• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

iko

Panerai
2-Faktor
Screenshot_20240116_204321_Instagram.png
Screenshot_20240116_204329_Instagram.png
Screenshot_20240116_204336_Instagram.png
Screenshot_20240116_204349_Instagram.png
Screenshot_20240116_204426_Instagram.png
 

Mr Pear

Cartier
2-Faktor
Om någon springer på en AD som har bra erbjudande på Sjöö Sandström kan ni väl tjoa till. Plastsonen är sugen på att ta ut en ny Worldtimer 41. Blir hans första nya klocka.
 

melkerha

Breitling
2-Faktor
Halloj!
Är ny här så vet inte om jag gör rätt i att skriva här eller om jag ska starta ny tråd, men gör ett försök.
Har idag en speedy men vill komplettera med något jag kan använda lite mer om sommaren, i plurret och så vidare. Jag vägrar köpa en seamaster efter prishöjningarna, var inne på en superocean ett tag men det är något som tar emot. Har nyligen fått upp ögonen för nya Landsort 459. Gillar den gröna enormt mycket. Jag är dock inte särskilt bekant med Sjöö Sandström sedan innan och tänkte egentligen bara om någon vänlig själ vill fill me in så att säga. Vill veta allt om Sjöö Sandström och Landsort egentligen. Bör jag slå till? Vad ska jag tänka på? Relativt ny i klockvärlden rent generellt så var snäll mot mig 😅
Och just det, glad Sjöö Sandström-söndag!
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Halloj!
Är ny här så vet inte om jag gör rätt i att skriva här eller om jag ska starta ny tråd, men gör ett försök.
Har idag en speedy men vill komplettera med något jag kan använda lite mer om sommaren, i plurret och så vidare. Jag vägrar köpa en seamaster efter prishöjningarna, var inne på en superocean ett tag men det är något som tar emot. Har nyligen fått upp ögonen för nya Landsort 459. Gillar den gröna enormt mycket. Jag är dock inte särskilt bekant med Sjöö Sandström sedan innan och tänkte egentligen bara om någon vänlig själ vill fill me in så att säga. Vill veta allt om Sjöö Sandström och Landsort egentligen. Bör jag slå till? Vad ska jag tänka på? Relativt ny i klockvärlden rent generellt så var snäll mot mig 😅
Och just det, glad Sjöö Sandström-söndag!
Landsort är en stadig och gedigen klocka som bär underbart bra på handleden tack vara dess design.

Tycker du skall sluta fundera och bara skaffa en.. eller två.

Detta är mina

dscf9985.jpeg
dscf0001.jpeg
dscf8281.jpeg
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Halloj!
Är ny här så vet inte om jag gör rätt i att skriva här eller om jag ska starta ny tråd, men gör ett försök.
Har idag en speedy men vill komplettera med något jag kan använda lite mer om sommaren, i plurret och så vidare. Jag vägrar köpa en seamaster efter prishöjningarna, var inne på en superocean ett tag men det är något som tar emot. Har nyligen fått upp ögonen för nya Landsort 459. Gillar den gröna enormt mycket. Jag är dock inte särskilt bekant med Sjöö Sandström sedan innan och tänkte egentligen bara om någon vänlig själ vill fill me in så att säga. Vill veta allt om Sjöö Sandström och Landsort egentligen. Bör jag slå till? Vad ska jag tänka på? Relativt ny i klockvärlden rent generellt så var snäll mot mig 😅
Och just det, glad Sjöö Sandström-söndag!
Sjöö Sandström byggs ihop på Ringvägen i Stockholm. Komponenter från Schweiz. Bra och robusta klockor. Landsort är en dykarklocka som de var förr. Stor och med rolig design. Vill man ha lägre profil och en smidig dykare så finns det många andra märken. Tex Tag Heuer Aquaracer. Och som du själv skrev en seamaster, Rolex sub etc men då till helt andra pengar nuförtiden. Vill du däremot ha en stor klocka som bärs mycket mindre tack vara avsaknad av bandhorn så kör på. Egentligen bara du själv som kan avgöra vad som passar. Var inte superorolig för klumpigheten. På band så är den hyfsad smidig. På länk som jag har mina två, då är det lite tyngre grejer.
 

Pumba

Cartier
2-Faktor
Halloj!
Är ny här så vet inte om jag gör rätt i att skriva här eller om jag ska starta ny tråd, men gör ett försök.
Har idag en speedy men vill komplettera med något jag kan använda lite mer om sommaren, i plurret och så vidare. Jag vägrar köpa en seamaster efter prishöjningarna, var inne på en superocean ett tag men det är något som tar emot. Har nyligen fått upp ögonen för nya Landsort 459. Gillar den gröna enormt mycket. Jag är dock inte särskilt bekant med Sjöö Sandström sedan innan och tänkte egentligen bara om någon vänlig själ vill fill me in så att säga. Vill veta allt om Sjöö Sandström och Landsort egentligen. Bör jag slå till? Vad ska jag tänka på? Relativt ny i klockvärlden rent generellt så var snäll mot mig 😅
Och just det, glad Sjöö Sandström-söndag!
Som tidigare inlägg har skrivit är det inte så mycket att fundera på förutom att testa klockan och se om du gillar den på armen. Det är ett stabilt märke med egen serviceverkstad i Stockholm och robusta, väl beprövade verk som tickar i klockorna. Jag har haft SS i 10 år och aldrig blivit besviken på service eller kvalitet.

Landsort är en riktigt kul klocka med en bekant men samtidigt annorlunda design. Den är smidig på handleden men är lite hög och kan ha svårt att glida in under skjortärmen eller tighta jackor. Inget problem i min vardag men kan vara bra på tänka på.
Personligen föredrar jag landsort på länk.
 
Topp