• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor med dämpning på jobb? >>>>

Chuck

Patek
2-Faktor
Sprang på en bilnasare idag, snygg skjorta, jeans slips hela köret. På fötterna sportade han ett par Nike Air Max Elite kolsvarta. "Bra för rygg&knän" sa han.

Måste fan hålla med och funderar på skaffa ett par själv, verkar vara hyfsat accepterat med sportdojor på jobb. Har ni tips på dojjer med dämpning lämpat för business klädsel?
 
Aldrig i helvete.
Är det jobb som gäller (Då jag med största sannolikhet alltid kommer jobba i ett sånt yrke.) så är det kostym, välstruken skjorta, välknuten slits samt putsade skor. Varje dag.
Har sagt det förut och säger det igen; Folk som på allvar har kostym och sportdojjor på sig till jobbet bör arkebuserad på slottsgården.
 

UNO

Panerai
Kör ECCO nu pga problem med hälen men mycket av problemen löser man genom att snöra skon rätt så att kroppstyngden sprids ut i / genom hela skon.
Sitter skon löst får hälen bära all tyngd.
Håller man handflatorna in mot kroppen med tummarna framåt får man lite bättre svank vilket också hjälper.
 
Senast ändrad:

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Aldrig i helvete.
Är det jobb som gäller (Då jag med största sannolikhet alltid kommer jobba i ett sånt yrke.) så är det kostym, välstruken skjorta, välknuten slits samt putsade skor. Varje dag.
Har sagt det förut och säger det igen; Folk som på allvar har kostym och sportdojjor på sig till jobbet bör arkebuserad på slottsgården.
Amen! Jag lägger tusenlappar på klackar och sulor varje år då jag går rätt många km dagligen till och från jobbet. Vägra kostym och "sportskor" :rage:
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Beror det inte väldigt mycket på hur mycket man står och går respektive sitter också? Om man i stort sett bara sitter borde sittställningen och ergonomin där spela mer roll.

@Echo Delta Jag frågar inte på ett drygt sätt, utan undrar på riktigt, har ni i din yrkeskår (eller blivande, kommer inte ihåg) den klädkoden på jobbet?
 

Chuck

Patek
2-Faktor
image.jpg
Intressanta svar, blir väl inga tips här inte men det var denna typ nasaren hade på sig.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg



Bilnasaren är inte ensam tydligen efter en snabb googling, ser ju rätt bra ut ändå. Avslappnad stil på snubbarna ovan. Lite som Nato på en datejust :)
 

Apansson

Torpare
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg



Bilnasaren är inte ensam tydligen efter en snabb googling, ser ju rätt bra ut ändå. Avslappnad stil på snubbarna ovan. Lite som Nato på en datejust :)
Lite som Nato på vad som helst menar du! ;)
Har man ett skjorta+kavaj-jobb så har man väl fan inte något annat än hyfsat fina skor ändå. Dessutom finns det ju såna med bekväma sulor också, typ Ecco har schyssta finskor som är riktigt bekväma att ha på sig timmar i sträck.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
får nog kolla ECCO, har altid trott det endast var grova kängor tack för tipsen!
Kalvskinn låter trevligt med :D
 

Sond

Patek
Ska man köra Ecco kan man lika gärna ha schysta träningsskor. Det samma gäller om man kör med gummisula på några halvbilliga "finskor". Helt acceptabelt att ha "sportskor" jämfört med vad många har på sig som klagar på sportskor. Svenskens skovanor och uppfattning om finskor är ofta mycket märkliga. Många som framför uppfattningar om dessa frågor har gummisula. Kolla får ni se.
 

UNO

Panerai
Utan att peka åt något håll.
Kläderna gör mannen, visst
Välskötta ECCO räcker långt om man behöver lite stuts.
Ovårdade skor, det är något helt annat.
 
Topp