• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nilas

Patek
2-Faktor
Jaha, då var semestern slut och kneget börjar imorgon :confused:. Underbart är kort som det så vackert heter. Klockmässigt så har jag två pjäser som har varit sommarens höjdare för mig, en riktigt grym affordable-superdeluxe och en som jag plötsligt fick ett oemotståndligt sug efter men dock ej så affordable eller mikro. Avslutar semestern med bilder på båda pjäserna trots att kanske bara den ena platsar i gillestugan men det är ju här jag bor så... :D.
Rock on gubbs och gumms :).
kQQgtkQ.jpg
TNPwKfL.jpg
 

sirengatto

Panerai
2-Faktor
Formuleringen på just det där gör att jag vanligtvis håller mig borta från hela subavdelningen. Det blir en sån tydlig påminnelse om vilken lyxkonsumtion klockor är, varpå jag mår illa och hatar mig själv ännu mer. Det kanske är därför jag trivs här. Eller trivdes. Vi får se.

Försökte blåsa liv i en litteraturtråd inne på Lifestyle, det gick sådär. En annan gång försökte jag bidra med tips i föräldraskap som inte handlade om materiella ting. Det gick helt åt helvete. Jag borde naturligtvis ha förstått bättre.

Shiny, shiny, shiny boots of leather.
3D7F67FD-0441-40E2-9FD4-89134B3B4E7E.jpeg
 
Helt såld på bicompax nu. Tips på andra?

Är du nöjd med din DH @Remofflan ? Är ju en bicompax så kan vara ett alternativ. Tror jag skippar 1962 enbart pga. att jag inte vill ha en tickade sub dial. Men egentligen den designen jag gillar bäst.

Kollat på undone som jag gillar men de har tickande visare. Vill nog ha en till panda eller arg panda krono med två subdials.
2DFF0277-E111-4FBF-97CC-9BADBD959B6C.jpeg
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Formuleringen på just det där gör att jag vanligtvis håller mig borta från hela subavdelningen. Det blir en sån tydlig påminnelse om vilken lyxkonsumtion klockor är, varpå jag mår illa och hatar mig själv ännu mer. Det kanske är därför jag trivs här. Eller trivdes. Vi får se.

Försökte blåsa liv i en litteraturtråd inne på Lifestyle, det gick sådär. En annan gång försökte jag bidra med tips i föräldraskap som inte handlade om materiella ting. Det gick helt åt helvete. Jag borde naturligtvis ha förstått bättre.

Shiny, shiny, shiny boots of leather.
3D7F67FD-0441-40E2-9FD4-89134B3B4E7E.jpeg

haha, ja jag läste familjetråden eller vad den heter och det var ju bilsnack om något. Inte mycket andra råd och tips, kanske finns men de sista sidorna var bilar bilar bilar.

Jag bytte klocka till en bronsklocka som om det vore onsdag.

DD600B95-0CD7-4C91-9ACC-BCCD9CAA310C.jpeg
 

sirengatto

Panerai
2-Faktor
haha, ja jag läste familjetråden eller vad den heter och det var ju bilsnack om något. Inte mycket andra råd och tips, kanske finns men de sista sidorna var bilar bilar bilar.

Jag bytte klocka till en bronsklocka som om det vore onsdag.

DD600B95-0CD7-4C91-9ACC-BCCD9CAA310C.jpeg
Jag var inne någonstans där trådskaparen uttryckligen efterfrågade tips, och allt handlade om blöjor, barnstolar, bilar som du säger etc. Och som nån annan jävla drummel kom jag där och pratade om anknytning likt traktens fånskalle :sorry:

BILD DAMN IT.
Jag kallar konstinstallationen Den tickar för nederlaget.
1006FA49-677F-4704-80B0-EB83F43822A1.jpeg
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Jag var inne någonstans där trådskaparen uttryckligen efterfrågade tips, och allt handlade om blöjor, barnstolar, bilar som du säger etc. Och som nån annan jävla drummel kom jag där och pratade om anknytning likt traktens fånskalle :sorry:

BILD DAMN IT.
Jag kallar konstinstallationen Den tickar för nederlaget.
1006FA49-677F-4704-80B0-EB83F43822A1.jpeg

Varning OT: Ja det hade varit intressant att prata den delen också, särskilt bland pappor och se hur och om gemene man tänker i de banorna. Min fru har varit drivande och utbildat mig. Vi tillämpade bl a "circle of security", gick en kurs via öppna förskolan som vi blev erbjudna gratis för att pedagogerna gått en kurs och nu ville öva. Så sjukt nöjda och samtidigt så sjukt mycket intressant med barn och psykologi som man inte kan föreställa sig ens finns.

Klockbild från den eviga nattningen
327D9180-FF21-43AF-A19F-90D04F40A375.jpeg
 
Senast ändrad:

TotteH

Patek
2-Faktor
Formuleringen på just det där gör att jag vanligtvis håller mig borta från hela subavdelningen. Det blir en sån tydlig påminnelse om vilken lyxkonsumtion klockor är, varpå jag mår illa och hatar mig själv ännu mer. Det kanske är därför jag trivs här. Eller trivdes. Vi får se.

Försökte blåsa liv i en litteraturtråd inne på Lifestyle, det gick sådär. En annan gång försökte jag bidra med tips i föräldraskap som inte handlade om materiella ting. Det gick helt åt helvete. Jag borde naturligtvis ha förstått bättre.

Shiny, shiny, shiny boots of leather.
3D7F67FD-0441-40E2-9FD4-89134B3B4E7E.jpeg
+1 på den...
 
Topp