• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stållänk på vintern

Emil

Cartier
Jag har bestigit Kebnekaise, Fulufjällen, Nipfjället och Städjan med både stållänk och gummi på handleden utan problem. man fryser inte mer bara för att det är stål direkt mot huden, känns klockan rätt så bär den i det skicket du vill.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Det där med "koden" känner jag inte igen. Kanske borde snacka med någon kompis på FRA?

Däremot kan jag känna igen det där med att bli kall om handleden, men det handlar mer om att vanten/handsken lämnar ett glapp - inte att själva länken blir så kall att den kyler handleden. Jag har för övrigt mina länkar ganska tight på handleden och har uteslutande just länk. Har för all del såväl Nato som läder, men de brukar aldrig få stanna kvar mer än någon enstaka timme... sedan har "nyhetens behag" gått över för mig.

A
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Jag har bestigit Kebnekaise, Fulufjällen, Nipfjället och Städjan med både stållänk och gummi på handleden utan problem. man fryser inte mer bara för att det är stål direkt mot huden, känns klockan rätt så bär den i det skicket du vill.
Jomen på de där ställena har jag också varit. Med den här kompisen:

LittleBrother.jpg


Och inte frös jag om handleden... Men du: "Bestiga" är väl att ta i. "Vandra" känns väl mer beskrivande, tycker jag. :D
A
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Här på bästkusten har vi alltid sol och +20 grader, så vi har inte det problemet. Här regnar det dessutom aldrig.
 

Tantal

Omega
2-Faktor
Länk för min del, funkar även i minus! (När jag börjar byta till läder, gummi eller zulu då har jag börjat förstå att det är klockdj-n jag inte är nöjd med. Försöker väl höja den på nått sett!)
Tog 40 år att komma på det!

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
 
Topp