• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

Det kan säkert vara rätt men det finns ju som sagt mycket fräsch forskning och läsning att gå igenom om man vill ha bästa utgångsläge.

Enligt University of Essex exempelvis kan det vara fördelaktigt för nybörjare.

Sant, jag personligen drar inte så stora växlar på enstaka/få undersökningar. Sedan är det mycket annat som gör större skillnad som man bör fokusera på till att börja med. Det är också en kostnad och ett moment till att få in i vardagen när man är ny. Generellt rekommenderar jag då att börja få ordning på träningen och att faktiskt göra träningen som tänkt och fokusera på övrig kost. När man fått lite ordning och rutin på det kan man börja kika på nästa steg men det är ju oftast en 3-6 mån in.

Men alla gör ju så klart som de vill 😊
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor

EmilT

Cartier
2-Faktor
Om du skulle sammanfatta, vad är det som gör det fördelaktigt för nybörjare?
While creatine may have many benefits, it may not work for everyone – especially people who already have high levels of stored creatine in their muscles, such as trained athletes or people who regularly eat a high-protein diet. But people new to exercise, or those who eat a low-protein or plant-based diet, may benefit from consuming more creatine daily, to improve the quality of their workouts.
 

Amme

Cartier
Är det nån här som behandlat muskel problem som knutor och kramp med medicinskt laser? Hittar inga bra källor på effekterna och söker erfarenheter samt rekommendationer
 

Derix

Patek
2-Faktor
Foamrollern har gjort underverk för mina ben. Börjar varje benpass med 5 minuter cykel följt av Agile 8 med foamrolling.
IMG_4975.jpeg
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
While creatine may have many benefits, it may not work for everyone – especially people who already have high levels of stored creatine in their muscles, such as trained athletes or people who regularly eat a high-protein diet. But people new to exercise, or those who eat a low-protein or plant-based diet, may benefit from consuming more creatine daily, to improve the quality of their workouts.

Precis så. Jag har inte käkat däggdjur på över 20 år. Kreatin hjälper mig mycket. Går upp uppemot 5kg i vikt och orkar mer på gymmet. Tar det utan uppehåll.

Kan inte se något negativt i att skopa i sig lite kreatin som nybörjare, varför inte optimera en sådan enkel sak från början liksom?
 
Har efter 3 år med alla 3 du nämner inte löst problemet
Då får du hitta en bättre massör och inte bara rulla 10 sek utan planera in för längre sessioner. Lovar dig att det kommer göra enorm skillnad. Det gör ont och är tråkigt.

Har du varit hos någon duktig idrottsmassör som verkligen går på djupet med olika tekniker?
 

Amme

Cartier
Då får du hitta en bättre massör och inte bara rulla 10 sek utan planera in för längre sessioner. Lovar dig att det kommer göra enorm skillnad. Det gör ont och är tråkigt.

Har du varit hos någon duktig idrottsmassör som verkligen går på djupet med olika tekniker?
Älskar att utgångspunkten är massa antaganden. Tack för din input men föredrar att vi håller oss till frågan istället, dvs om nån har erfarenhet av medicinskt laser
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Är det nån här som behandlat muskel problem som knutor och kramp med medicinskt laser? Hittar inga bra källor på effekterna och söker erfarenheter samt rekommendationer

Älskar att utgångspunkten är massa antaganden. Tack för din input men föredrar att vi håller oss till frågan istället, dvs om nån har erfarenhet av medicinskt laser
Frågade faktiskt en polare om det häromdagen. Kompisen i fråga är en väldigt duktig naprapat och jag frågade o min VD’s vägnar. Så jag frågade om han jobbade med medicinsk laser. Hans svar var väl ordagrant: -”Nej, jag jobbar bara med sånt som fungerar och jag tror på”
Nu ska jag inte säga att han kan och vet allt men han var iaf övertygad om att det var värdelös
 
