• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

D

Deleted member 4412

Guest
5513 mk3 Lollipop
450A39F7-A66E-4B56-88E8-5E34A9B4DBCB.jpeg
 

Johan12

Breitling
Någon som vet hur man kan få tag på en ny 114060 i dagsläget? Frågade bergströms ur och där var det väntetid samt att inga fler beställningar togs emot. Är i Shanghai just nu och varit inne i 2 butiker där ena hade väntetid på 1 år medans den fanns hemma i en annan butik. Priset är ju dock omotiverat högre än i sverige (61300RMB = ca 78k sek)...

Är det någon som vet om det går att i varje fall sätta sig på väntelista med ett köp inom en rimlig framtid här i Sverige?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Någon som vet hur man kan få tag på en ny 114060 i dagsläget? Frågade bergströms ur och där var det väntetid samt att inga fler beställningar togs emot. Är i Shanghai just nu och varit inne i 2 butiker där ena hade väntetid på 1 år medans den fanns hemma i en annan butik. Priset är ju dock omotiverat högre än i sverige (61300RMB = ca 78k sek)...

Är det någon som vet om det går att i varje fall sätta sig på väntelista med ett köp inom en rimlig framtid här i Sverige?
Du svarar ju på din egna fråga. :)
 

Johan12

Breitling
Du svarar ju på din egna fråga. :)
Mjo förvisso, Såg nu att det blev lite dumt det inlägget :)

Men frågan var egentligen om det hos en AD i sverige går att få tag på en inom rimlig framtid som förstagångsköpare. Misstänker att goda kontakter och hög års "spend" hos butiken i fråga gör att man hamnar några platser upp eller rent av slipper kön?
 

JB_XII

Rolex
Mjo förvisso, Såg nu att det blev lite dumt det inlägget :)

Men frågan var egentligen om det hos en AD i sverige går att få tag på en inom rimlig framtid som förstagångsköpare. Misstänker att goda kontakter och hög års "spend" hos butiken i fråga gör att man hamnar några platser upp eller rent av slipper kön?

Din misstanke är korrekt.
Inom rimlig tid = nej
Du får betala marknadspris hos gråhandlare om du vill ha en ny. Annars är det beg. som gäller, vilket inte heller kommer bli ”billigt”.

Är priset viktigt så luktar det spekulationsköp och då råder jag dig att dels läsa på för att SJÄLV kunna bedöma skick på begagnat samt att du har råd att ligga ute med pengarna ett tag.

Trevlig söndag :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Mjo förvisso, Såg nu att det blev lite dumt det inlägget :)

Men frågan var egentligen om det hos en AD i sverige går att få tag på en inom rimlig framtid som förstagångsköpare. Misstänker att goda kontakter och hög års "spend" hos butiken i fråga gör att man hamnar några platser upp eller rent av slipper kön?
Det är väl vad det är, och faktum är ju att det är själva kö-situationen som gör att ni så gärna vill köpa er klocka hos AD.

Frågan "Hur gör jag för att köpa min högt efterfrågade Rolex utan kö/utan att betala premium som förstagångsköpare?" dyker ju upp mer eller mindre non stop på forumet numera, och jag skulle nog ge dig tipset att gå in på Rolex hemsida och börja ringa ADs.
I slutändan är 114060 ingen svår klocka att få tag i. Det är bara att göra jobbet alt hosta upp pengarna som krävs hos en gråhandlare. :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Det är väl vad det är, och faktum är ju att det är själva kö-situationen som gör att ni så gärna vill köpa er klocka hos AD.

Frågan "Hur gör jag för att köpa min högt efterfrågade Rolex utan kö/utan att betala premium som förstagångsköpare?" dyker ju upp mer eller mindre non stop på forumet numera, och jag skulle nog ge dig tipset att gå in på Rolex hemsida och börja ringa ADs.
I slutändan är 114060 ingen svår klocka att få tag i. Det är bara att göra jobbet alt hosta upp pengarna som krävs hos en gråhandlare. :)
Första ADn jag gick till i Spanien hade 114060 inne.

