• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sport/ dykarklocka tips mottages

Mille79

Trollungen
Hej alla,

Jag är ute efter nästa inköp av klocka och letar efter en sport/dykarklocka som komplement till min dressklocka. Dressklockan bär jag nästan uteslutet på jobbet, men även på finare tillställningar utanför jobbet.
Vill komplettera den med en mer sportig modell som också funkar på semestern (läs på stranden, snorkling, dyk etc) men också på jobbet och mer formella tillställningar som ett komplement till min nuvarande dressklocka.

Jag har ganska små armar och letar efter något i 40mm till max 42mm klassen och inte alltför tjock (max 13 mm)

Ja som ni förstår på beskrivningen så ska den klara lite av varje.

Budget är ca 30,000-40,000 sek och Rolex är inte aktuellt:)

De jag har tittat på är:

Blancpain Fifty Fathoms (något stor med sina 43 mm och inom budget om jag hittar nåt på begagnad marknaden)
IWC Aquatimer 2000 (denna modell http://www.chrono24.com/en/iwc/aqua...urlSubpath=/iwc/index.htm&manufacturerIds=124
Girard Perregaux Sea Hawk II (gillar men känns inte helt klockren som dress)

Vilka andra kan ni rekommendera och av ovan nämnda någon ni skulle föredra?

Mvh
Milard
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
jag skulle satsat mina slantar på någon av följande

Omega planet ocean
Tudor Black Bay
Tudor Pelagos
Breitling Superocean heritage
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tjena Milard,

Här är klockan du söker. Sportig, men ändå dressad på skinn och samtidigt tät till 150m - Omega Aqua Terra.

Lite bilder för att knuffa dig över kanten:
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

(Lånade från Pinterest)
 

Mille79

Trollungen
Då gilllar jag den skarpt:)

Villen årsmodell är att rekommendera? Vill inte köpa nnytt. Vad är det för urverk? In-house?
 
Topp