
 

Tio i två

Breitling
Vad är andrahandsvärdet på en Chronolink? Funderar på att försöka övertyga min far att sälja sin då han inte använder den - för att sedan kunna köpa sig någon han använder :)
 
  • Like
Reactions: NRE

Tio i två

Breitling
Fullset? Skick? Vilken modell? Och någon speciell urtavla?
Behövs lite mer information
Fullset, skicket är bra då den knappt är använd. Osäker på modell och vilket år den är köpt, den har några år på nacken. Tavlan är svart.
Var mer av en spontan tanke som slog mig när jag såg ditt inlägg. Får kolla närmare på den när jag besöker dem nästa gång.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Fullset, skicket är bra då den knappt är använd. Osäker på modell och vilket år den är köpt, den har några år på nacken. Tavlan är svart.
Var mer av en spontan tanke som slog mig när jag såg ditt inlägg. Får kolla närmare på den när jag besöker dem nästa gång.
Priser jag observerat har vari mellan 25 000 till 35 000kr. Sjöö Sandström själva säljer en svart variant som pre-owned för 45 000 fullt genomgången med service och ny garanti från Sjöö själva vilket borde ha ett litet premium. Som vanligt gillar klocknördar att box och papper skall vara med, kanske till och med originalkvitto?
 

Aje

Omega
Priser jag observerat har vari mellan 25 000 till 35 000kr. Sjöö Sandström själva säljer en svart variant som pre-owned för 45 000 fullt genomgången med service och ny garanti från Sjöö själva vilket borde ha ett litet premium. Som vanligt gillar klocknördar att box och papper skall vara med, kanske till och med originalkvitto?
25-35k håller jag med om på de som sålts senaste åren. Som marknaden är nu skulle jag nog snarare säga 25-30k för en full set där närmare 30 kanske är för de utan servicebehov.

Ligger t.ex. en på Blocket som varit till salu i 2 månader. Den klockan verkar vara watch only men har prissänkts från 40 (!) till 25k och blir inte såld.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
25-35k håller jag med om på de som sålts senaste åren. Som marknaden är nu skulle jag nog snarare säga 25-30k för en full set där närmare 30 kanske är för de utan servicebehov.

Ligger t.ex. en på Blocket som varit till salu i 2 månader. Den klockan verkar vara watch only men har prissänkts från 40 (!) till 25k och blir inte såld.
Marknaden är svår nu. Såg dessa två som såldes snabbt när jag angav 35 000kr. Allt handlar som vanligt om skick och vad som är inkluderat. Och så gäller det att rätt köpare infinner sig. Med bilder blir det lättare att ge råd :)

 

Aje

Omega
Marknaden är svår nu. Såg dessa två som såldes snabbt när jag angav 35 000kr. Allt handlar som vanligt om skick och vad som är inkluderat. Och så gäller det att rätt köpare infinner sig. Med bilder blir det lättare att ge råd :)

Såg dem också men bara för att det står 35k i annonsen betyder det ju inte att de såldes för det. Har ingen aning om de där exemplaren men jag tror det är få fullset som går för 35k.
 

coal

Omega
2-Faktor
Tjena! Hoppas alla mår fint. Syrran använder aldrig sin Sjöö, som nu blivit liggandes ett par år. Tror den skulle må bra av en check. Har vi något rimligt pris man kan begära när vi skall sälja? Box men inget cert. Tack på förhand.
 

Bilagor

  • IMG_9832.jpeg
    IMG_9832.jpeg
    290.4 KB · Visningar: 7
  • IMG_9833.jpeg
    IMG_9833.jpeg
    313.5 KB · Visningar: 8
  • IMG_9830.jpeg
    IMG_9830.jpeg
    426 KB · Visningar: 7
  • IMG_9834.jpeg
    IMG_9834.jpeg
    430.1 KB · Visningar: 8

NRE

Vacheron
2-Faktor
Tjena! Hoppas alla mår fint. Syrran använder aldrig sin Sjöö, som nu blivit liggandes ett par år. Tror den skulle må bra av en check. Har vi något rimligt pris man kan begära när vi skall sälja? Box men inget cert. Tack på förhand.
Det där är väl gamla 37mm.

Lite ovanligare tavla som kanske lyfter priset något. Med servicebehov inräknat skulle jag gissa på kanske 10k här på klocksnack. Kanske mer någon annanstans.
 
Topp