• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sport - Hammarby

willbur

Rolex
2-Faktor
Fin fotboll från bönerna idag!
IMG_5688.jpeg
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Här vare livat! Enschede borta, kommer bli en fantastisk resa. Jag och polarna flyger ner på onsdag och hem lördag (till och från Amsterdam). Kan ju inte bli annat än succé?!

Någon mer som åker ner?
 

morran

Omega
2-Faktor
Här vare livat! Enschede borta, kommer bli en fantastisk resa. Jag och polarna flyger ner på onsdag och hem lördag (till och från Amsterdam). Kan ju inte bli annat än succé?!

Någon mer som åker ner?

Hade vart magiskt! Men får inte till det tyvärr.. fick nöja mig med att boka säsongskort-plåten på hemmamatchen den 3 aug.
 

kungmikael

KS Explorers Club
2-Faktor
Blir tyvärr ”bara” hemmamatchen för min del också, men det blir nog kul det med! Bortamatch utomlands ligger jäkligt högt på min bucket list, men det blir inte denna säsongen.
 

morran

Omega
2-Faktor
Man vill ju hälla syra i sina ögon när man kollar på Hammarby 2023.. Hur är det möjligt att spela så långsamt och skapa så otroligt få lägen match efter match?

Är det dags att kicka spanjornen nu kanske?
 

kungmikael

KS Explorers Club
2-Faktor
Det var väl typ kvalet i svenska cupen i vintras man hade en bra känsla senast, efter det är det mestadels PTSD från 2009.
 
Man vill ju hälla syra i sina ögon när man kollar på Hammarby 2023.. Hur är det möjligt att spela så långsamt och skapa så otroligt få lägen match efter match?

Är det dags att kicka spanjornen nu kanske?
Tänker på snubben som satt framför mig på AFC Wimbledon-Sutton i höstas, en bit in i andra reste han sig upp sprang ner till tränarna och skrek - ”what are you doing Monday to Friday?”.
Kan appliceras på grönvitt just nu.
Utan att överdriva, det ser inte bra ut. Kanske lika bra att skicka ner HTFF till Holland.
 
Någon som tar ”Gula bussen” till Studenternas i dag?
Förra året var en kanondag, risk för bakslag i dag, helt klart.
Kämpa!!
🇳🇬🇳🇬🇳🇬
 

morran

Omega
2-Faktor
Jag missade tyvärr gula bussen till Uppsala idag..
Otroligt förlösande seger idag. Fortfarande ingen bländande fotboll, men helt klart ett fall framåt. Kul att se Kralj idag. Även Joels inhopp tycker jag var piggt. Tycker alla förutom Madjed gör det bra/godkänt idag.
 

Jonteh

Cartier
Hoppas det gick bra efter matchen.
Fick ett mess från min yngste son som är på plats på långsidan ”allt är lugnt med oss” strax efter 22, hade ingen koll på idiotin förrän nu i morse.
Vändning hemma anbefalles.
Jag stod på kortsidan så såg bara stökigheterna på avstånd. Den holländska polisen var under all kritik på matchen, ett skämt som inte kunde ta över situationen snabbt. Hoppas din son mår bra efter det som hände.
 

morran

Omega
2-Faktor
Först och främst otroligt starkt jobbat av alla spelare igår! Riktigt krigarinsats. Det som utspelar sig efter slutsignal (och även innan med att supportrar slussas runt som boskap) är helt oacceptabelt. Att stadens borgmästare går ut och säger att Hammarby är en ond klubb, samtidigt som hemmasupportrarna attackerar sittande publik är ett skämt.

En inte allt för vild gissning är att det kommer smälla ordentligt på torsdag. Och de Twentesupportrar som åker till Stockholm lär få betala för det som hände igår.
Jag hoppas verkligen att det är lugnt inne på arenan bara så vanligt folk inte kommer emellan.
 
Senast ändrad:
Fick detta mess i morse:
„Inte helt omöjligt ändå.
Ja det gick bra. Men herregud, bemötandet från polisen är det värsta jag någonsin varit med om.
Hela dagen var de enbart ute efter att sabba för oss. Full koll på oss minut för minut men när Bajarna på långsidan får storstryk tar det 7-10 minuter innan de börjar jogga in.“
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Först och främst otroligt starkt jobbat av alla spelare igår! Riktigt krigarinsats. Det som utspelar sig efter slutsignal (och även innan med att supportrar slussas runt som boskap) är helt oacceptabelt. Att stadens borgmästare går ut och säger att Hammarby är en ond klubb, samtidigt som hemmasupportrarna attackerar sittande publik är ett skämt.

En inte allt för vild gissning är att det kommer smälla ordentligt på torsdag. Och de Twentesupportrar som åker till Stockholm lär få betala för det som hände igår.
Jag hoppas verkligen att det är lugnt inne på arenan bara så vanligt folk inte kommer emellan.
Fruktansvärt bemötande. Hade kontakt med folk på plats och fick en del direktrapporter.

Hoppas Bajen-Ultras m.fl. har vett att inte ge sig på oskyldiga supportrar i Sthlm nästa vecka.
 

Jonteh

Cartier
Fick detta mess i morse:
„Inte helt omöjligt ändå.
Ja det gick bra. Men herregud, bemötandet från polisen är det värsta jag någonsin varit med om.
Hela dagen var de enbart ute efter att sabba för oss. Full koll på oss minut för minut men när Bajarna på långsidan får storstryk tar det 7-10 minuter innan de börjar jogga in.“
Reagerade på samma sak, tog lååång tid innan polisen kom in på arenan. Men när Bajen bara vill dricka bärs och ha det bra innan matchen så behandlas man som ett djur... Bedrövligt
 

kungmikael

KS Explorers Club
2-Faktor
Twente var (som väntat) för tufft motstånd att börja med, men bortsett från förlusten så måste jag ändå säga att Bajen var otroligt bra igår, vem hade trott att vi skulle kunna tvinga Twente att svettas rejält för avancemang med tanke på hur vår säsong varit hittills i allsvenskan? Hatten av för Bajen, det var riktigt kul att se! Läktaren kokade i 120 minuter, helt klart bästa trycket jag upplevt på Tele2 👏🏻
 

morran

Omega
2-Faktor
Tredje raka hemmamatchen med insläppet kvittering på övertid. Cifuentes ryktas ut. Svaga nyförvärv, undantag Djuka. 17.000 på läktaren. Svårt att se vad Hammarby 2024 kommer vara. Måste vi verkligen spela de sista två.. just nu vill man bara blåsa av allsvenska 2023.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Tredje raka hemmamatchen med insläppet kvittering på övertid. Cifuentes ryktas ut. Svaga nyförvärv, undantag Djuka. 17.000 på läktaren. Svårt att se vad Hammarby 2024 kommer vara. Måste vi verkligen spela de sista två.. just nu vill man bara blåsa av allsvenska 2023.
För dålig trupp. Vi har inte en spelare som skulle ha en plats i ett av lagen som ligger topp tre. Nu är det klart att Cifuentes ryker, så nästa år blir garanterat att tramsa runt i mitten igen.
 
Topp