• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

Klando

Omega
Tokförälskad i det senaste tillskottet!
IMG_7AF6A6EC1636-1.jpeg
 

PitchW

Breitling
Hur ligger demand på klockorna nu? Omöjligt att få tag på en Moon nu? va i 4 olika butiker i Italien i januari, fanns enbart jupiter, earth och alla med vit band.
 

Runesräka

Breitling
Nu har jag äntligen fått tag i en klocka i Paris och ska beställa ett mocka band men undrar om jag ska beställa 18 - 20 - 22mm?
Och behövs de ngt mer för att byta band?
 

Klockrenaur

Breitling
Måste erkänna att efter ha burit en så imponerar swatch x omega absolut ingenting på mig.. de gör sig så otroligt mycket bättre på bild än på armen dessvärre.
 

seppo

Omega
2-Faktor
Knep två Mercury i Berlin tidigare idag (fredag). Min bror lär bli glad för den ena.
Kufürstendamm eller flygplatsen? Lyckades köpa på båda ställena till slut förra helgen då farsan ville ha en Mercury efter att ha jag visade honom vad man köpte på Ku'damm och då vi kom till flygplatsen tidigt så lyckades man av ren slump gå in på Swatch vid öppning, inga problem att köpa en tredje. Så Berlin av egen erfarenhet var inga som helst problem att fixa det man ville. Ville egentligen köpa 3st på Ku'damm men en per person var de strikta med om man inte hade en partner med sig, vilket jag hade så det blev 2st där. (En till mig och en Pluto till en polare som efterfrågat).

Fick hem ett mörkrött gummiband idag från Watchwear till min Mercury, är för onykter att fixa det nu men ska byta senare idag. Gick orimligt fort att få hem paketet för övrigt.
 
Senast ändrad:

gronvit

Panerai
2-Faktor
Tauentzienstrasse,
Kufürstendamm eller flygplatsen? Lyckades köpa på båda ställena till slut förra helgen då farsan ville ha en Mercury efter att ha jag visade honom vad man köpte på Ku'damm och då vi kom till flygplatsen tidigt så lyckades man av ren slump gå in på Swatch vid öppning, inga problem att köpa en tredje. Så Berlin av egen erfarenhet var inga som helst problem att fixa det man ville. Ville egentligen köpa 3st på Ku'damm men en per person var de strikta med om man inte hade en partner med sig, vilket jag hade så det blev 2st där. (En till mig och en Pluto till en polare som efterfrågat).

Fick hem ett mörkrött gummiband idag från Watchwear till min Mercury, är för onykter att fixa det nu men ska byta senare idag. Gick orimligt fort att få hem paketet för övrigt.
Swatch Tauentzienstrasse köpte jag på, kom precis vid lagom timing när de fått dagens leverans vid 14. De hade alla utom Mercury och moon på gallerian KaDeWe 200m bort också. Hade kanske tänkt köp någon i rolig färg om jag fick chansen men det mer plastigt än kul tyckte jag vid test.
 

murmillo

Breitling
Höll sig ändå över ett år. Rätt imponerande.
Ja efter ungefär ett år fick jag tag i både Jupiter och Mercury. Är ganska nöjd med dem ändå, men kanske dags att sälja av den ena medan man ändå får pengarna tillbaka. Som sagt intressant att se vilka samarbeten som kommer härnäst, fler tillverkare måste ta vara på succén.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja efter ungefär ett år fick jag tag i både Jupiter och Mercury. Är ganska nöjd med dem ändå, men kanske dags att sälja av den ena medan man ändå får pengarna tillbaka. Som sagt intressant att se vilka samarbeten som kommer härnäst, fler tillverkare måste ta vara på succén.
Så du köpte två för att kunna tjäna pengar?
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Jaha, då sitter det en Mercury på Carhartt-Nato runt handleden (originalbandet gick inte) Plastigt värre, men för tre tusen kronor får man väl ändå säga att det är en rätt kul upplevelse. Den får en liten plats i samlingen.
Sedan kan man ju tycka att 3k är mycket för några gram plast. Men om man ska vara ärlig är ju över 100k för en massproducerad Rolex ganska mycket också.

Kul collab med ordvitsen moonswatch och allt, ändå rätt fin finish på all plast men självklart centrerar ju inte kronografen perfekt.
(Egentligen kanske Mercury är den tråkigaste, men jag mäktade inte med plastigheten på de andra mer färgglada varianterna)
D5096125-A19D-43D5-992C-A8F46A729209.jpeg
 

murmillo

Breitling
Så du köpte två för att kunna tjäna pengar?
Det var en snabb felaktig slutsats.

Jag ville ha moon/mercury från början. Eftersom dessa inte fanns i någon av de 8-10 affärer jag besökte efter release fick jag istället tag på en Jupiter. Månader senare till slut också mercury och alltså en klocka för mycket. Så varför inte sälja den jag inte vill ha nu när man får pengarna tillbaka.
 
Topp