Älskar att utgångspunkten är massa antaganden. Tack för din input men föredrar att vi håller oss till frågan istället, dvs om nån har erfarenhet av medicinskt laser
Varför vänder du dig inte till någon som har detta som sin proffesion?
Efter som du frågar på klocksnack så får du såklart svar därefter.
På vilket sätt skulle medicinsk laser vara revolutionerna om du inte lyckats att bli bättre på tre år?
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Frågade faktiskt en polare om det häromdagen. Kompisen i fråga är en väldigt duktig naprapat och jag frågade o min VD’s vägnar. Så jag frågade om han jobbade med medicinsk laser. Hans svar var väl ordagrant: -”Nej, jag jobbar bara med sånt som fungerar och jag tror på”
Nu ska jag inte säga att han kan och vet allt men han var iaf övertygad om att det var värdelös
En naprapat som har åsikter om en tveksam behandlingsform 😅
 

Amme

Cartier
Kan förskrivas av Fysioterapeuter. Har du en diagnos satt så kan en FT hjälpa dig med det där.
Bra tips tack. Tror dock inte det hjälper mig då jag har ont till följd av kramp/muskelknut. Får ont vid belastning och inte avslappnad läge, kan dock ha missförstått 1177. Ska ha tens i åtanke tack för tipset
 

Amme

Cartier
Frågade faktiskt en polare om det häromdagen. Kompisen i fråga är en väldigt duktig naprapat och jag frågade o min VD’s vägnar. Så jag frågade om han jobbade med medicinsk laser. Hans svar var väl ordagrant: -”Nej, jag jobbar bara med sånt som fungerar och jag tror på”
Nu ska jag inte säga att han kan och vet allt men han var iaf övertygad om att det var värdelös
Verkar finnas flera olika läger inom hans bransch om vad som funkar och vad som inte funkar. Det är därför jag undrar om nån har erfarenhet. Jag provade t ex stötvågsbehandling som inte gjorde ett smack. Menar dock inte att det är humbug utan att det inte hjälpte mitt besvär
 

Amme

Cartier
Varför vänder du dig inte till någon som har detta som sin proffesion?
Efter som du frågar på klocksnack så får du såklart svar därefter.
På vilket sätt skulle medicinsk laser vara revolutionerna om du inte lyckats att bli bättre på tre år?
För att dom som har det som profession är inte objektiva och vill sälja sina tjänster bara. Upplever den branschen lite Lurig efter 15års erfarenhet. Även om medicinskt laser inte skulle vara revolutionreande så har jag testat nåt nytt. ”Dumhet är att göra samma misstag om och… och förvänta sig nytt annat resultat” ja du kan säkert uttrycket…
 

Btotheb

Omega
För att dom som har det som profession är inte objektiva och vill sälja sina tjänster bara. Upplever den branschen lite Lurig efter 15års erfarenhet. Även om medicinskt laser inte skulle vara revolutionreande så har jag testat nåt nytt. ”Dumhet är att göra samma misstag om och… och förvänta sig nytt annat resultat” ja du kan säkert uttrycket…


Absolut, om man går till alternativmedicinare.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Är nog svårt att definiera riktig sjukvård är här. Men även inom den "riktiga" sjukvården finns gott om olika åsikter om vad som är evidensbaserat eller ej vare sig det gäller naprapat, kiropraktor, akupunktur, yoga eller laserbehandlingar.
 

Btotheb

Omega
Är nog svårt att definiera riktig sjukvård är här. Men även inom den "riktiga" sjukvården finns gott om olika åsikter om vad som är evidensbaserat eller ej vare sig det gäller naprapat, kiropraktor, akupunktur, yoga eller laserbehandlingar.

Jag kan åtminstone köpa att det är svårt att överblicka som konsument, inte minst när socialstyrelsen har den dåliga smaken att ge ut ”legitimation” till naprapater och kiropraktorer. Det var ju inte så hemskt länge sedan vi finansierade tokstollarna i Järna med skattepengar heller.
 
För att dom som har det som profession är inte objektiva och vill sälja sina tjänster bara. Upplever den branschen lite Lurig efter 15års erfarenhet. Även om medicinskt laser inte skulle vara revolutionreande så har jag testat nåt nytt. ”Dumhet är att göra samma misstag om och… och förvänta sig nytt annat resultat” ja du kan säkert uttrycket…
Det är nog en kombination av vad man tror på själv och vad som faktiskt fungerar.
Jag skulle snarare uttrycka att det är dumt att inte åtgärda något som man vet att det går att få ordning på. Vi snackar alltså inte någon stadigvarande nedsättning eller skada.
Det är väl också utifrån det du frågar, för du vill hitta en lösning😊

Återkom gärna vad du landade i och hur det gick.
 
Topp