• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jockinho

Patek
2-Faktor
Så här:
IMG_4824.jpeg
Den blev ju minst sagt bra på Bund 😎
 

Pictor

Audemars
FedEx kom med bud från Brew Watch igår. Äntligen har jag fått tag på denna :)

20240322_162257.jpg
Otroligt läckert ur, och trevliga entusiaster i New York, som vill åstadkomma något eget som motvikt till alla groteska efterapningar och överlastade ur…
Har haft den och njutit av den sen den kom.
Sålt den, enkomt för att vintage är min gren.
 

Lejonel

Omega
Otroligt läckert ur, och trevliga entusiaster i New York, som vill åstadkomma något eget som motvikt till alla groteska efterapningar och överlastade ur…
Har haft den och njutit av den sen den kom.
Sålt den, enkomt för att vintage är min gren.

Kan inte mer än att hålla med. En av mina favoriter just nu och blir en instant follow på dessa klockmakare :)
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Dubbelpostar här då jag tror det kommer vara tunt med svar i superkomrrssorstyle tråden

Orient King diver reissuen finns på superpris hos Creationwatches. Nån som har erfarenheter av denna butik? Tull och moms tillkommer borde landa på ~2360 fraktat och klart

IMG_8063.png
 
Senast ändrad:

StaffanS

Omega
2-Faktor
Dubbelpostar här då jag tror det kommer vara tunna med svar i superkomrrssorstyle tråden

Orient King diver reissuen finns på superpris hos Creationwatches. Nån som har erfarenheter av denna butik? Tull och moms tillkommer borde landa på ~2360 fraktat och klart

IMG_8063.png
Handlade en Skx där för säg 6-7 år sedan. Var problemfritt. Inte helt aktuell erfarenhet tyvärr :)
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Dubbelpostar här då jag tror det kommer vara tunt med svar i superkomrrssorstyle tråden

Orient King diver reissuen finns på superpris hos Creationwatches. Nån som har erfarenheter av denna butik? Tull och moms tillkommer borde landa på ~2360 fraktat och klart

IMG_8063.png
Annars har jag den här med vinröd tavla som jag köpte från Serious Watches i augusti 2021 och som är använd max tio gånger. Hör av dig med PM om det kan vara av intresse.
1000010899.jpg
 
6 dagar kvar med samma micro på armen. Nu är det snudd på nedförsbacke. Den här klockan kan vara den jag har med bäst tidshållning. Nu har den använts hela mars och från att de första två veckorna öka 15 sekunder ligger den de senaste två veckorna på plus en sekund. Helt otroligt på en så pass billig automatare.
IMG_8375_VSCO.jpeg
 

bag

Panerai
Vad finns det för prisvärda alternativ till en PRX-Quartz? 🤔
Tänker mig solida länkar, safir och kvarts...
Måste väl finnas något micro-brand eller "kineskopia" som är billig?!
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Vad finns det för prisvärda alternativ till en PRX-Quartz? 🤔
Tänker mig solida länkar, safir och kvarts...
Måste väl finnas något micro-brand eller "kineskopia" som är billig?!

Hamilton khaki quartz?

De flesta micro-tillverkare kör ju auto, men hos franska Wolbrook hittar du en del quartz
 
  • Like
Reactions: bag
Topp