• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sköna vintagebitar på TRF...

Falcone

Cartier
2-Faktor
Fina klockor, man kan inte säga annat. Blir dock nyfiken på vad han har mer i samlingen - är det en stramt hållen Rolexsamlare eller har han några uddafåglar i den andra lådan månne?
Haywood har en massa annat också. Han äger ett gäng "upscale" panthandlar och har en massa kontakter som konstant förser honom med intressanta objekt.

Däremot är han långt ifrån lika galen som Mike Wood.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Finns väl lite olika varianter, med och utan svärdsvisare och vissa med 60min besel osv, från DRSD.com

- The 5513 milsub was delivered with either sword hands or mercedes hands from new​
- The 5513 milsub came with either full 60 minute bezel insert or 15 min bezel insert from new.​
- The 5517 milsub was delievered ONLY with sword hands and full 60 minute bezel​

5517 är väl den som dom flesta förklnippar med en MilSub (och är väl den som kostar mest)
Var också i den tron, att det fanns olika visare.
Enligt http://instagram.com/jedly1/ så stämmer det inte alls - svärdvisare är enligt honom det som är korrekt. Vet inte riktigt vad som stämmer.

Kolla kommentarerna, man ser inte min nu dock (jag copy&pastade den där texten du också hittat, masterkiller),

Pingar in de kunniga också, Aurum och Whedda
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ni får klicka på bilden för att komma till Instagrambilden med kommentarerna.
Här är iaf. kommentarerna screenshotade :)

Skärmavbild 2014-05-08 kl. 21.39.39.png

Skärmavbild 2014-05-08 kl. 21.40.18.png
Skärmavbild 2014-05-08 kl. 21.40.25.png
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Olika tycker olika, så är det. Men jag måste nog tycka att det är lite väl nördigt att ha flera miljoner upplåsta i en samling mer eller mindre precis likadana klockor. Tänk vad mycket annat spännande man hade kunnat ha istället......
 
Topp