Om man verkligen vill ha en går det nog att lösa rätt smidigt.
 

Johan12

Breitling
Det är väl vad det är, och faktum är ju att det är själva kö-situationen som gör att ni så gärna vill köpa er klocka hos AD.

Frågan "Hur gör jag för att köpa min högt efterfrågade Rolex utan kö/utan att betala premium som förstagångsköpare?" dyker ju upp mer eller mindre non stop på forumet numera, och jag skulle nog ge dig tipset att gå in på Rolex hemsida och börja ringa ADs.
I slutändan är 114060 ingen svår klocka att få tag i. Det är bara att göra jobbet alt hosta upp pengarna som krävs hos en gråhandlare. :)

Hur menar du med att det skulle vara anledningen?

Men är väl helt enkelt bara att ringa runt som du säger :) Det är väl inget akut så sett så jag har egentligen inga problem med att vänta men man tycker ju man borde få skriva upp sig i varje fall :/

Gråhandlare blir ju samma pengar typ som AD:n här på nanjing road så då skulle det ju vara bättre att gå ner dit :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Hur menar du med att det skulle vara anledningen?

Men är väl helt enkelt bara att ringa runt som du säger :) Det är väl inget akut så sett så jag har egentligen inga problem med att vänta men man tycker ju man borde få skriva upp sig i varje fall :/

Gråhandlare blir ju samma pengar typ som AD:n här på nanjing road så då skulle det ju vara bättre att gå ner dit :)
Jag skulle tro att mejl ger bättre resultat. Fatta dig kort, var trevlig och förklara att du ordnar en smidig affär.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hur menar du med att det skulle vara anledningen?

Men är väl helt enkelt bara att ringa runt som du säger :) Det är väl inget akut så sett så jag har egentligen inga problem med att vänta men man tycker ju man borde få skriva upp sig i varje fall :/

Gråhandlare blir ju samma pengar typ som AD:n här på nanjing road så då skulle det ju vara bättre att gå ner dit :)
Du hade ju inte varit så het på gröten om du hade torskat typ 10-15k på att plocka ut en ny 114060 från AD?
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Hur menar du med att det skulle vara anledningen?

Men är väl helt enkelt bara att ringa runt som du säger :) Det är väl inget akut så sett så jag har egentligen inga problem med att vänta men man tycker ju man borde få skriva upp sig i varje fall :/

Gråhandlare blir ju samma pengar typ som AD:n här på nanjing road så då skulle det ju vara bättre att gå ner dit :)
Tenk på at det også tilkommer mva om du tar inn klokken i Sverige så det kan kanskje väre verdt å betale samme pris hos en svensk handlare. Även om du velger å ikke betale moms så kan du jo ha otur og bli stoppet på vägen hem og da blir det dyrt.
 

Johan12

Breitling
Tenk på at det også tilkommer mva om du tar inn klokken i Sverige så det kan kanskje väre verdt å betale samme pris hos en svensk handlare. Även om du velger å ikke betale moms så kan du jo ha otur og bli stoppet på vägen hem og da blir det dyrt.

Ne precis och nu är man ändå på väg hem så letandet får fortsätta i Sverige :)
 

Jglgbg

Cartier
Hej!

Någon som handlat Rolex i Budapest eller i något av Ungerns grannländer? Kan man i så fall pruta något där? Är på väg ditåt om några veckor och är lite sugen på en 114060 om de finns i lager där.
 

Barricello

Audemars
Hej!

Någon som handlat Rolex i Budapest eller i något av Ungerns grannländer? Kan man i så fall pruta något där? Är på väg ditåt om några veckor och är lite sugen på en 114060 om de finns i lager där.
Maila till dom butiker du kan tänkas besöka och fråga om dom har någon liggandes.. har dom 20st på hyllan så kanske du kan pruta. Men det håller jag som ikke troligt.
 
Topp