• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Anfield

Panerai
82749678-52F4-48E8-B6A8-7C923DD125C6.jpeg
 

Lyden

Panerai
Ni som har bytt från 5-siffrigt till 6-siffrigt.
Hur tycker ni att den nya boetten känns jämfört med den gamla?
Har ni någongång ångrat er?

Kan verkligen inte bestämma mig om jag ska behålla 14060 eller byta till mig en 114060.. vilket i-landsproblem! :(
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Ni som har bytt från 5-siffrigt till 6-siffrigt.
Hur tycker ni att den nya boetten känns jämfört med den gamla?
Har ni någongång ångrat er?

Kan verkligen inte bestämma mig om jag ska behålla 14060 eller byta till mig en 114060.. vilket i-landsproblem! :(
Behåll.

Jag har svingat för båda lagen och hejar på 5-siffrigt. Länken ser jag mer som en för- än nackdel i dag (ej SEL och ingen glide-lock). Det har nog att göra med att jag inte bär klockan lika tight i dag som tidigare. Oavsett är båda två bra.
 
Senast ändrad:

Como

Cartier
Har en fråga gällande min Submariner 116610 jag hoppas få svar på:
Klockan stannade i måndags morse då jag lät den ligga nästan hela helgen. Jag bar den under måndagen, men ställde tiden rätt på måndag kväll.

När jag gjorde det så märkte jag att klockan inte hoppade igång igen när jag ställt in rätt tid och tryckte in kronan.
Jag rörde då klockan i ett par lugna cirkelrörelser så att den tickade igång igen. Ställde därefter in tiden igen samt tryckte ned kronan. Klockan startade då som den skulle.

Vad kan det bero på att den inte startade första gången jag ställde tiden och tryckte ned kronan?

Bjuder på en bild också:

Unknown-1.jpeg
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har en fråga gällande min Submariner 116610 jag hoppas få svar på:
Klockan stannade i måndags morse då jag lät den ligga nästan hela helgen. Jag bar den under måndagen, men ställde tiden rätt på måndag kväll.

När jag gjorde det så märkte jag att klockan inte hoppade igång igen när jag ställt in rätt tid och tryckte in kronan.
Jag rörde då klockan i ett par lugna cirkelrörelser så att den tickade igång igen. Ställde därefter in tiden igen samt tryckte ned kronan. Klockan startade då som den skulle.

Vad kan det bero på att den inte startade första gången jag ställde tiden och tryckte ned kronan?

Bjuder på en bild också:

Unknown-1.jpeg
Jag brukar skruva upp kronan, winda, sen skaka till klocka så den startar för att sedan ställa tiden efteråt.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Jubileumsmodell som endast tillverkades mellan 2003-2010. Har stuckit i pris rejält.
Låter som produktionslängden på de flesta referenser. Men såklart om det inte finns modeller innan eller efter är det ju en begränsad upplaga klockor där ute. Var det en limiterad upplaga eller såldes de som ”vanlig” modell under 2003-2010? :)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Jubileumsmodell som endast tillverkades mellan 2003-2010. Har stuckit i pris rejält.
Ändå lite märklig hausse kan jag tycka.....råder ju ingen brist på dem.....bara att folk har fått för sig saker och hamstrar......ok på en Y eller F serial.....men en så sen som dessutom är polerad.......a fool and his money.....
 
Topp