• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

mmh

Panerai
2-Faktor
Efter att jag försökt hitta en moonswatch i Madrid, Seoul, Tokyo och London lyckades jag äntligen idag i Bryssel. Dock fans varken mitt första, andra eller tredjeval inne, så det fick bli en Earth.

Ingen kö, och alla utom Moon, Mercury och Neptune fanns att köpa. Intressant också att höra att de får in nya klockor 2-3 gånger per vecka, vanligtvis genast på morgonen, och det är moon och mercury som säljer slut först. Jag var där kring kl 13 idag.
6A2D8667-B0EA-4A5E-9EE5-53DF1DD59580.jpeg
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Efter att jag försökt hitta en moonswatch i Madrid, Seoul, Tokyo och London lyckades jag äntligen idag i Bryssel. Dock fans varken mitt första, andra eller tredjeval inne, så det fick bli en Earth.

Ingen kö, och alla utom Moon, Mercury och Neptune fanns att köpa. Intressant också att höra att de får in nya klockor 2-3 gånger per vecka, vanligtvis genast på morgonen, och det är moon och mercury som säljer slut först. Jag var där kring kl 13 idag.
6A2D8667-B0EA-4A5E-9EE5-53DF1DD59580.jpeg
Helt sjukt att de fortfarande säljer slut direkt (om än på de populäraste modellerna). Hade inte Swatch dessutom gått ut med att de sålt över 1 miljon moonswatches nu? (bra kassako)
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Helt sjukt att de fortfarande säljer slut direkt (om än på de populäraste modellerna). Hade inte Swatch dessutom gått ut med att de sålt över 1 miljon moonswatches nu? (bra kassako)
Jo, det är helt otroligt. Men så kommer det nog att förbli så länge gråmarknadspriset är högre än retail. Jag har dock svårt att tro att det kommer att vara så särskilt länge till.

Jag glömde förresten säga i mitt förra inlägg, att de hade fått in nya klockor i morse, och Moon och Mercury hade alltså tagit slut lika snabbt som alltid. Neptune finns inte alls till salu för tillfället, enligt försäljaren, även om det visst ryktats i denna tråd om att den igen skulle finnas i sortimentet.
 

Garrett

Omega
Snyggt jobbat! Månen och den otillgängliga Neptunus kvar om jag ser rätt?
Yes även Pluto, detta va inte meningen men råkade bli så, lite kul att jaga den där lilla bilen, en gång i somras och det blev 2 svängar i helgen när man ändå va ute o gjorde lite ärenden.. mercuryn köpte jag dock här på forumet ✌️
 

vnording

Omega
Halloj! Om jag skulle få en liten repa i plastglaset. Är det någon som man då skulle kunna putsa till? Eller är risken bara att man pajjar glaset totalt?
 
Senast ändrad:

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Halloj! Jag har fått en liten (pytteliten) repa i plastglaset. Är det någon som vet om man på egen hand kan putsa till det för att det ska se bättre ut? Eller är risken bara att man pajjar glaset totalt?
Funkar bra att polera lite försiktigt med Polywatch :)
 

SebastianK

Breitling
Ja vore najs att veta var bilen befinner sig, kanske större instagramkonto som handlar om Mode /Klockor inom Sverige har lite koll? Typ Andreas Weinås?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag ska ut och snurra lite i Europa närmaste månaderna. Ska till Barcelona och Paris. Låt oss hoppas det finns där. :cool:
Annars rekommenderar jag Swatch på Suvarnabhumi. De hade de flesta inne. (Inte svart eller grå).
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tror inte att det var slumpen som avgjorde att bilens första stopp i Sverige var utanför studion där han arbetar...

Screenshot_20230322-092541.png

Man får nog skilja på att Swatch Group har arrangerat ett möte för en medialt uppmärksammad post tillsammans med Weinås, mot att han har konstant koll på var bilen står parkerad. Dessutom att han då skulle välja att berätta är osannolikt, då jakten bland potentiella köpare är en väldigt stor del av hypen.
 

vnording

Omega
Lyckas dem inte producera tillräckligt med klockor för att möta efterfrågan, eller tror ni dem har hittat en "perfekt balans" i produktionstakten nu? Alltså tillverkar precis så många de kan utan att döda hypen? För jag gissar att hypen fortfarande lever?
 

David71

Rolex
2-Faktor
Är det någon som känner till om det finns någon bra kanal för att hålla koll på var bilen befinner sig?
Tidigare har Swatch alltid lagt ut information på Instagram någon dag innan de kommit till en stad. Verkar som att de har slutat med det, har inte sett den informationen de senaste veckorna.

Själv håller jag bara koll i denna tråd. Brukar fungera bra 🙂
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Lyckas dem inte producera tillräckligt med klockor för att möta efterfrågan, eller tror ni dem har hittat en "perfekt balans" i produktionstakten nu? Alltså tillverkar precis så många de kan utan att döda hypen? För jag gissar att hypen fortfarande lever?

Så länge man kan få folk att gå man ur huse och jaga runt random stad efter en liten bil kommer man fortsätta med det. Det här måste vara en av de mest framgångsrika lanseringarna/reklamkampanjerna någonsin både sett i antalet sålda klockor och uppmärksamhet över tid.
 

vnording

Omega
Så länge man kan få folk att gå man ur huse och jaga runt random stad efter en liten bil kommer man fortsätta med det. Det här måste vara en av de mest framgångsrika lanseringarna/reklamkampanjerna någonsin både sett i antalet sålda klockor och uppmärksamhet över tid.
Ja, jag är 100% säker på att det är enda anledningen till att hypen lever. Jag har en saturnus, och jag upplever det verkligen bara som vilken platsklocka som helst. Hade det funnits lager i alla butiker hade hypen vid det här laget varit stendöd.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Så länge man kan få folk att gå man ur huse och jaga runt random stad efter en liten bil kommer man fortsätta med det. Det här måste vara en av de mest framgångsrika lanseringarna/reklamkampanjerna någonsin både sett i antalet sålda klockor och uppmärksamhet över tid.
Verkligen lyckad, det var väl 25 mars de släpptes, hypen lever ett år senare! Många tyckte/trodde också att detta skulle urvattna original Speedmasters varumärke, men även försäljningen av den har tydligen ökat.
 

Karlaplan

Omega
Ja, jag är 100% säker på att det är enda anledningen till att hypen lever. Jag har en saturnus, och jag upplever det verkligen bara som vilken platsklocka som helst. Hade det funnits lager i alla butiker hade hypen vid det här laget varit stendöd.
Enligt Mr Hayek går produktionen 24/7, men ja hade dem sålts online hade ju inte folk fått FOMO av att se bilder på folk köa i media vilket ju måste va en av de största katalysatorerna till framgången.
 
Topp