• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skulle ni byta en GMT 1675 mot en DD 1803?

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
I rådande guldfeber så blir jag mer o mer sugen på en 1803 (på läder)...

Skulle ni byta en 1675 GMT mot en sådan? Vad säger ni som har/haft de båda modellerna?

Har en sub 1680 samt OQ - så en 1803 skulle bli en bra medlem i den familjen, med sport och dress samt funk. 1675 och 1680 är ju mer lika varandra och då blir familjen primärt stålsport

Försöker hålla mig till tre st, så att bara lägga till en extra känns inte som det bästa alternativet
 

16610

Patek
2-Faktor
Jag hade nog byt till en 1803 men jag är jäkligt svag för DD. Blir ju en riktigt härlig trio imo
 

Ministern

Founder
2-Faktor
I rådande guldfeber så blir jag mer o mer sugen på en 1803 (på läder)...

Skulle ni byta en 1675 GMT mot en sådan? Vad säger ni som har/haft de båda modellerna?

Har en sub 1680 samt OQ - så en 1803 skulle bli en bra medlem i den familjen, med sport och dress samt funk. 1675 och 1680 är ju mer lika varandra och då blir familjen primärt stålsport

Försöker hålla mig till tre st, så att bara lägga till en extra känns inte som det bästa alternativet

På länk så ja.
 

DrDre

Patek
I rådande guldfeber så blir jag mer o mer sugen på en 1803 (på läder)...

Skulle ni byta en 1675 GMT mot en sådan? Vad säger ni som har/haft de båda modellerna?

Har en sub 1680 samt OQ - så en 1803 skulle bli en bra medlem i den familjen, med sport och dress samt funk. 1675 och 1680 är ju mer lika varandra och då blir familjen primärt stålsport

Försöker hålla mig till tre st, så att bara lägga till en extra känns inte som det bästa alternativet

Jag skulle nog bytt, men kanske snarare bytt Submarinern.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Det verkar som du vill göra det, så gör det! Ångrar du dig är det nog inget större problem att fixa en 1675 igen :)
 

Sond

Patek
Jaa, varför inte? Sub och GMT fyller liknande behov/luckor. Men själv skulle jag låta OQ:n lämna. Passa på nu när de fortfarande är lite populära..;)
 

Johan M

Cartier
Jag förstår att du vill ha en DD men jag har hade hellre bytt bort OQ. Vad fyller den för funktion för dig?

Angående 1675, har du behov av GMT?
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Jag skulle, om det var möjligt:

Byta 1680 mot 1803
Flippa OQ och köpa länk till 1803
Köpa alla möjliga roligheter till 1675 så du har både jubilee och oyster, alla upptänkliga inserts och vips! så har du en allroundklocka med stora möjligheter till variation och en dressare som är så bra det blir.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Tack för inspel!

Tror att subben är den enda som är en keeper

OQ'n som många föreslår jag ska sälja, har varit på väg att åka. Kan aldrig bestämma mig bara...

Tror inte 1803 på länk är ett alt, både pga pris och "too much"-effekten
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Ska ju smälta in på jobbet, du vet...

Med tanke på var du jobbar så är det inget problem. De flesta kommer ändå inte varken se eller förstå vad det är för klocka..

Jag bar en sådan vid min senaste anställningsintervju och det är ingen flashig arbetsgivare.. Han som rekryterade mig bar en 3000 kr Tissot.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Det är bara att köra. Uppenbarligen är det GMTn du kan tänka dig att byta bort. Tycker också det är fett med länk men det blir ju dubbla pengen. Sälj OQ och GMT och skaffa en OQ DD.
 

JohanHLM

Rolex
Tycker du breddar dig genom att byta till en 1803. Kanske annars kunde vara kul att försöka hitta något mer udda t.ex. 6611 alt. 6605?
 

Malcolm Y

Omega
Nja, jag hade nog behållt både 1680 och 1675. Hade sålt OQn och sparat upp till DD. Det ska kanske nämnas att jag inte är mycket för varken dress, quarts eller kronografer. Men i valet du har så är DD en bättre dress än OQ, eftersom OQ är både dress och quarts.
 
Topp