Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Stållänk på vintern

Diskussion i 'Diskussion' startad av Isodor, 3 oktober 2013.

1. Isodor
    Trådstartare

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Halloj!

Är det bara jag som tycker det kan vara ganska jobbigt att bära stål/metallänk på vintern när man är utomhus i kylan?

T.ex när man ute och rastar hunden, eller arbetar utomhus, kan metallen bli olidligt kall, som ifall blodkärlen runt handleden ska frysa ihop och jag behöver utföra amputation på plats med hjälp av en rostig yxa.

Funderar därför på att komplettera med gummi/läder under de kalla månaderna.

Hur upplever ni det? Kör ni på och biter i det sura äpplet och spelar tuffa, eller viker ni ner er likt mig?

De personer jag har pratat med om detta säger till mig att man ska köra länk på vintern och gummi på sommaren, om man ska följa "koden".

Trevlig torsdag!

cheepo63 gillar detta.
  2. Skolläraren

Skolläraren Friends of KS

Om jag ska vara ute så pass länge att jag hinner bli kall så har jag alltid på mig vantar som täcker klockan. Annars släpper man in kylan innanför sina kläder hursomhelst om det är helt öppet från handleden och in till armarna.

3. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Men!! Hallå! ALLTID länk på vintern! Gummi enbart på sommaren, läder funkar givetvis. Nä.. Bara bita i det sura kalla äpplet :)

Rozzy, Camo00 och svesam gillar detta.
  4. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    JA! Stål länk is the SHIT! Men skall väl tilläggas att det beror mycket på vilken klocka det är, men då jag personligen kör mycket tool watch så gillar jag och tycker att länk är snyggas på klockorna.

5. Erikd

Erikd Stadsbo

Från:
    Östergötland
    Har inte riktigt känt av det problemet faktiskt. Vet inte om det beror på att mina ganska korta armar gör att händerna inte sticker så långt utanför jackärmarna eller att jag oftast bär handskar utomhus och långärmade skjortor och tröjor. Blandar annars frisk mellan länk, gummi, läder och nato på mina klockor.
    Kan väll bara säga att handskar som täcker handleden är skönt på flera sätt!

6. CptSlow

CptSlow Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Har faktiskt aldrig haft detta problem. Är det så kallt ute att metallen skulle bli iskall så har man väl jacka, handskar eller motsvarande som täcker klockan?

7. frere

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Gummi på vintern tycker jag blir riktigt otäckt. Hårt och konstigt i kylan. Tycker dessutom att det ser betydligt bättre ut till casual sommar-outfit än till skjortor, stickat etc.

8. Isodor
    Trådstartare

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Min handske har ju en spänn-söm som gör att min dykare ej får plats i handsken.

Handskarna är mer dagligt bruk och inte några snowboardhandskar. Hade man haft sådana stora hade det varit case-closed. Dock hade det sett lite lustigt ut på stan.

Klockan brukar alltid hamna i skarven mellan handsken/jackan, vilket gör att den inte är täckt, tyvärr.

9. Omen

Omen Goldmember

Den här lösningen tycker jag var ganska innovativ för frusna handleder, något för cheepo63 att producera inför vintern?

Årets KS Julklapp!:)

Icaras, Hubbatix, Rozzy och 2 andra gillar detta.
  10. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Har jackan eller handsken över, aldrig upplevt problemet!

11. cheepo63

cheepo63 Läderjesus

Från:
    Strängnäs
    Man kanske skulle fodra länken med fleece? :D

12. Aldrig upplevt det som ett problem...

Bojke och Spencer gillar detta.
  13. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Som vanligt säger jag: koder är bara strunt! Kör på det du gillar, det funkar alltid.

Imho ;)

Hubbatix gillar detta.
  14. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Bund på beatern! Jäkla coolt.

15. Da_Ni

Da_Ni Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Inte ett problem för mig, handsken och jackan över klcokan om det är så kallt.

16. Sumo

Sumo Bonde

Från:
    Göteborg
    har heller aldrig upplevt detta som ett problem. Är det kallt så har man väl en jacka över?

17. cheepo63

cheepo63 Läderjesus

Från:
    Strängnäs
    Detta funkar alltid.

Bojke, Omen och leben gillar detta.
  18. k9handler

k9handler Stadsbo

Aldrig några problem med länk på vintern.

19. leben

leben El Patrón

Jag har bara upplevt det problemet när jag sprungit iron man i bar överkropp i december.

Bojke, k9handler och cheepo63 gillar detta.
  20. svesam

svesam Friends of KS

Från:
    Höga Kusten

+1

//Daniel

21. Sond

Sond Friends of KS

Men.., på riktigt? Normalt antar ytan på metallen som är i kontakt med huden i princip samma temperatur som huden. Att klockan skulle flytta lite på sig och kännas jättekall låter mer som något man kan fundera på än något man verkligen upplevt.

Jmf med bastu. Klockor och halsband kan bli väldigt varma. Men det känner man inte förrän de flyttas lite. Jag hade under barn och ungdomsåren en liten id-bricka. Inte kände jag den när jag bastade. Förrän man flyttade på sig och brickan rörde på sig...

22. joey

joey Stadsbo

Fråga Reinhold. Det verkar iaf gå bra att bestiga Mt Everest med stållänk.

Aquaracer2 och maxmol gillar detta.
  23. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Blir länken för kall har man länken lite för löst enligt mig. Sitter den tightare fungerar den utmärkt som en kylfläns!

sunkan gillar detta.
  24. MJ24

MJ24 Friends of KS

Vid vanlig användning har jag inte märkt några problem med vinteranvändning av kocka på länk.
    Skall man ut på äventyrsemester i polartrakterna kanske man skall hålla sig till tyg eller gummi!:D

25. MJ24

MJ24 Friends of KS

Gör du det ofta?:p
    Bilder!!:D

26. leben

leben El Patrón

Känns inte seriöst att lägga ut bilder på mig själv i baröver.......:)

27. ZQT

ZQT The Banker

" cheepo63 gillar detta" Skräll :woot: nu kommer alla köper läderband av killen! Är det ett "oskyldigt" inlägg av Zenith eller är Zenith och Cheepo samma person kanske!?

Bojke och cheepo63 gillar detta.
  28. MJ24

MJ24 Friends of KS

Kanske inte...kanske upprör någon...men du hade ju klocka så det följer ju tråden...!:D

29. leben

leben El Patrón

cheepo63 är fullbokad till mars.

cheepo63 gillar detta.
  30. maxmol

maxmol Präst

Från:
    Stockholm
    Stållänk. Annars är du förkastad till att bära bund-band och vem fan vill göra det mot sin klocka och sig själv....

Men läder funkar ju iof också. :)

Mårtenssons ur Brookfield