• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Delgada

Patek
Eftersom det finns så mycket kunnande i tråden och eftersom jag inte minns när jag köpte den här.
Går det att få fram info utifrån baklocket när den är ifrån? Blir lite nyfiken.
20231015_125300.jpg
20231015_115533.jpg
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Eftersom det finns så mycket kunnande i tråden och eftersom jag inte minns när jag köpte den här.
Går det att få fram info utifrån baklocket när den är ifrån? Blir lite nyfiken.
20231015_125300.jpg
20231015_115533.jpg
Testa denna:

Och för de som vill ha koll på Seiko:
 

Delgada

Patek
Testa denna:

Och för de som vill ha koll på Seiko:
Jag anade att facit fanns i tråden. Tack.
Den är tillverkad i juli 1990, alltså köpte jag den inte hösten 1989 utan 1990. Nu vet jag det. Kul.
Ska ändra tidigare inlägg.
20231015_181945.jpg
 

Nilzén

Cartier
Förköpen öppnade idag på nya Franska Medeor Watches och deras Pulsograph.

1000023858.jpg

Förköpspriset € 595 för en klocka med 20 atm WR, double dome safirglas, bezel med keramiskt/tungstensinlägg och ett G100-verk med hela 68 timmars gångreserv. Kul och spännande tycker jag och passade på att tinga en.

Mer info på:


Ingen koppling till företaget.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Tja.. jag vet inte vad jag ska säga mer än att jag gillar den skarpt. Köpte den precis i slutet av 2020 och fick leveransen i tiden de lovat. Har skaffat ett par armband - Cordura Canvas och Shell Cordovan. Bolaget bakom klockan var smidiga att ha att göra med.

Edit to add: Vad jag har märkt i praktiken när jag skriver "bolaget bakom klockan" är att det är Cameron själv som gör allt urmakaerijobb, och hans fru som sköter all mail och frågor och själva försäljningen. "Micro", liksom. :)

Utseendet finns ju lite olika varianter men jag valde den som syns på bilderna. Jag gillar minimalism och med den urtavlan och fri från datum blir det ju enkelt. Att dra upp den varje morgon är en trevlig morgonrutin. Den har varit med mig på lite äventyr i alla fall, fältmässig som den är.

Annars... tja... det är ju inte direkt en klocka man köper för häftiga finesser direkt. Snarare tvärtom. Det enda jag egentligen saknar är lume a la a en Panerai eller något. Just den här modellen är ju svåravläst i mörker. Men det visste jag ju när jag valde den.

weiss1.jpg

weiss2.jpg

weiss3.jpg

weiss4.jpg

weiss5.jpg
weiss6.jpg
Trevlig!!

De är ju dubbelt så stora som Halios ju 🤣
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
IMG_20231015_214505.jpg


Off topic men ändå inte. Det är ju fullständig galenskap att ett gummiband med ett vanligt viklås i stål kan kosta 7240 kr, bara för att det står Omega på.
Inte undra på att många lika gärna köper ett no name-gummi för 200 pix...
Det ska kosta att ligga på topp. Det där borde mellancheferna ha råd med nu när dom slutat spela paddel.
FEA0734D-57A6-4B4E-97A3-BA88535AEAD3.jpeg
 

Weberg

Audemars
Det ska kosta att ligga på topp. Det där borde mellancheferna ha råd med nu när dom slutat spela paddel.
FEA0734D-57A6-4B4E-97A3-BA88535AEAD3.jpeg
Sant iofs. Å andra sidan har pappa mellanchef förlorat halva familjens besparingar på SBB-aktier så nu måste alla i hushållet chippa in: mamma Amanda får sluta privatleasa sin älskade BMW i3 (jättefin blå), lille Hugo får byta hockeyn mot pingis och stackars Wilma som går i femman får inte alls nya iPhone 15 utan en vanlig Samsung. Det är tufft för alla nu 😔
 
Topp