• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Husse

Patek
Bättre än det varit,har övningar jag gör varannan timme,men den brännande känslan från höft till armhåla som kommer några gånger om dagen kunde inte läkarna svara på va det är.
En bekant till mig fick nån ”kortslutning” av nerverna i ena foten, den blev tvärvetenskap och smärtade så mycket att hon inte kunde ha skor/ duscha foten!
Hon har provat diverse smärtlindring men inget funkar... Hon har lärt sig att fokusera bort den brännande känslan!
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
BB667CD4-23DD-452D-88F4-68EAE72642D1.jpeg

Den här finns bara i ungefär 200 exemplar enligt Julian Kampmann. Jag och otaggbare Bobo äger varsin. Godnatt :mad:
Ref?
 

Acos

Audemars
Man skruvar på det som ser ut som kronan för att lossa den fyrkantiga delen som sitter ytterst, som är den faktiska kronan...
Den fjädrar utåt när den släpper sista gängan.
IMG_20200817_081719.jpg

Tar en stund att vänja sig vid.
Jaha! Trodde man skulle kunna dra ut det som visade sig vara kronan för att sen komma åt kronan men det där var ju ändå en smart lösning:)
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Beställde ett batteri till Pulsaren jag hittade för en femma, om klockan fungerar ska det bli häftigt att gå runt med en klocka som kostar mindre än en Ben and Jerry's (inklusive batteriet då självfallet). Eller ja om man inkluderar nytt läder så kostar den nästan som två Ben and Jerry's, kostnaden springer iväg fort :hilarious:

IMG_20200813_123553.jpg
 

mao

Cartier
Jag var inne någonstans där trådskaparen uttryckligen efterfrågade tips, och allt handlade om blöjor, barnstolar, bilar som du säger etc. Och som nån annan jävla drummel kom jag där och pratade om anknytning likt traktens fånskalle :sorry:

BILD DAMN IT.
Jag kallar konstinstallationen Den tickar för nederlaget.
1006FA49-677F-4704-80B0-EB83F43822A1.jpeg
Det är anledningen till att jag trivs i den här tråden.
Klockintresse kan tyvärr ibland blandas med elitism och snobberi, samt en allmän prylhysteri. Mina värderingar och intresse rimmar betydligt bättre med stämningen här inne.
 

sirengatto

Panerai
2-Faktor
Börjar där jag avslutade igår.
Sharkmaster.:happyhappy:
IMG_20200817_074954.jpg
IMG_20200817_075104.jpg
IMG_20200817_075206.jpg

Lågt vatten i östersjön idag. Du får ge dig ut i farleden idag @sirengatto .:p
Sweet! Jag är allt som oftast i farleden och härjar. Vad än det gäller.

På mitt arbetsplats möts man alltid av ett sopberg på måndagsmorgnar. Då är ribban satt. Än är det semestertider och förhållandevis lite sopor.
02F59DCB-92C8-4B61-8BCA-921BE871CC39.jpeg
 

Waldorf

Audemars
Denna rackare är mysig att ha på armen på något sätt.
Funderar på vart @kjesul tagit vägen inte sett han här på länge.
94B62439-F05F-476C-BA37-54A3BE6B56CE.jpeg
Tack min vän för din omtanke :). Har inte riktigt gnistan just nu. Kollar in ibland och då har det passerat 40 sidor som jag inte orkar läsa igenom, så blir en blick här och där. Håller på med båten, bygger lite runt huset (ännu ledig på västkusten), läser in en AI kurs och umgås med hustrun när hon inte jobbar. Byter klocka varje dag. Och har faktiskt ett inkommande paket, förhoppningsvis imorgon... :hungry::happyhappy: Och är ju lite sugen på den nya micro-klockan hur det nu går med den...
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Det var inte där skon klämde. Se inlägg nummer 86821 (högst upp förra sidan).
Jodå, jag har läst även det. Men kopplat till första inlägget som handlade om Bulova, Timex, Seiko osv så gör jag tolkningen att de märkena anses OT. Därav min undran om läskunnighet, eftersom dessa är affordables och således inte OT.

Edit: för övertydlighet:
"Kan ni försöka hålla topic? Seiko är exempelvis INTE ett mikromärke, det är en av världens största tillverkare. Detsamma gäller mycket annat allmänt massproducerat ni postar här, exempelvis Timex, Bulova mm."

"Kan vi då enas om att sluta anmäla OT i tråden hela tiden så den kan låsas upp och få härja någorlunda fritt?"

Sen är det naturligtvis så att den största delen av lässvårigheter finns hos dem som anmäler inläggen innehållande affordables, inte hos moderatorn som låste.
 
Senast ändrad:

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jodå, jag har läst även det. Men kopplat till första inlägget som handlade om Bulova, Timex, Seiko osv så göra jag tolkningen att de märkena anses OT. Därav min undrar om läskunnighet, eftersom dessa är affordables och således inte OT.

Edit: för övertydlighet:
"Kan ni försöka hålla topic? Seiko är exempelvis INTE ett mikromärke, det är en av världens största tillverkare. Detsamma gäller mycket annat allmänt massproducerat ni postar här, exempelvis Timex, Bulova mm."

"Kan vi då enas om att sluta anmäla OT i tråden hela tiden så den kan låsas upp och få härja någorlunda fritt?"

Sen är det naturligtvis så att den största delen av lässvårigheter finns hos dem som anmäler inläggen innehållande affordables, inte hos moderatorn som låste.
Precis så resonerar jag också vardande dessa märken, jag är rädd att vi ej sett slutet på denna dispyt.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Nu vill man inte vara den som är den men skulle tro att anmälningarna inte kommer från dom som hänger här.. Klart man ska få posta klockor som är affordable i micro/affordable tråden..
Det tror inte jag heller. Problemet är att genom att de som anmäler för OT knappast kommer vila på lagrarna så sitter vi tekniskt sett i ett skruvstäd.
 
Topp