• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

moggelito

Rolex
2-Faktor
Grus och en tombola borde funka:cool:
Bra tips! Vad tror du om denna? :D
https://www.hornbach.se/shop/Betongblandare-HM-P-135-l/7943836/artikel-detaljer.html
Jäklar vad schysst du har fått till den. Som någon sa tidigare, har aldrig setting den då grön. :woot: Vad är det gör canvas du har? Såg trevligt ut! :)
Nä, jag har inte sett den nyansen förut heller, tror den lille kameolonten trivdes bra i skogen :)
Det är ett Archer, köpt på Amazon i Tyskland. Tunt och skönt faktiskt.
https://www.amazon.de/Watchstraps-Q...green+canvas&qid=1597650729&sr=8-3&th=1&psc=1
Bara att ta fram sin tombola. Antagligen ligger den inte så djupt begravd då man antagligen använde den häromdagen senast.;)
Bobo, Jag är nog den ende i tråden som inte har en sådan men vad tror du om den i länken? :p:D
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Det var längesedan jag kikade in här – gött att se lite drama ;)

Steinharten på näven sedan igår! Sedan jag längde länken lite så har den fått mer tid. Lite bilhandlarhäng är tydligen helt rätt väg att gå! Den är ändå vansinnigt bra.

IMG_20200816_124026.jpg
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Det tror inte jag heller. Problemet är att genom att de som anmäler för OT knappast kommer vila på lagrarna så sitter vi tekniskt sett i ett skruvstäd.

Som jag skrev till moderator igår så är begreppet "affordable inom citationsteckecken sjukt brett och handlar inte om utpris på respektive klocka utan kan lika gärna vara en affordable oavsett horologisk nivå, dvs allt från Phoibos, Seiko, Eterna, beg Chopard mm där uren blir prisvärda för vad man får om man nu ser behov av "hög nivå". Det är upp till postarens omdöme och uppfattning att avgöra detta och har funkat bra hittills.

856F08C2-A20C-43A8-A75B-7E90F9440BC9.jpeg
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Som jag skrev till moderator igår så är begreppet "affordable inom citationsteckecken sjukt brett och handlar inte om utpris på respektive klocka utan kan lika gärna vara en affordable oavsett horologisk nivå, dvs allt från Phoibos, Seiko, Eterna, beg Chopard mm där uren blir prisvärda för vad man får om man nu ser behov av "hög nivå". Det är upp till postarens omdöme och uppfattning att avgöra detta och har funkat bra hittills.

Det är dessutom självreglerande, skulle jag säga. Ingen kommer (förhoppningsvis) att börja posta svindyra klockor bara för att man köpt "billigt" relativt listpris, trots att det med lite vilja skulle kunna vara att betrakta som on topic eftersom man säkert kan känna att man fått massor av klocka för pengen.
 
Senast ändrad:

Nicke75

Patek
2-Faktor
Tack min vän för din omtanke :). Har inte riktigt gnistan just nu. Kollar in ibland och då har det passerat 40 sidor som jag inte orkar läsa igenom, så blir en blick här och där. Håller på med båten, bygger lite runt huset (ännu ledig på västkusten), läser in en AI kurs och umgås med hustrun när hon inte jobbar. Byter klocka varje dag. Och har faktiskt ett inkommande paket, förhoppningsvis imorgon... :hungry::happyhappy: Och är ju lite sugen på den nya micro-klockan hur det nu går med den...
Ett break är aldrig fel men skönt att du mår fint :) Vilken micro-klocka är det?
Har jag missat någon :cool:
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Kul att få hem bandet som jag vann via Instagram för nästan två månader sedan! Har redigerat bort mitt efternamn men vilken fin gest att dessutom få med det! Superfint band, unik design men jag gillar det :)
424C702A-E546-456C-9469-4FA32BFC4329.jpeg
Häftigt och jäkligt affordable. :cigar: Det ska bli kul att se det monterat på en klocka (affordable givetvis). :snaphappy:
Ser schysst ut :) På rätt klocka så blir det perfa.
Jag väntar med på ett ;)
Spännande! :woot: Du köper alltid coola band!:cool: Micro? Affordable? :confused:


Jag ber om ursäkt om någon blir ledsen och butthurt över att jag postar en bild på en inte micro men jäkligt affordable klocka, men jag vill så gärna visa upp mitt micro och affordable band från Poseidon som passar bäst på just den här klockan. :bored:
Om någons OCD går i taket så tar jag gärna vidare diskussioner via PM. :shifty:
SRP777_Poseidon.jpg

16dfb68615a8fa308014c1efc142df23--dog-clothing-rescue-dogs.jpg
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Häftigt och jäkligt affordable. :cigar: Det ska bli kul att se det monterat på en klocka (affordable givetvis). :snaphappy:

Spännande! :woot: Du köper alltid coola band!:cool: Micro? Affordable? :confused:


Jag ber om ursäkt om någon blir ledsen och butthurt över att jag postar en bild på en inte micro men jäkligt affordable klocka, men jag vill så gärna visa upp mitt micro och affordable band från Poseidon som passar bäst på just den här klockan. :bored:
Om någons OCD går i taket så tar jag gärna vidare diskussioner via PM. :shifty:
SRP777_Poseidon.jpg

16dfb68615a8fa308014c1efc142df23--dog-clothing-rescue-dogs.jpg
1. DU är kung! :cigar: Någon har uppenbarligen missat "Affordable" delen i tråd rubriken!
2. Jag vann tävling på samma sida som @TerryTee och ska få hem ett singlestrap i liknade stil :)
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Häftigt och jäkligt affordable. :cigar: Det ska bli kul att se det monterat på en klocka (affordable givetvis). :snaphappy:

Spännande! :woot: Du köper alltid coola band!:cool: Micro? Affordable? :confused:


Jag ber om ursäkt om någon blir ledsen och butthurt över att jag postar en bild på en inte micro men jäkligt affordable klocka, men jag vill så gärna visa upp mitt micro och affordable band från Poseidon som passar bäst på just den här klockan. :bored:
Om någons OCD går i taket så tar jag gärna vidare diskussioner via PM. :shifty:
SRP777_Poseidon.jpg

16dfb68615a8fa308014c1efc142df23--dog-clothing-rescue-dogs.jpg

BAAAM! :blackeye::hilarious:
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Häftigt och jäkligt affordable. :cigar: Det ska bli kul att se det monterat på en klocka (affordable givetvis). :snaphappy:

Spännande! :woot: Du köper alltid coola band!:cool: Micro? Affordable? :confused:


Jag ber om ursäkt om någon blir ledsen och butthurt över att jag postar en bild på en inte micro men jäkligt affordable klocka, men jag vill så gärna visa upp mitt micro och affordable band från Poseidon som passar bäst på just den här klockan. :bored:
Om någons OCD går i taket så tar jag gärna vidare diskussioner via PM. :shifty:
SRP777_Poseidon.jpg

16dfb68615a8fa308014c1efc142df23--dog-clothing-rescue-dogs.jpg
:wideyed: Har du gjort det bandet själv?
 
Topp