• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snyggaste klockan i guld.

Tjena!

Har på senaste tiden fått någon "hang up" på guldklockor. Har tyckt det ser lite pråligt ut men nu har mina vyer vidgats.
Vilken/vilka klockor tycker ni är dom snyggaste i guld.

Jag kan starta med en bild på min favorit all time high. Inte så oväntad kanske men ändå!
 

Bilagor

  • Dscn2762.jpg
    Dscn2762.jpg
    39.7 KB · Visningar: 607

marlun

Rolex
Är också ett stort fan av guldklockor. Lägger man mycket pengar på en klocka vill man ju ha ett schysst material på köpet! Nedan är några av mina favoriter:

Day-Date 18238, enligt mig den bästa referensen av Day-Date
IMG_7613.JPG


Audemars Piguet Royal Oak 15202OR. 15300OR är inte heller fel eftersom jag tycker att det är skönt med läder. Är det några som kan blanda roséguld till en fin nyans så är det AP, VC och PP. Rolex everose ser ut som koppar.
IMG_7614.JPG


Patek Philippe 3700J. Otroligt cool. Synd att inte 5711:an, eller 5712:an som är ännu snyggare, tillverkas i gulguld på länk
IMG_7612.JPG


Lange 1815 Chrono. Schysst på bild, kan tänka mig att den är magisk i verkligheten
IMG_7615.JPG
 
Senast ändrad:

BadkarsPiraten

Vacheron
Patek Phillippe 5711R.
Den här den mycket fina kombinationen av rosé och brun tavla. Stilig, elegant och enastående vacker på en och samma gång. Ping @Omen
Patek-Philippe-Nautilus-57111R-001-Rose-Gold-chocolate-8.jpg


Sedan måste slå ett slag för min Root Beer på steroider.
Rolex 16718.
Den är inte vacker och elegant som Pateken.
Istället är den rätt kaxig.
ROLEX-OYSTER-PERPETUAL-GMT-MASTER-II-16718-ELUNIVERSODELRELOJ-01-1022x1024.jpg



Och sedan som en "honourable mention", denna oerhört vackra DayDate som jag fick prova på hos @Nymans Ur 1851 i Västerås i måndags.
Den här en utstrålning utan dess like på handleden och storleken kan bara uttryckas med ett ord, magnifico.
Det är också den första och enda klockan i rosé som jag har hållt i och det var lila vackert som jag alltid förväntat mig med extra strössel därpå.
Rolex 40mm DayDate.
(Tyvärr inte min bild, Jag tog ingen bild när jag kände på den).
Rolex-Day-Date-40-3.jpg




Något intressant med min post här är att jag som verkligen älskar Audemars Piguet inte har nämnt en enda AP som bästa guldklocka och svaret är simpelt.
Jag tycker att AP är bäst i stål. Utan tvekan oerhört vackra i guld, men jag anser att dom är vackrast i stål.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Vacheron Constantin Overseas (inte den senaste utan den innan med datum vid kl 12) Patek Philippe 5712 i vit eller roséguld. Båda de två på läder är grymma. Lange har en hel del som är riktigt bra och ska det även vara med länk i guld så en Rolex 16758 nipple.
 
Topp