• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

FOQ

Audemars
Nej, CNS har alltid varit usla på att besvara mail och tagit extremt lång tid på sig att leverera även om vissa ibland har haft tur. Dock verkar det vara värre än någonsin just nu och det är många som har väntat i flera veckor eller till och med ännu längre och fortfarande inte har fått sina varor. :(

Ett råd till alla i tråden är att hålla sig borta med andra ord. Får lite känslan av att det är illa ställt. Som du säger har det alltid varit lite knackigt.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Instämmer, alltid varit segt men inte så här segt. Kanske är mycket beställningar som kommit in nu iom "70% Sale" ? Eller så är det ett sjunkande skepp och de har helt enkelt sluta bry sig.
De hävdar bestämt motsatsen men jag tror att de inväntar varor från Kina som fastnat p.g.a. corona men jag förstår inte varför de inte bara säger det i så fall. Förståelsen är nog större om man kontinuerligt uppdaterar sina kunder med ny information än om de bara struntar i allt och ignorerar mail.

Jag har köpt lite blandade band varav vissa varit rent skräp medan andra varit väldigt prisvärda men som någon skrev i CNS-tråden så är deras hantering under all kritik och man betalar hellre mer någon annanstans om det innebär att man faktiskt får sina varor och i vettig tid dessutom.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag kan passa på att höja ett varningens finger även för natoband.nu som verkar blåsa kunder till höger och vänster och där enda sättet att få tillbaka sina pengar är en polisanmälan för bedrägeri och/eller en anmälan till PayPal.

Är man ute efter trevliga natoband så finns det flera seriösa svenska aktörer som förvisso är lite dyrare men som levererar enormt mycket högre kvalitet på både varor och bemötande. Strapped, Singular straps och Royal Straps för att nämna några. :)
 

johanssonjo

Breitling
2-Faktor
Jag fick faktiskt leverans från CNS i förra veckan, efter två-tre veckors väntan. Enligt mejl från de så har de väldigt mycket pga deras utförsäljning. Sen känns de väl inte som en helt stabil sida att handla från.
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
De hävdar bestämt motsatsen men jag tror att de inväntar varor från Kina som fastnat p.g.a. corona men jag förstår inte varför de inte bara säger det i så fall. Förståelsen är nog större om man kontinuerligt uppdaterar sina kunder med ny information än om de bara struntar i allt och ignorerar mail.

Jag har köpt lite blandade band varav vissa varit rent skräp medan andra varit väldigt prisvärda men som någon skrev i CNS-tråden så är deras hantering under all kritik och man betalar hellre mer någon annanstans om det innebär att man faktiskt får sina varor och i vettig tid dessutom.
Ja. Kan ju nästan garantera att ägaren kollat kommentarer och omdömen här på KS.
Räcker ju med en snabb googling på företagsnamnet för att landa här och läsa om alla problem kunderna haft.
Undra om de har mest svenska eller utländska kunder?
 

Jungelbobo

Cartier
Efter ett idelt sökande i 48h, missad auktion med 2 minuter och 1 försök till bedrägeri så fann jag till slut en Obris Morgan med gulf-tavla!
Nu återstår bara väntan men ack så kul det skall bli att stifta bekantskap med denna pjäs! :)
IMG_20200420_211045.jpg
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Mycket i utlandet tror jag.
Mycket möjligt. Kollar man deras instagram så har de ju 56k följare..
Gick igenom några kommentarer och dom säger att det dröjer pga Corona även där.
Det verkar som att det är på instagram man ska klaga för att få svar, det är ju klart, där ser ju folk vad och om dom svarar.
 
  • Like
Reactions: FOQ

Watcharound

Panerai
2-Faktor
Efter ett idelt sökande i 48h, missad auktion med 2 minuter och 1 försök till bedrägeri så fann jag till slut en Obris Morgan med gulf-tavla!
Nu återstår bara väntan men ack så kul det skall bli att stifta bekantskap med denna pjäs! :)
IMG_20200420_211045.jpg

Härligt!
Välkommen i klubben!:)
Gick ju ändå riktigt fort!
EF042C24-C26E-4BAB-9C9F-EBC271A0F15F.jpeg
Såg att du har svart datumhjul!
Är det någon speciell edition?
Såg nu båda varianterna när jag googlade runt, men det vita verkar vanligare.
 
Topp