• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Speedmaster vs Black Bay vs ???

jbbs

Omega
Jubilee är lätt att hitta. Gripenbro.se har ofta minst en länk inne

Tack! Du är en klippa för en nybörjare som mig. Är gripenbro.se okej att köpa från? Tänkte på dom 16xx dom hade inne, vintage är nämligen helt främmande för mig. Jag gillar nytt, glänsande med box och cert. :) Vill inte behöva tänka på service och huruvida klocka är äkta eller ej...
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tack! Du är en klippa för en nybörjare som mig. Är gripenbro.se okej att köpa från? Tänkte på dom 16xx dom hade inne, vintage är nämligen helt främmande för mig. Jag gillar nytt, glänsande med box och cert. :) Vill inte behöva tänka på service och huruvida klocka är äkta eller ej...

Ingen fara! Det är kul att hjälpa till. Gripenbro är reko! Jag och många fler forumsmedlemmar har haft affärer med honom.

Vintage är kul! Men det gäller att man vet vad man köper. Jag har en DJ 16030 till salu som är nyservad med garanti kvar och cert, dock ingen glänsande box...
 

rogart-63

Patek
Det är en 3572. Testade den en vecka men det var inget för mig...
Den är väl lite större typ 42 mm. Finns det inte andra modeller av speedmaster.Som har mindre diameter.
Dålig på alla olika referenser bara. Gör egen del skulle en sån vara perfekt Planet ocean är ju 45mm. Tycker den är rätt stor men börjar vänja mig.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Den är väl lite större typ 42 mm. Finns det inte andra modeller av speedmaster.Som har mindre diameter.
Dålig på alla olika referenser bara. Gör egen del skulle en sån vara perfekt Planet ocean är ju 45mm. Tycker den är rätt stor men börjar vänja mig.

Finns mindre, både manuella och automatiska. Vill du ha automatisk finns Reduced som är på 39mm om jag minns rätt, går att hitta billigt.

Jo, din PO är riktigt stor ;)
image.jpg
 

Pope

Cartier
Speedy-Black Bay......... Går ju faan inte att välja!

Köp en sån där marknadsklocka och vänta tills du glömt en av dem.:blackalien:
 

isbjörn

Panerai
Finns det någon som äger både en Speedy och en DJ så jag kunde se en wrist-size shot med båda på?
Verkar inte kunna googla fram något...
Here you go:

7ujuvyqu.jpg


ve2erusy.jpg


be5usyqe.jpg


Speedyn bär mycket smidigare än diametern antyder. Passar ihop med allt utom vatten.
DJ finns ju i tusen varianter, från toksmycke till nästan toolwatch (nåja). Oslagbart mångsidig och väldigt bekväm. Vattentålig dessutom.

Gå på magkänslan!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Spelar ingen roll vad du har tidigare utan vad du vill ha nu:)

Antar att de är rätt olika på handen så prova dig fram.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Ernie snackar skit som vanligt, typiskt med en nyfrälst.

Speedyn är ikonisk och den passar på länk, rem, Nato ja fan t om velcro.

DJ är ungefär som att köpa en Porsche 924, man har inte råd med en 911 fast man får en Porsche.
 

smulster

Cartier
2-Faktor
Speedy! För mig är valet enkelt... Jag hade nyligen en BB och den funkade inte på mig. Den är sjukt snygg och riktigt välbyggd, men jag trivdes aldrig med den. Så ikonen Speedmaster är given :)
 

jbbs

Omega
Är rätt säker på att det blir en Speedmaster, har varit och provat nu idag och den kändes härlig på handleden.
Frågan är ju då vart den skall köpas, begagnad eller ny? Har aldrig köpt en sån dyr klocka begagnad och är inte jätteinsatt, så känner mig lite orolig huruvida klockan är äkta osv...
 

Icaras

Rolex
Är rätt säker på att det blir en Speedmaster, har varit och provat nu idag och den kändes härlig på handleden.
Frågan är ju då vart den skall köpas, begagnad eller ny? Har aldrig köpt en sån dyr klocka begagnad och är inte jätteinsatt, så känner mig lite orolig huruvida klockan är äkta osv...
Köp på forumet av någon som fått många positiva svar i goodguys/badguys-delen eller aktivare medlem, borde kunna få tag på en till ett vettigt pris. Hade undvikit att köpa från blocket/tradera/ebay/utlandet som oinsatt - trots att klockan är ny.
 
Topp