• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Redo för vägarna. :cool:
AB6B31A1-0741-46BD-82E9-FD546D2E1119.jpeg
 

McGyver

Rolex
I valet och kvalet om det ska bli hoj i år. Är inne på Blocket och kikar varje dag och såg nyss en annons för en gammal CBR1000 och fick flashbacks från ungdomen.

På den tiden så kunde man hyra motorcyklar på Honda Center som då låg på Vanadisvägen längt ner mot Sveavägen. Det enda kravet var att man var 18 och hade mc-kort. Utrustning kunde man hyra så inte ens det behövde man, och inga andra krav mer än cash :) De två modellerna som jag minns att de hade till uthyrning var VFR750F och CBR1000F. Det var en galen känsla att som 18-åring gå och hyra en CBR1000 för en dag och susa iväg ...happy days :)

Honda VFR750F 88  4.jpg
Honda CBR1000F 87  3.jpg
Ahhhhh.....en ”Dansk”,(CBR100F-90) Har haft tre CBR1000F genom åren och höll på att köpa en fjärde när jag tröttnade på bilköerna i höstas-sjukt mycket cykel för pengarna!
Slutade med köp av en snällare kusin som pendlingshoj istället, CBF1000F
c4_r.jpg
 

Monke

Cartier

Chrisse

Patek
2-Faktor
Vill tipsa er alla om den här appen som jag fick höra om på nyheterna nu imorse:

Detecht - Din Motorcykelapp av Detecht Technologies AB https://itunes.apple.com/se/app/detecht-din-motorcykelapp/id1373032762?mt=8

Den är i ett teststadie nu men ska känna av när en olycka inträffar och automatiskt larma SOS. Väldigt bra idé.

Använt den ett tag, dock inte vurpat med den på. Men finns en hel del andra fina användningsområden.. typ spåra och analysera åkturen.
 
Topp